Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Des staat even graag buiten als binnen. robesh schreef:Hoi hoi
Ik heb mijn paarden ook al dik een week op stal staan. Wij staan midden in Den haag en de buitenbak is 0ngeveer 3 min lopen door de straten. En aangezien die spek en spekglad zijn door het ijs kan ik daar niet overheen.
Ook is onze buitenbak ( die niet van ons is maar van een stichting waar wij gebruik van mogen maken) heuvelig opgevroren en hele delen zijn echt net een ijsbaan. Daar kunnen ze dus ook niet in.
Ik heb er 3 op ijzers lopen en twee bloodvoets. Stiften ben ik zeker geen voorstander van als je ze samen los laat. Mochten ze elkaar raken met spelen dan heb je meteen een aardige wond.
Wel gaan alle paarden behalve mijn haflinger los op het terrein ( wat niet groot is maar het is tenminste wat)
Ik zou na een week binnenstaan je paarden niet zo los gooien in de bak of wei de kans op blessures is dan een stuk groter.
Hopen dat die van mij vandaag weer naar buiten kunnen.
sijs schreef:onze paarden staan zonder ijzers gewoon buiten maar met ijzers moet je het niet doen daar door heeft ons ene paard 2 jaar geleden een blesure gekregen
Brainless schreef:sijs schreef:onze paarden staan zonder ijzers gewoon buiten maar met ijzers moet je het niet doen daar door heeft ons ene paard 2 jaar geleden een blesure gekregen
De mijne staan ook met ijzers gewoon buiten. Ze lopen er ook mee over de plekken waar ijs ligt (wel wat voorzichtiger natuurlijk).
Maar omdat zij altijd buiten staan zijn ze het gewend. Je kan niet je paard na 2 weken stal ineens op het ijs zetten.
_Stephanie schreef:bij ons staan ze ook gewoon buiten, de paarden snappen zelf wel dat ze voorzichtig moeten doen.
ze hebben ook gewoon ijzers.
we zetten ze gewoon elke dag een paard uurtje buiten, zo kunnen ze hun energie een beetje kwijt en gaan ze niet rennen.
ik zag net ergens een reactie over sneeuwbeslag, werkt dat een beetje?
Kendra schreef:@ Pally, wat heb je toch een brááf paard![]()
. Wou dat moeders ook zo was....
Ik had laatst ook gereden, hartstikke braaf. Na het rijden nog ff los gelaten en toen ging hij gek doen.