Bellona_K schreef:Ik ga iedere dag naar mijn paard. Kan er ook niet komen met auto, scooter of fiets, dus ik ga lopend. Ben daar 1 uur - 1 1/4 uur in totaal (dus heen en terug bij elkaar opgeteld) mee bezig. En nee; ik heb geen zeeen van tijd. Ben studerend en werkend tegelijk. Maar ik heb de afgelopen dagen een paar flinke prioriteiten moeten stellen. Dan maar even geen vrienden, vriendinnen of liefje zien.
Tja, ik heb het paard gekocht en haar op een half-pension stal gezet, dus zal er zelf voor moeten zorgen. Weer of geen weer. Stal moet worden uitgemest, het paadje naar de paddock moet sneeuw- en ijsvrij worden gemaakt, paard moet geborsteld worden, gecontroleerd worden, aandacht krijgen, en de waterbakken moeten bijgevuld worden. Automatisch drinkbak is bevroren. Eten krijgt ze van de staleigenaar.
Vind het niet meer dan normaal om voor je paard te zorgen, ook als het zulks weer is als nu. Belachelijk dat er mensen zijn die hun paard maar laten staan (doet een stalgenoot van mij ook, die is al 4 dagen niet geweest..). Het is anders als je vol pension staat en alle zaken goed geregeld hebt, is dat niet het geval dan moet je gewoon voor je paard zorgen. Een dier kan immers niet voor zichzelf zorgen.
Nou een dier kan best goed voor zichzelf zorgen hoor, en een dagje een keer in wat drollen staan gaat ie echt niet dood van. En een dagje geen 'aandacht' ook niet. En geborsteld worden al helemaal niet. Als paard eten drinken heeft en een warme (schuil)stal is er niets aan de hand, baasje lijdt er meer onder dan paardje.