die merrie waar ik het over had stond ook gewoon dag en nacht buiten. dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze het niet koud had. ze was continu buiten en regelt gewoon op de natuurlijke manier het "aanmaken" van een wintervachtje.
Die van mij heeft ook geen dekens, in de zomer staat ze dag en nacht buiten en nu het weer slechter wordt staat ze snachts binnen. Een deken heeft ze gelukkig niet nodig. Wel krijgt ze na het rijden even een zweetdeken op tot ze droog is en dan gaat die ervan af.
Mijne staat gewoon dag en nacht buiten, heeft een afdakje tegen de regen,maar die gebruikt ze niet, ze kan prima zonder leven En het is heel schattig als ze een ijsbeer worden, dus geen deken op doen zou ik zeggen
mijn shetjes staan hier ook gewoon in hun blootje ze staan 24/7 buiten met uitloop stalletje dus kunnen gewoon in hun warme stalletje schuilen als ze willen.
AllstarLove
Geplaatst: 19-10-10 17:40
Als het heel koud is een dun dekentje. En voor die andere niet, is echt al een beertje!
nee hoor, ze gaat lekker zonder dekentje naar buiten ! Hoogstens na het rijden een zweetdeken dat ze niet te snel afkoelt maar die kan er na een uurtje ook weer af
Nou, ik ben er uit! Het wordt dekenloos deze winter Ze voelt zich zo lekker en goed nu, dan ga ik haar niet inpakken in allerlei dekens (heb er wel 1 bij de hand, mocht het nou echt megakoud worden - hopelijk niet).
die van mij krijgt nooit een deken op. staat lekker in z'n wintervachtje buiten
ponyta
Geplaatst: 21-10-10 19:38
tos schreef:
die van mij krijgt nooit een deken op. staat lekker in z'n wintervachtje buiten
Die van mij is nog geen beertje ! Uhm ben benieuwd of die dat word.
Stelvio
Geplaatst: 22-10-10 09:07
Hier ook geen dekens! Paarden staan buiten met een inloopstal (waar ze overigens zelden in gaan staan), ze houden zich warm met onbeperkt ruwvoer. Het worden wel echte ijsbeertjes
Silviaatje
Geplaatst: 22-10-10 09:49
Hier zonder deken. Voor ons zijn veel dingen nieuw, omdat zij onze 1ste pony is, ben hier op Bokt dus ook flink gaan lezen (veel verschillende meningen), maar aangezien ze een mooi wintervachtje krijgt, laten we het lekker zo.
hier wel een deken, wordt volgende week zaterdag ook geschoren, maar is al op leeftijd en komt daardoor beetje moeilijk uit dr vacht, en ze is niet droog te krijgen helaas.vandaar.
blue_kim
Geplaatst: 25-10-10 13:35
Ik wil het dit jaar ook proberen om ze zo lang mogelijk zonder te laten staan. Mijn jonkie kan het makkelijk hebben, die heeft tot nu toe altijd zonder deken gestaan in de winter, alleen mijn oude had ik normaal wel altijd met deken staan. Heb alleen met hele erge regen, echt de hele dag door, een ongevoerd dekentje om, omdat ze nergens kan schuilen in het land en anders staat ze echt helemaal te trillen de hele dag. Dus dan wel een dekentje, maar die gaat dan op stal weer af. En als het gewoon lekker droog is, of maar af en toe een buitje staat ze gewoon zonder. Dus nu afwachten of ze het volhoud zonder deken.
Geen dekens dit jaar. Ze staat vanaf vorige winter dekenloos en dit is super gegaan. Stond toen dag en nacht buiten en lag heerlijk met der eigen winterjas in de sneeuw te slapen. Nu op stal en een paar uur buiten maar lekker zonder dekens. Is een haflinger.
Mijn haflinger heeft nog nooit een deken op gehad, heel misschien not een regendeken (0 grams) maar meer tegen de vuil enzv. Maar verder heeft ze nooit deken op.
Geven jullie je paarden nog iets van voedingssuplementen bij voor een verhoogde weerstand of iets? Die van mij hebben nu last van 'regenschurft' wat eigenlijk niet zo mag heten want het komt door een bacterie maar goed. Ik geef ze nu booster om de weerstand te verhogen en dit soort dingen te vermijden..Die van mij staan dan ook 24/7 buiten. Nog meer mensen?
mijn paardje staat dit jaar voor het eerst zonder deken en tot nu toe bevalt het me prima!!! Hij wordt altijd zo sjaggie van die dekens dat ik vorige jaar besloten heb het eens zonder te proberen. Moet er af en toe nog wel eens aan wennen hoor ( dan denk ik oe heeft ie t niet koud ofzo!) maar ja zolang ik paarden heb gingen er dekens op... Hij krijgt verder niets extra's bij maar wel veel ruwvoer.