hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:50

Ze was net eindelijk beetje los en soepel en kreeg wat spiertjes.. nu staat ze al iets van 4 weken stil. Gelukkig lopen ze gewoon hele dag buiten, maar leuk is anders. Zelf vind ze het wel best denk ik, typje liever lui dan moe, maar kan dalijk weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen :(

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:51

De paarden staan gewooon buiten als ze normaal staan, en ze krijgen beweging door los te gaan in het park En natuurlijk voor de slee wat we elke dag doen. Niet anders dan normaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:52

Lekker dag en nacht op wei, en af en toe een buitenrit :) Eigenlijk niet anders dan elke andere winter tot nu toe.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:00

De hele dag/midddag buiten en op rust verder, want ik ben net bevallen dus we genieten beide even van rust :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:09

Gisteren was de sneeuw hier weg en de paddocks gevlakt, ze hebben toen heerlijk de hele dag in het zonnetje gestaan!
De dag ervoor heb ik een heel stuk gewandeld, wegen waren verder steeds te glad en in de bak teveel sneeuw om echt iets te kunnen doen...

Had vandaag het plan om te proberen weer eens te naar buiten gaan, maar helaas...
het is hier inmiddels weer wit... :+
Ben dus bang dat ze vandaag weer binnen staan...
Gelukkig vanmiddag nog lekker vrij, kan ik ze even naar buiten gooien en dan maar kijken wat er nog mogelijk is...

eilleen333

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:10

Hier gaat overdag alles naar buiten. Er zijn ook groepen die altijd buiten blijven. Maar alle paarden komen hier elke dag zeker enkele uren buiten in de wei.

tessie1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:13

ik rij elke dag in de binnenbak :D
en gooi mn paard los in de binnenlongeerbak :D
met dit weer laat ik hem niet op de wei veels te gevaarlijk met zijn ijzers

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:38

mijn paarden doen op het moment helaas (noodgedwongen) niets.. |( We hebben een slechte buitenbak en longeercirkel, die zijn dus knetter hard. Een binnenbak hebben we niet. Dan moeten we naar de rijvereniging. Maar dat wil ook niet met die rotsneeuw.. :( Er komen gaat wel maar weg niet meer.

Er heeft zich over het hele terrein een ijslaag gevormd maar ons simpele gofje met een trailer met 2 paarden geen grip meer op krijgt... Voor een tijdje terug hebben we met schoppen het ijs voor de auto banden weg moeten bikken, paarden van de trailer af en ermee door het bos (crosterrein) naar betere weg zien te komen omdat de weg (laatste stukje) er naar toe ook 1 ijspad was... Wat een safari was dat! Heb gister maar de RV maar eens gemailt of ze niet iets van strooien kunnen, want het is geen doen!

Eerder maakten we nog wel rondjes buiten over het asvalt maar met de nieuwe sneeuwval gaat dat ook niet meer.. Had de laatste keer m'n paard bijna op z'n gat zitten.. :o

Maar ik baal stevig dat ik totaal niet rijden kan... De wedstrijden gaan gewoon door maar ervoor trainen gaat dus niet meer... |(

Paardjes komen gelukkig wel lekker op de wei. Dat is nog een kleine troost

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:52

Mijn haffie staat een paar uurtjes per dag buiten en gelukkig hebben we een mooie binnenbak, dus kan gewoon lekker rijden... ik moet wel zeggen dat ie door de kou toch pittiger is. maar goed, dat heeft ie elke winter :D

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:54

Momenteel weinig te doen bij mij op stal. Bak is bevroren, op straat te glad. Helaas geen binnenbak. |(

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:56

kan helemaal niks hierzo..
door de sneeuw kan ik niet op de weg want sneeuw en ijzers en een pony die makkelijk uitgleid is geen handige combinatie..
kan niet in de bak want die is kei en kei hard en daar staan ook andere paarden in omdat ze niet op de wei kunnen...
gellukig staat aad daar dus ook en niet heel de dag op stal ofzo..
met mijn shet die niet in de sneeuw mag komen door koliek kan ik ook alleen een beetje wandelen.. maarja is al beter als niks.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:59

Mijn hafje (met ijzers) komt een paar keer per dag los in de binnenbak, daarbij rijd of longeer ik hem ook nog..

Mijn veulen gaat wel naar buiten, de buitenbak in met een ander paard :)

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:10

Veel te weinig. Aaargh, heel mijn trainingsschema om zeep. Was juist weer lekker op dreef. Bij ons staan ze normaal de hele dag buiten. Nu maar een paar uurtjes en dan is het al veel. Probleem is dat er bij ons juist te weinig sneeuw ligt om de paarden de hele dag buiten te kunnen laten. De grond voor de omheining van de weide zit vol met bevroren modderige putten, wat ik toch wel erg gevaarlijk vind. Maar goed, mijn paard kijkt gelukkig wel uit. Gisteren heeft hij een uurtje of zo op die weide gestaan. Wel zag ik dat de bevroren grond precies had geraspt of zo aan zijn straal, je zag allemaal witte stukjes van (bloter) vlees. Is hier iets aan te doen? Of worden de hoeven vanzelf wel hard? En rijden gaat dus ook niet bij ons, aangezien we een buitenpiste hebben die dus keihard bevroren is. Leuk he, die winter.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:13

Ze staan van 10.00 tot 17.00 elke dag in een groepje in de buitenbak en kunnen spelen wat ze willen. Tinkerbeest rij ik twee keer in de week drie kwartier een rondje om op de gestrooide wegen, meer is niet te doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:14

Te weinig....... we hebben geen binnenbak :\

Ze gaan wel naar buiten maar daar zijn ze zo voorzichtig dat het nauwelijks beweging te noemen is.....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:51

Veel te weinig ;(

Geen mogelijkheid om ze op het land of in de bak te laten lopen dus ze moeten het met het uitloopje voor hun stal en wandelingen op straat doen .

Wat ben ik blij als het gewoon weer boven nul is en blijft!

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:59

Mijn paard staat 24/7 buiten met schuilstal achter het huis. Maar het is daar niet heel groot en we rijden alleen buiten (ook met les) dus dat gaat niet (ijzers en bevroren bodem).

Dus gaan we lekker wandelen, vindt ze supergezellig en zorgt ook voor afwisseling. Ze krijgt dan toch wat beweging, ookal gaat het dan niet zo hard. Misschien scheelt het ook dat het een Tinker is.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:14

ik doe ook al weken niks met mijn paard
gelukkig zijn de paddocks goed te doen en staan ze bijna de hele dag buiten
maar de rijbak is keihard en het erf is een spiegel :+

hij heeft even vakantie :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:15

ik rij niet op dit moment en ze staan ongeveer 5 uur per dag buiten :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:19

Mijn paardje heeft ook noodgedwongen wintervakantie.. helaas! Want de wedstrijden staan wel in de planning, maarja trainen komt er niet echt van!
Hopelijk gaat het zo snel mogelijk goed dooien en kunnen we weer aan de slag..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:20

Ik blijf wel gewoon rijden met dit weer.

Ik rij veel in het bos, en hoe raar het misschien ook klinkt, daar ligt op een laagje sneeuw na van 1 cm dus gewoon helemaal niks. Geen ijs en gladheid en dergelijke.

Ik rij ook nog bij de buren in de buitenbak. hier ligt dreinage onder waardoor de bak dus gewoon niet bevroren is. Die mensen hebben het echt goed voor elkaar.

Het enige waar ik last van heb is de sneeuw. Omdat mijn paard op ijzers staat had ik eerder dus last van heuse ijsballen onder zijn ijzers. Tot dat ik uitgevonden heb dat wanneer je vaseline op de hoef en het ijzer smeert er niks meer vast plakt!

Geen problemen dus. ze staat verder ook gewoon nog dageljiks in de wei

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:23

mijn veulen probeer is zoveel mogelijk naar buiten te doen ... meestal 3/4 uurtjes per dag .. daar in tegen komt mijn shet minimaal buiten ! helaas, maar het is nu even niet anders met deze sneeuw en ijsel

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:41

ik heb zelf een zak strooizout gekocht en het erf gestrooid waar mn paard staat (is niet zo groot) zo kunnen we toch veilig naar bak, paddock en weide lopen om de paardjes lekker buiten te hebben. Zelfs de ingang van de paddock gestrooid zodat ie vooraan wat zacht blijft. Het is ff werk allemaal maar er zijn best wel oplossingen. Vandaag lekker in de wei gereden, ging super maar heb dan ook een heel braaf paard en voor al deze ellende de ijzers laten verwijderen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:43

rapido schreef:
Zelfs de ingang van de paddock gestrooid zodat ie vooraan wat zacht blijft.

zou dat voor een hele bak kunne werken? Mischien een hele domme vraag.. maar schoot me zo ff te binne

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:52

ik rij nu ook super weinig. Was eindelijk weer beetje aan het traine komt die sneeuw. Gelukkig kan ik wel op zaterdag over de weg naar de manege, hij staat gelukkig sochtends buiten en dan savonds weer binnen dus ken ie nog wat bewegen. Maar heb over 2 weken springwedstrijd maar zijn conditie is nu helemaal niks