Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Stal_Fiore

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:17

Het blijft in ieder geval wel lanng hangen... heb het vrijdag opgespoten voor een rolbeurt en daarna een buitenritje. Zaterdag na de les van een uur hing de geur nog om mn pony heen....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:24

Ik heb de proefverpakking hier thuis liggen.... maar gebruik m voorlopig nog niet.
Komt op mij allemaal erg vreemd over. Ze willen met alle geweld die ingrediënten geheim houden. Ik wil daarentegen wel graag weten wat ik op mijn dieren spuit. Nérgens is ook maar iets te vinden in de trant van "op basis van..... dit en dit product", daarom gebruik ik het eerst nog niet.
Verder was ik niet echt gecharmeerd van het proefpakketje zelf... Ieder zichzelf respecterend bedrijf zet en nette foto op de voorkant van zijn product, en niet een foto van een compleet afgeragd hoofdstel.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:03

huh? wat een vage verpakking dan?
Maak daar eens een foto van, Liezel?
Ik heb het proefpakketje ook nog niet binnen, denk dat het op is... en dat ik het dus niet meer krijg, heb het toch ook al een tijdje geleden besteld.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:07

Ik heb gisteren het proefpakketje binnengekregen. Ruikt lekker, ben erg benieuwd of het ook werkt.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:08

Ik heb de proefverpakking binnen maar ga het nog niet gebruiken, aangezien er nu toch niet zoveel vliegen zijn. Ik vind het wel een goed teken dat ze proefverpakkingen weggeven dat geeft wel aan dat ze vertrouwen in hun product hebben.

@liezl, bij mij stond er gewoon een paardenhoofd op met een S&T hoofdstel in....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:38

Silfie, kijk eens goed naar die foto...
En de a4 reclame/flyer die erbij zit. Dat is de foto in het groot. Kijk maar eens goed naar het hoofdstel.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:49

Ha ha nu je het zegt......... die foto staat ook in de strengen, 1e bladzijde :=
Ik heb de proefverpakking ook gehad en wel op mijn paard gebruikt, het stinkt goed, maar een vaste gebruiker wordt mijn paard niet, tenzij ze de ingredienten vrij gaan geven.
Zolang ze er nog steeds zo geheimzinnig over blijven doen koop ik het echt niet :n

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:27

Weetje Haan en Liezel1, ik snap jullie niet. :+
Heb net een tijd naar de foto zitten turen (op de voorkant proefverpakking). Wat bedoelen jullie in vredesnaam? :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:30

Ben heel benieuwd nu :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:16

Bij het proefflaconnetje zat een A4 folder. Daar staat de foto in het groot op die ook op het flesje staat, paard met stang en trens. En dat hoofdstel is oud, zie je gebruikersschade op.
Persoonlijk kan die foto me niet zoveel schelen ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:31

Ik heb van de week n proefflacon binnen gekregen.
Ook ik was verbaasd over de houtjetouwtje layout van flesje en folder.
Heb het zelf opgespoten en vandaag op mn paard testen.
Weet iemand welk bedrijf hier achter zit?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:32

ik heb hem wel besteld, maar of ik hem ga gebruiken weet ik nog niet..
aangezien paard toch wel snel allergisch reageert, en zolang de ingrediënten niet worden vrijgegeven ga ik het niet proberen :n

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:40

amanda2 schreef:
Weet iemand welk bedrijf hier achter zit?

http://www.holvet.nl/

over knullie website gesproken :+

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:50

waarom besteld iedereen het dan als ze het toch niet gaan gebruike ? voor de heb ? :+

heb eerst op mezelf geprobeerd en weekend op de pony's maar vind eigenlijk dat de geur vrij snel weg is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:54

dravergekkie schreef:
waarom besteld iedereen het dan als ze het toch niet gaan gebruike ? voor de heb ? :+

heb eerst op mezelf geprobeerd en weekend op de pony's maar vind eigenlijk dat de geur vrij snel weg is.

Dat vraag ik mij ook af. Zoek dan eerst naar informatie voordat je het gaat bestellen en keur het niet daarna af op basis van een plaatje met "afgesleten" S&T hoofdstel of geen productinformatie. :+

Ik heb het wel een keer gebruikt maar bij mijn paard hielp het geen donder.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:37

Ikima, dat doe ik ook zeker niet...
Ik heb op de site gekeken en weinig tot geen info kunnen vinden over het product. Iemand in dit topic heeft contact met hen gezocht en ook toen wilden ze niets kwijt. Ik had daarom gehoopt dat er op de proefflacon of begeleidend schrijven een ingrediëntenlijst zou staan of iig meer informatie. Helaas was dat in het proefsetje ook nergens te vinden.
Dat vind ik een kwalijke zaak... Dan ga je eens kritisch kijken naar de rest en mijn conclusie daaruit is dat het amateuristisch overkomt.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:54

Liezel, zoals jij het bekijkt vind ik het dan wel logisch klinken.
Anderen lezen hier dat er geen informatie bij het product zit, bestellen het toch, om vervolgens te zeggen dat het niet gaan gebruiken omdat ze niet weten wat er in zit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:56

Ikima schreef:
Zoek dan eerst naar informatie voordat je het gaat bestellen en keur het niet daarna af op basis van een plaatje met "afgesleten" S&T hoofdstel of geen productinformatie. :+
Ik heb het wel een keer gebruikt maar bij mijn paard hielp het geen donder.

Ik heb op allerlei manieren informatie gezocht, zowel per mail als telefonisch, dus daar ligt het niet aan. Toch maar uit nieuwsgierigheid besteld ('t is ja toch gratis, we blijven hollanders :D )
Na ontvangst heb ik het eerst op mijn eigen arm getest voordat ik het op mijn paard heb gespoten.
De werking vond ik niet bijzonder (mijn eigengemaakte vliegenspul werkt net zo goed) dus 2 redenen voor mij om het niet aan te schaffen.
Het was mij nog niet opgevallen op de foto dat het paard zo'n 'mooi' hoofdstel had, maar ik vond het wel grappig dat Liezel1 dat gezien had.
Maar ik ben nu genoeg in de verdediging geschoten, ik val nu gewoon in de categorie -niet-gebruikers.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:58

Heb het ook al besteld een tijdje terug maar nog niet gebruikt. Had net als Liezel gehoopt dat de ingrediënten vermeld zouden worden.
Ben een beetje huiverig om het te gebruiken zonder dat ik weet wat er in zit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:02

Miepie1980 schreef:
Heb het ook al besteld een tijdje terug maar nog niet gebruikt. Had net als Liezel gehoopt dat de ingrediënten vermeld zouden worden.
Ben een beetje huiverig om het te gebruiken zonder dat ik weet wat er in zit.

Daarom heb ik het ook eerst op mijn eigen arm uitgeprobeerd :o
Ik had ook gehoopt dat er iets meer informatie (over de beruchte ingredienten) bij het proefpakket zou zitten, maar helaas. De geur kwam me ergens wel bekend voor maar ik kon het niet plaatsen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:04

Heb het opgespoten maar we blijven bij ons huidige product, werkt 10x beter.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:07

Ik houd het maar weer gewoon bij Atex daas-spray, daarvan weet ik tenminste dat het werkt en dat mijn paard er geen huidirritatie van krijgt.
Helaas staat de navultank momenteel in de meterkast, waarvan de deur niet van het slot wil. :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:21

Ben blij deze topi even gelezen te hebben, want had er nooit bij stil gestaan om naar de ingredienten te kijken.
Nu heeft iedereen het over allergie maar zal het ook geen probleem kunnen zijn met doping?
Dat spul trekt misschien door de huid, komt in bloed, zit stof in die niet mag en bij controle komt dat eruit. En omdat men tegenwoordig ook al heftig controleren bij de basissport en de boetes hoog zijn......

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:54

Precies!
Zolang je niet heeft kan het middel nadelige gevolgen hebben voor zowel de gezondheid van het paard alswel n positieve dopingtest.
Ik had ook gehoopt meer info over ingrediënten te lezen na bestellen vd proefflacon. Dat ik het vervolgens niet kan gebruiken om de bovengenoemde redenen was zeker jammer.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:19

Het is dat jullie het zeggen zeg.
Had er ook niet bij stil gestaan over de ingredienten.
Maarja het zou link zijn als ze er iets in hadden gedaan wat niet zou kunnen.
Maarja ik heb 't vandochtend al opgesprayt en heb nog niks ongewoons opgemerkt
(en die geur blijft lang hangen zeg rook hem vanmiddag nog een beetje)