[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:57

Mijn hero heb ik met hals gekocht, dus dat klopt niet helemaal kendra. Maar de rest wat je zegt wel :)
Pally schreef:
Kendra schreef:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Amigo Hero en Amigo Bravo?
Ik heb nog een oude Rhino van echt waar bijna 20 jaar, maar die is nu wel een beetje op…..
Er moet een nieuwe bij en ik wil geen geruite deken.
Dus het wordt een Amigo, maar welke?

Hero kunnen geen liners en/of hals aan. Bij de Bravo wel.
En de stof is anders.

[ [url=m/3yAr84.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aron heeft nu ook een nieuwe Rhino, geen geruite ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:14

Annem84 schreef:
Wiwabalia schreef:
Ervaringen gevraagd mbt garantie..

Ik heb twee Rhino’s en een amigo. Over beide merken nu tevreden.

Echter haal ik net de Rhino Vari layer uit de verpakking en zie ik dit;

[ [url=m/dYW1M1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z9kRy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze winterdeken vorige winter gekocht, is echt zo goed als nieuw nog.. lijkt echt een productie foutje?

Heb dezelfde rhino, en bij mij was ook een stiksel los maar dan aan de voorzijde. Heb dit bij de schoenmaker voor 2,50 even laten stikken. Scheelt een hoop gedoe qua garantie.

Bedankt voor de tip, hij is inderdaad teruggekomen van de wasserij dus zal daar in de machine klem hebben gezeten ofzo.

Maar laat hem hier in de buurt wel repareren, ze heeft hem nu nodig dus kan hem niet lang missen en geen zin in gedoe.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:19

Ik heb mijn Hero zonder hals gekocht en er zitten geen bevestigingen voor een liner of hals aan.
De deken is overigens helemaal doorgelekt tijdens een flinke regenbui dus ik ben weer overgestapt naar de Bravo. Goedkoop was in dit geval duurkoop.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:32

Wat gek. Misschien komt het omdat ik nog het oude model had gekocht, met rechte sluitingen? Lekt nu in het derde seizoen nog steeds niet en dit is de deken die ze het meeste draagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:57

Ik baalde er ook echt van want de deken zit super netjes. Hij draagt ‘m nu met droog weer maar heb je natuurlijk geen deken voor gekocht. De winkel wilde me verder niet helpen helaas.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:58

Kan inderdaad per hero verschillen. Ik heb er eentje van 50gr in het felblauw zonder bevestigingen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:59

Weet iemand nog ergens een Rhino original hals 150 gram, maat M te koop? (Grijze ruit variant)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:34

Tarico schreef:
Mijn koukleum staat onder 400 gram met hals en mijn merrie onder 150. Beide ongeschoren.

Oprecht geïnteresseerde vraag, ik ben gewoon nieuwsgierig
Wat doe je jouw koukleum op als het -15 is met sneeuw en storm?
Wat is het stalmanagement van jouw paard? (Binnen/buiten/ruwvoeraanbod?)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:44

Iemand toevallug een amigo HALS te koop? 0 grams, maat M (191) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:49

Macs schreef:
Tarico schreef:
Mijn koukleum staat onder 400 gram met hals en mijn merrie onder 150. Beide ongeschoren.

Oprecht geïnteresseerde vraag, ik ben gewoon nieuwsgierig
Wat doe je jouw koukleum op als het -15 is met sneeuw en storm?
Wat is het stalmanagement van jouw paard? (Binnen/buiten/ruwvoeraanbod?)

Dan wordt het een uitdaging :+
Hij staat jaarrond overdag op de wei met onbeperkt ruwvoer maar kan zichzelf slecht warm houden en heeft ataxie/artrose. Bij hem let ik heel erg op de gevoelstemperatuur en die is vandaag nog rond de 2 graden. Vanaf morgen wordt het warmer dus dan gaat hij naar de 250 gram. Ik vind het ook veel, zeker als ik kijk naar mijn merrie, zelfde ras. Die voelde het afgelopen weekend onder 150 gram warm aan en gaat vanavond terug naar 50 gram. Ik kan hem kouder zetten ‘zoals het hoort’ maar dan pest ik hem alleen maar. Dan komt hij verkleumd en stijf van de wei en dat probeer ik gezien z’n ataxie te voorkomen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:31

Pally schreef:
Kendra schreef:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Amigo Hero en Amigo Bravo?
Ik heb nog een oude Rhino van echt waar bijna 20 jaar, maar die is nu wel een beetje op…..
Er moet een nieuwe bij en ik wil geen geruite deken.
Dus het wordt een Amigo, maar welke?

Hero kunnen geen liners en/of hals aan. Bij de Bravo wel.
En de stof is anders.

[ [url=m/3yAr84.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aron heeft nu ook een nieuwe Rhino, geen geruite ;)

Verwende pony :D ;)
Welke heb jij?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:52

Kendra schreef:
Verwende pony :D ;)
Welke heb jij?

Klopt :+
Ik heb deze

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:23

Even een vraagje hier... Ik ga a.s. donderdag mijn jonge paard scheren. Plan is om alles te scheren behalve de benen (dat gaat hij wsl niet toe laten :+). Nu stond ie dit weekend onder 150g regendeken met hals (24/7 buiten met grote loopstal waar ze ook eten), maar het is er wel een die het snel warm heeft. Wil de hals er morgen weer af halen. Wat zouden jullie donderdag na het scheren op leggen? Ik heb een liner van 200g liggen, maar dat lijkt me weer zo warm als het 10 graden wordt... Zou alleen de 150g + hals voldoende zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:38

Ligt aan wat voor deken je hebt. De ene 150 is de andere niet :)

Ik heb mijn geschoren onder bucas Atlantic medium staan die is 200 grams. Maar onder mijn oude bucas simpelere irish en amigo had ik met deze temperatuur de 300 op. Die was toch minder wind en kou dicht dan de balastic nylon dekens.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:44

Voor degene die benieuwd waren, de Lemieux kudos deken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:15

Mijn pony staat op dit moment onder een bucas smartex rain, die een temperatuurrange tot 0 graden heeft. Van het weekend heb ik de 150 grams quilt deken er onder gedaan, omdat hij het echt koud leek te hebben.
Nu komt black friday er aan, en ik twijfel of ik voor de winter nog een 300 grams quilt onderdeken nodig zou hebben. De 150 grams gaat tot ongeveer -10, de 300 gram kan tot -20. Ik wil sowieso een halsdeken kopen die aan de smartex kan die hem net even wat beter warm kan houden met de echt koude dagen.

Wat zouden jullie doen? Zou hij het met de echte kou (ik weet dus niet hoe koud het gaat worden dit jaar) warm genoeg hebben onder een deken die tot -10 gaat en een hals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:21

Heb je hem geschoren? En heb je de stay dry of silk feel deken van de quilt.

Ik heb zelf een atlantic light en medium en daarbij een quilt silk feel light(50 grams) en medium(150 grams) dus met die medium quilt en medium atlantic kan ik tot -20 ongeveer. Maar paard is wel geschoren op de benen en hoofd na.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:32

Spenk schreef:
Heb je hem geschoren? En heb je de stay dry of silk feel deken van de quilt.

Ik heb zelf een atlantic light en medium en daarbij een quilt silk feel light(50 grams) en medium(150 grams) dus met die medium quilt en medium atlantic kan ik tot -20 ongeveer. Maar paard is wel geschoren op de benen en hoofd na.

Nee pony is niet geschoren, wel een enorme koukleum. Scheren is, verwacht ik, daarom ook niet nodig, want na 30 minuten flink trainen zit er geen druppeltje zweet op de vacht.
Ik heb de quilt met stay dry voering, dus die is sowieso wel iets warmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:44

Ja in dat geval reken je verkeerd hoor. Die quilt met stay dray geeft 15 graden extra isolatie de 150 gram. De silk feel 10 graden. Volgensmij staat de stay dry gelijk aan 100 grams ongeveer. Dus dan heb je een 100 grams buiten deken met 250 onderdeken als je het omrekent naar gramsen.

Edit maar als je paard het koud heeft dan moet je natuurlijk meer op doen. Maar ik zou dan eerst kijken naar meer ruwvoer. Daar hou je ze warm mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-11-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:47

Spenk schreef:
Ja in dat geval reken je verkeerd hoor. Die quilt met stay dray geeft 15 graden extra isolatie de 150 gram. De silk feel 10 graden. Volgensmij staat de stay dry gelijk aan 100 grams ongeveer. Dus dan heb je een 100 grams buiten deken met 250 onderdeken als je het omrekent naar gramsen.

Oke bedankt voor je antwoord, dan moet ik het met alleen een extra halsdeken wel redden in de winter!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:48

Hoe merk je dat ie het koud heeft? Op welke manier staat ie gestald? Wat krijgt ie te eten?

Kijk, die deken kopen nu met korting kan interessant zijn, ook als je hem uiteindelijk niet gebruikt. Want je zal zien dat het opeens wel nodig is wanneer de winkels dicht zijn/korting weg is etc.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:57

RianneH schreef:
Hoe merk je dat ie het koud heeft? Op welke manier staat ie gestald? Wat krijgt ie te eten?

Kijk, die deken kopen nu met korting kan interessant zijn, ook als je hem uiteindelijk niet gebruikt. Want je zal zien dat het opeens wel nodig is wanneer de winkels dicht zijn/korting weg is etc.

Hij staat duidelijk met zijn haren overeind om zichzelf warm te houden, waar ik uit op maak dat hij het dus niet warm genoeg heeft. Staat overdag buiten, avond/nacht binnen, zonder buitenluik maar aan de overkant van zijn stal wel open buitenluiken.
Krijgt voldoende ruwvoer, dat is het probleem niet. Pony komt uit Spanje en is deze temperaturen niet gewend :+

Ik snap dat als hij het koud heeft hij een warmere deken op moet, en dat doe ik ook zeker. Maar ik vroeg me meer af wat de ranges precies inhouden, en nu heb ik daar duidelijk antwoord op. Voor de -20 temperaturen zou ik dan misschien beter een smartex medium kunnen kopen dan een 300 grams onderdeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:10

Ik weet er wel mensen zijn die zeggen je moet niet naar de ranges kijken. Maar mensen moeten juist af van het grams denken :+ . Omdat het niet echt wat zegt. Alles valt en staat met de deken zelf hoe die is.

Ik heb eerder de goedkopere bucas gehad en amigo en daar moet ik echt dikker mee dan deze bucas van nu met veel betere kwaliteit. Rambo is in mijn beleving ook warmer ook die stevige buitenstof. Dat maakt echt alle verschil.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:46

Ik vind het nu weer erg lastig weer. Overdag in de wind is de 50 gr Rambo+100 gram liner wel erg lekker, enkel 50 gram is dan net aan de koudere kant. Maar op stal (open kapschuur dus enkel droog en uit de wind) hadden ze het toch wel echt warm met die 150 gram. Straks maar weer bedenken dat ze vannacht en morgen op krijgt, gezien ik morgen niet in de ochtend langs kan komen.

Wat betreft mijn lekke Rambo, gelukkig is Horseware het er mee eens dat dit niet de kwaliteit is die ik kan verwachten van een Rbo. Dus ik krijg een nieuwe binnen de garantie. Erg snel geregeld door Hypostore en Horseware!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:05

Als mijn paard met haar haren opgezet staat weet ik dat ze zichzelf warm houdt. Ja haar lichaam werkt dan een tandje harder, dat betekent niet dat ze het koud heeft. Maar juist dat haar warmhoud-mechanisme goed werkt.
Ze heeft het koud als ze aan het rillen is en heel druk doet om zichzelf warm te houden. Ik weet dat ze oncomfortabel is/het koud heeft gehad als ze chagrijnig is (bij langdurige regenval bijv) of stijf in de rug.