[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:06

Ik laat ze ook niet meer wassen. Doe het zelf en spuit ze dan in met dat Bucas spul.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:14

Voor de thuiswassers: hoe gaat dat in de wasmachine? Hebben juie een extra grote? Met of zonder centrifugestand?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:15

Mijn Rambo dekens laat ik wassen. Tot nu toe altijd nog waterdicht geweest, en je krijgt ze helemaal schoon terug.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:18

Ja gladde voering ellis. Gewoon een 0 gram met lichte voering, handig dekentje is het!

Ik laat ze wassen en extra inspuiten, nog nooit problemen gehad gelukkig

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:25

Ik doe alleen de ongevoerde dekens, halzen en onderdekens in de wasmachine. De andere was ik gewoon met de hand en daarna spuit ik alles in met die Bucas spray.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:28

Ik laat ze wassen en waterdicht maken bij Balans, bij zelf wassen worden ze toch niet schoon. Misschien komt dat ook wel doordat ik een grote maat 215 heb en mijn wasmachine dan wel erg vol zit.

Deken kwam netjes schoon en goed waterdicht weer terug.

Eczeemdekens en liners was ik wel vaker zelf , waterdicht alleen aan het einde van het seizoen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:46

Ik heb een bovenlader. Iets groter dan normaal. Ik was eigenlijk alle dekens zelf. Alleen niet de 300 en 500 gram staldekens. Die was ik bij de wasserette verder op :o

Regendekens doe ik gewoon waterdicht wassen met van dat spul.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:14

Ik was de dekens zelf, 's zomers in de tuin. Deken op een wasrek, tuinslang met harde straal erop, borstel in de hand om het restant vuil eraf te schrobben en als ze schoon zijn doe ik ze nog een keer na met een sopje dettol. En dan goed uitspoelen en vervolgens lekker in het zonnetje laten drogen.

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:51

Ik laat na de winter ieder jaar mijn Rhino's wassen,
Zijn nog prima waterdicht.

Laat vandaag eerst de medium erop.
Misschien vanmiddag nog de ongevoerde maar vind het nu maar koud buiten. Ze voelde er fijn onder niet te warm.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:55

Mijn oude dame had een beetje koude oren.Die van mijn ruin zijn warmer.Ze heeft nu de gevoerde regendeken nog op.Zal ik vanavond de 300 gram opdoen,ik wil ze ook niet nu al verwennen.Ze moet nog een berenvachtje krijgen.En 1 keer de zweetdeken in de wasmachine gedaan.5 wassen later had ik nog steeds bruine haren tussen de onderbroeken zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:06

Je moet die deken dan natuurlijk ook eerst goed uitkloppen/stofzuigen :P ze gaan hier wel haarvrij de wasmachine in.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:38

Vannacht stond mijn haf onder de 200 grams deken maar voelt nu toch wat koud aan. Zit nu te twijfelen wat ik vannacht moet doen? Op stal of nog een meer grams deken er bij kopen. Sowieso moet ik nog een hals kopen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:40

Ja,moeilijk.Je wil de paarden ook niet verwennen.Het kan nog kouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:42

Tja ik ben niet zo van het kijken op grammen en niet meer op willen leggen want het kan kouder worden... Als het paard het koud heeft gaat er meer op en als die het warm heeft minder niets meer niets minder...

Als 300 nu nodig is , dan is dat nodig. Als het dan nog kouder wordt zal je 400/500 en bij de ergere kouwkleumen nog wel meer op moeten leggen. Heeft IMO helemaal niks met verwennen te maken :n , ik wil dat mijn paard geen wintervacht aanmaak en heb hem daarvoor een deken opgedaan dan ben ik ook de verantwoordelijke om er voor te zorgen dat hij het niet koud heeft. Ik trek ook dikke kleren aan nu want ik vond het koud :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-15 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:42

Ik zie hier overal dat mensen bezorgt raken als hun paard koel aanvoelt. Ik heb altijd geleerd, dat dat juist de bedoeling is. Anders verliest je paard teveel warmte en werkt zijn natuurlijke mechanisme niet goed. De sneeuw moet ook op je paard blijven liggen en liefst niet smelten. Dan isoleert je paard goed. Zelf denk ik dat als je paard warm aanvoelt onder een deken, dat het te warm is. Misschien is er een uitzondering bij geschoren paarden, maar dat weet ik niet. Ik scheer die van mij niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:47

Ze moet nog wel haar hele berenvacht krijgen.Dat is ook altijd een extra trui onder de deken.Toch maar op vannacht.Maar overdag is weer te warm.Zal ik dan de regendeken weer opdoen?Ze is wel 32 en heeft cushing.Mijn ruin heeft nog een extra speklaagje.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:49

Sorry dat ik even kom binnenvallen!

Paard heeft vorige winter zonder dekens gedaan, ging prima, niet een hele dikke vacht, maar had niet de indruk dat hij het koud had.

Nu is paard nooit een dikkerdje geweest, en merk dat hij nu snel invalt.
En nu? Toch maar deze winters met dekens zodat hij wat aan kan komen?

Ik heb een ingevoerde regendeken, fleecegevoerde regendeken, 100 grams en 300 grams (voor als het echt vriest).

Ze staan ni nog 24/7 buiten, maar zullen zodra het weer nat weer gaat snachts op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:51

Britta31 schreef:
Ze moet nog wel haar hele berenvacht krijgen.Dat is ook altijd een extra trui onder de deken.Toch maar op vannacht.Maar overdag is weer te warm.Zal ik dan de regendeken weer opdoen?Ze is wel 32 en heeft cushing.Mijn ruin heeft nog een extra speklaagje.

Ik vind 0 grams - 300 veel te grote overgang. Het wordt vandaag overdag bij mijn max 9 graden. Mijn paard blijft dus lekker onder de 250 grams met 100 grams hals staan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:00

Ik kan ook de zweetdeken onder de regendeken doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:11

Wieke schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen!

Paard heeft vorige winter zonder dekens gedaan, ging prima, niet een hele dikke vacht, maar had niet de indruk dat hij het koud had.

Nu is paard nooit een dikkerdje geweest, en merk dat hij nu snel invalt.
En nu? Toch maar deze winters met dekens zodat hij wat aan kan komen?

Ik heb een ingevoerde regendeken, fleecegevoerde regendeken, 100 grams en 300 grams (voor als het echt vriest).

Ze staan ni nog 24/7 buiten, maar zullen zodra het weer nat weer gaat snachts op stal.

Ik heb er ook zo één staan. Staat bij mij al 5 jaar 24/7 buiten. Ook bij nat weer en ook bij strenge vorst. Krijgt geen dikke vacht. Volgens mij ging het wel goed, maar het ging in trainingen steeds slechter.

Omdat ik geen stallen heb (en wel een café om de hoek), heb ik ze vorig jaar voor het eerst tijdens oud en nieuw uit logeren gebracht. Daar stonden ze wel op stal en hij keek daar zó blij bij, dat ik toch maar besloten heb een deken voor hem te kopen. Tot nu toe staat hij nog steeds overdag bloot buiten. 's Nachts een fleecegevoerde regendeken. Afgelopen nacht voor het eerst een extra fleece eronder gedaan. Hij ziet er heel tevreden uit. Dus ik denk dat het goed gaat. Heb ook een 300 grams voor hem liggen, maar dat wordt wel voor de echte kou. Mss moet er nog ergens een extra liner bij komen, maar zo gaat het goed. Van nooit iets naar ineens een hele dikke deken vind ik ook zo wat. Maar ik kijk hoe hij er bij staat en hoe hij reageert in de trainigen. Als dat allemaal goed gaat, zal hij zich goed voelen, denk ik dan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:48

Ik ben met 'spoed' op zoek naar een losse hals met iig meer dan 0gr of evt een deken waar zo'n hals aan zit. Ik wou de Rhino Pony Plus Medium bestellen maar daar zit een 0gr hals aan kom ik net achter.. En ik ben op zoek naar 100/200gr oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:50

Amigo heeft losse halzen 150 gram.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:52

Rhino heeft ook een 150gr gevoerde hals.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:54

Vergeten er bij te zeggen, moet een maatje XXS zijn, daardoor vallen bovenstaande halzen al af helaas.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:16

Ik zie net dat de Amigo Pony Plus Medium wel een gevoerde hals heeft. Op eenn andere site staat een gehele onderdeken met gevoerde hals, die past waarschijnlijk wel onder mijn Bucas. Wat zouden jullie doen? Ik neig naar de outdoordeken aangezien ik daar ook nog m'n liners onder kan doen.