hier heb ik de 400 regendeken met 200 staldeken verwisseld voor de 550 staldeken met ongevoerde regendeken. er bleven teveel haren in de andere deken zitten en dat lijkt me ook niet fijn voor hem. die dekens zijn gewoon te dik met de verkeerde voering voor de verhaarperiode hij is er trouwens bijna doorheen
Nouvel
Geplaatst: 31-03-13 21:44
vanavond onderdeken er toch maar onderuit gehaald, het moet er toch een keer van komen... voorspelling is hier morgen 7 graden en vanavond was eindelijk die nare wind die de stal in stond wat gaan liggen...
Ik heb werkelijk nog nooit zovaak gewisseld met dekens dan met dit jaar. Ze staat nu onder 200gram. als het echt koud aanvoelt met een harde wind krijgt ze een bucas smartex rain erover met hals. op stal staat ze alleen met 200 op
0 grams en ergens deze of volgende week wil ik die eraf trekken, normaal heb ik de dekens altijd eind maart wel af. maar dit jaar is het een hel. Toch kan de deken best af hier is het zonnig, droog en weinig wind.
Mijne stond vanavond nog prima onder zijn 150, wollen en regendeken. Toch het wolletje voor een dunnere geruild. Ik kom pas vrijdagavond weer bij hem en het wordt iets warmer loop van de week.
nog steeds onder 300 gram met hals. Ik wissel ook niet elke dag op de temparatuur verrschil nauwkeurig. als het warmer wordt doe ik de staldeken eronderuit, wordt het boven de 10 en is het lekker doe ik de ongevoerde regendeken erop.
Mijne overdag rond de 8 uur buiten en de rest op stal. Hij staat prima hieronder. Kreeg op stal ook al reacties dat hij dik staat. (Is een pensioenstal, mijne revalidatie) die heeft heel de winter dik gestaan en sinds februari staat hij nu hier. Ik ga hem dan niet ineens zonder of veel minder zetten....
Nouvel
Geplaatst: 02-04-13 13:17
Ik twijfel of ik ze al dunner zal zetten, ze staan hier pal op de wind, en die is nog zo koud...
xApple
Geplaatst: 02-04-13 13:19
Gister een klein uurtje zonder deken in de zon gestaan, maar daarna weer de 200 op.
Moet binnenkort wel echt beginnen met de eczeemdeken, ben nog nooit zo laat begonnen.
Hier een 200g. Pony staat verder 's nachts op stal, om de dag de hele dag buiten en om de dag ongeveer 3 uur buiten. Als het stopt het vriezen gaat hij naar een gevoerde regendeken