[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:14

Sky_As schreef:
Nope, middelste singel naar voren, achterste naar het midden en de voorste naar de achterste, hoop dat je het zo begrijpt... Hihi

Ooohja, jaja, ik snap het! Alleen, is die voorste daar lang genoeg voor? Dat zou ik toch moeten bekijken hoe dat bij die van mij zit. Volgende keer alstie op ligt maar even prutsen ermee :D

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:29

Dank voor de gouden tip, bij mij werkt het goed om de middelste singel naar voren te doen. De buitenste singels had ik namelijk nog genoeg ruimte over om ze te verlengen.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:46

Hier een nieuwe Rhino deken die behoorlijk lek was na de 3 uurtjes regen vandaag. En zo extreem hard regende het niet eens. Op dezelfde plekken als al eerder in het topic werd genoemd bij de Rambo. Ik vind dat best tegenvallend. Paard staat 24/7, moet wel kunnen vertrouwen op een deken.
Wat vinden jullie? Het is een Wug. Borst was helemaal nat, maar niet ingeregend. De staart flap was doorweekt, trok door naar een flinke rand bovenop de staart aanzet. Bij de buiksingels ook een heel nat wat een centimeter of 5-10 naar boven trok. En bij de achterbenen ook nat aan de binnenkant.
Zou Horseware een nieuwe producent hebben en daardoor wat ‘mindere’ dekens dit jaar?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:51

Dit is wel een beetje wat er gebeurt als je dekens niet helemaal goed passen... Zijn ze niet te groot? Aangezien echt 80% van de paarden de dekens een maat te groot draagt.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:56

Hmm nee deze zit echt wel mooi. Zeker niet te groot:

Afbeelding
Afbeelding

Rand van de staart flap zit echt precies op de aanzet van de staart.

Paard is 1.53 met forse billen en heeft hier de 183. Maatje kleiner paste niet in de lengte.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:08

Op zich is de rand achterbenen/billen en borst nat niet heel gek. Dat regent gewoon in. Ook bij de buik als ze gaan liggen kan het zeiknat worden. Zijn wel echt de plekken die dus niet heel gek zijn eigenlijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:47

Ik vind dat niet normaal. Is dat vreemd?

Mijn pony staat onder bucas, aangezien horseware haar ivm de bouw niet past. Staat van 7.30 tot 17u momenteel in de wei.

Maar ik heb nooit een natte deken of nat paard. Hooguit soms langs de rand rond de hals. Maar zeker niet zo enorm heftig als bovenstaande deken.

Je betaalt +/- €200/300 voor zo’n deken. Dan verwacht ik op wat druppels na. Geen doorgeregende.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 01:07

Weet iemand wat het verschil is tussen de Amigo Hero en Amigo Bravo?
Ik heb nog een oude Rhino van echt waar bijna 20 jaar, maar die is nu wel een beetje op…..
Er moet een nieuwe bij en ik wil geen geruite deken.
Dus het wordt een Amigo, maar welke?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 06:23

Volgens mij is het grootste verschil de stof van de buitendeken. De Amigo Bravo heeft een stevigere buitenlaag, die gaat iets minder snel kapot. Oh en de Bravo daar kunnen liners in, volgens mij bij de Hero niet (althans daar zijn geen bevestigingen voor).

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:21

Ik heb sinds ongeveer een week een bucas smartex stay dry deken voor mijn paard. Helaas is hij toch te groot en trekt naar achter. Een (halve) maat kleiner is dan alleen wel weer heel straks bij de borst/ hals. Wanneer ze haar hoofd dan omlaag doet kan ik geen hand tussen het deken en haar hals doen en niet tussen het deken en haar schoft. Is dat normaal? Of zou een big neck werken?
Ik zit erover na te denken om toch opzoek te gaan naar een Horseware. Maar er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer :D iemand die me kan helpen? Ik zoek 100 grams met mogelijkheid tot liner, goed waterdicht met sterk genoeg buitenstof voor spelende paarden buiten.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:38

De opening van de deken wordt breder, maar niet lager bij een big neck. Wat je beschrijft is dat de deken te hoog sluit en daarom naar beneden getrokken wordt als de hals omlaag gaat. Dit is een veel voorkomend probleem en los je helaas vaak niet op met de big neck. De Horseware V sluitingen zouden dan interessant voor je kunnen zijn. Gezien alle slechte ervaringen met de Rambo's hierboven zou ik neigen om je in eerste instantie een Rhino aan te bevelen. Ze hebben daar net een nieuwe van uitgebracht met een sterkere stof dus voor de spelende paarden wellicht interessant.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:59

Eileen_ schreef:
Ik heb sinds ongeveer een week een bucas smartex stay dry deken voor mijn paard. Helaas is hij toch te groot en trekt naar achter. Een (halve) maat kleiner is dan alleen wel weer heel straks bij de borst/ hals. Wanneer ze haar hoofd dan omlaag doet kan ik geen hand tussen het deken en haar hals doen en niet tussen het deken en haar schoft. Is dat normaal? Of zou een big neck werken?
Ik zit erover na te denken om toch opzoek te gaan naar een Horseware. Maar er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer :D iemand die me kan helpen? Ik zoek 100 grams met mogelijkheid tot liner, goed waterdicht met sterk genoeg buitenstof voor spelende paarden buiten.

Had hetzelfde probleem, Bucas Green Line (in 100 en 300) ligt bij mijn ponypaard echt perfect, ze zit tussen 175 en 185 in, maar maat 175 zit echt top (kwpn, 1.61m en compact model).
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 21-11-22 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:00

Kendra schreef:
Ik heb nog een oude Rhino van echt waar bijna 20 jaar, maar die is nu wel een beetje op…..

Hero kunnen geen liners en/of hals aan. Bij de Bravo wel.
En de stof is anders.

Afbeelding
Aron heeft nu ook een nieuwe Rhino, geen geruite ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:11

Wat denken jullie?
Zelfde maat bestellen? Heb nu shires maar wil ivm 24/7 buiten een extra regendeken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:17

Deken lijkt te stoppen bij de staartaanzet toch? Dan is het prima zo zit het bij mijn paard ook met hoofd naar beneden. Maat groter gaat vast trekken op de schoft hier omdat het te lang is.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:20

MarjanB schreef:
Wat denken jullie?
Zelfde maat bestellen? Heb nu shires maar wil ivm 24/7 buiten een extra regendeken
[ [url=m/BdFJC0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b9j2K5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UcmHaD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hCL02c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze prima passen :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:39

Celebi schreef:
De opening van de deken wordt breder, maar niet lager bij een big neck. Wat je beschrijft is dat de deken te hoog sluit en daarom naar beneden getrokken wordt als de hals omlaag gaat. Dit is een veel voorkomend probleem en los je helaas vaak niet op met de big neck. De Horseware V sluitingen zouden dan interessant voor je kunnen zijn. Gezien alle slechte ervaringen met de Rambo's hierboven zou ik neigen om je in eerste instantie een Rhino aan te bevelen. Ze hebben daar net een nieuwe van uitgebracht met een sterkere stof dus voor de spelende paarden wellicht interessant.

Bedankt! Ik ga de Rhino wug turnout lite bestellen :)
Wel gek, want volgens mij heeft mijn paard helemaal niet zo'n lage halsaanzet.
Vraag me dan af of er niet véél meer paarden daar last van hebben maar dit niet gezien wordt. En er geen optie is met lagere sluiting.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:43

Pally schreef:
Kendra schreef:

Hero kunnen geen liners en/of hals aan. Bij de Bravo wel.
En de stof is anders.

[ [url=m/3yAr84.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aron heeft nu ook een nieuwe Rhino, geen geruite ;)

Hero kan wel een hals aan, ik heb zelf een hero met hals. Heeft alleen geen linersysteem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:45

Hier lagere halsaanzet en ook bucas die past juist prima en ligt heel netjes en trekt niet strak. Wel als ik hem een maat te groot heb dan trekt die wel strak op de schoft.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:53

Hoeveel gram hebben jullie er nu op liggen met dit weer?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:55

Euridicey schreef:

Ik nu 250, een varilayer van Rhino met 0 gram hals. Paard is geschoren. Is enkel voor de vorst. Als de temperatuur weer stijgt gaat ze terug naar 100 gram met 0 gram hals.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 21-11-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:59

Euridicey schreef:

250 op een pas geschoren paard. Maar die onderdeken gaat er vandaag weer onderuit die doe ik alleen met vriezen en dat is nu weer even klaar. Dus dan is het een medium deken met 200 grams vulling.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:07

Euridicey schreef:

300g met 100g hals eraan, voor een net volledig geschoren paard.

Maar dat is tijdelijk zolang het nog rond het vriespunt blijft, daarna gaat er een dunnere deken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:15

Mijn koukleum staat onder 400 gram met hals en mijn merrie onder 150. Beide ongeschoren.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:20

100gr met recuptex light op een ongeschoren paard, als de temperaturen zo blijven gaat ie weer naar 0gr.