[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pink06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:04

pink06 schreef:
[ [url=m/gnFaZq.png]Afbeelding[/url] ]
Iemand die mij wil helpen? Ik ben er (nog) niet zo in thuis.
Zoek voor mijn pony een deken met hals.
Ze is 1.25 verwacht dat ze nog iets zal groeien.
Ruglengte is 98cm en onderlengte 177cm.
Ik heb een deken gevonden, dit is de maattabel.
Maar ik kom er niet uit. Super bedankt alvast, enne als iemand zin heeft mij uit te leggen hoe het precies werkt met die maten, heeeeel graag!

Onze andere pony heeft ruglengte 102cm onderlengte 176cm en is 1.37 hoog.
Zou zij dan dezelfde maat moeten hebben? Dat is overigens wel een breed exemplaar :7

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:15

Slmt9 schreef:
manzano schreef:

In al die jaren en bij verschillende paarden echt nog nooit last van gehad. Heb ook gewoon dezelfde maat als van de buitendeken.

Ik heb ook dezelfde maat als de buitendeken en ze vallen hier juist korter dan de buitendeken. Ideaal.

Excuus ik zit verkeerd :o Ze hebben hier op stal de insulators op, maar dat is natuurlijk wat anders dan een losse liner. We noemen ze alleen wel altijd de liners, vandaar de verwarring. Sorry :D

Ik heb trouwens wel een liner (nu wel een echte :+) voor onder mijn eczeemdeken en die valt inderdaad wat korter.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:06

pink06 schreef:
pink06 schreef:
Maar ik kom er niet uit. Super bedankt alvast, enne als iemand zin heeft mij uit te leggen hoe het precies werkt met die maten, heeeeel graag!

Zou zij dan dezelfde maat moeten hebben? Dat is overigens wel een breed exemplaar :7

Ik vrees dat jullie de onderlengte dan verkeerd meten, bijna 180 cm is echt heel erg lang. Vergelijkbare lengte is nog normaal voor een klein paard of een doorsnee E-pony zeg maar, een pony'tje van 125 hoog en 177 lang zou eruit moeten zien als een teckel :')

pink06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:12

Fly_high schreef:

Zou zij dan dezelfde maat moeten hebben? Dat is overigens wel een breed exemplaar :7[/quote]

Ik vrees dat jullie de onderlengte dan verkeerd meten, bijna 180 cm is echt heel erg lang. Vergelijkbare lengte is nog normaal voor een klein paard of een doorsnee E-pony zeg maar, een pony'tje van 125 hoog en 177 lang zou eruit moeten zien als een teckel :')[/quote]

Haha o.. ik zal het zelf nog na meten. :D

Bedankt voor je reactie!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:20

Ter vergelijking; mijn pony van 1.44 (rond/breed gebouwd) had maat 130/175, mijn huidige paard van 1.59 (slank/smal) heeft maat 135/175. Als de rug gemeten is op 102 heb je eerder een 150 of 155 deken nodig.

pink06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:25

xSCWx schreef:
Ter vergelijking; mijn pony van 1.44 (rond/breed gebouwd) had maat 130/175, mijn huidige paard van 1.59 (slank/smal) heeft maat 135/175. Als de rug gemeten is op 102 heb je eerder een 150 of 155 deken nodig.

Apart toch he, je moet het allemaal maar weten. Vind die maat tabellen best onduidelijk voor een leek op dat vlak
Bedankt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:11

Hier heeft mijn 135cm paard 5'6/115/168 dekentjes. Ze had ook nog een 5'9/125/175 dekentje.

Het is altijd lastig die maattabellen van alle merken. := Naast dat merken verschillende verhoudingen tussen onder- en bovenmaten hebben hebben sommige weer dekens speciaal voor ponies die minder hoog zijn en hebben andere weer speciale big neck versies of zelfs rasspecifieke dekens voor o.a. IJslanders, dravers, quarters, etc.

pink06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:13

Bagheera_206 schreef:
Hier heeft mijn 135cm paard 5'6/115/168 dekentjes. Ze had ook nog een 5'9/125/175 dekentje.

Het is altijd lastig die maattabellen van alle merken. := Naast dat merken verschillende verhoudingen tussen onder- en bovenmaten hebben hebben sommige weer dekens speciaal voor ponies die minder hoog zijn en hebben andere weer speciale big neck versies of zelfs rasspecifieke dekens voor o.a. IJslanders, dravers, quarters, etc.

Ik ben nu voor de 115/155 gegaan. Pas het wel even met de oude zweetdeken eronder. En ja het is echt heel lastig. Snap dat alleen op stokmaat niet gaat, maar dit is het andere uiterste ;-)

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:19

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:26

Celebi schreef:
Heb het al een paar keer gedeeld hier maar hier inderdaad ook slechte ervaringen met Rambo (original). De eerste was binnen een aantal weken gebruiken zo lek als een mandje midden op de rug. Via de garantie nu een nieuwe en die lekt eigenlijk na een paar dagen al enorm bij de staartflap en ook een stukje verder naar achteren op de rug. Helemaal klaar mee. Moet de garantieaanvraag nog indienen, maar heb geen vertrouwen meer in Rambo. De Rhino daarentegen is nu na een aantal weken nog steeds goed waterdicht en geen gekke dingen op de naden. Mijn gevoel zegt dat die waterdichte coating van de Rambo's niet sterk genoeg is en als paarden bij elkaar gaan kriebelen of een keer een hap uitdelen dat ze die waterdichte laag beschadigen. De waterdichte laag bij die Rhino's zit onder de sterke buitenstof en daar heb ik veel meer vertrouwen in. Dat had mijn Bucas ook en die kon echt dagenlange aanhoudende regen aan zonder ook maar een klein beetje nat te worden, ook niet op de naden.

Ben best wel teleurgesteld in die dure Rambo's eigenlijk. Hopenlijk krijg ik het geld voor mijn Rhino vergoed omdat ik dus echt niet zit te wachten op weer een potentieel lekkende Rambo in de kast. Vind twee wel genoeg. :')

Ik zit nu ook wel te twijfelen om over te gaan op Rhino want alle verhalen die ik nu hoor maar ook op bokt teruggevonden heb voorspellen weinig goeds. Weinig zin in meerdere lekke dekens en telkens terug moeten naar de winkel om weer om te ruilen. Daarnaast heb ik ook een flauw vermoeden dat zelfs als ze wel waterdicht zijn, ze niet de levensduur zullen hebben waar ik op gehoopt had.

Probleem is wel dat die knol van mij een dermate dikke pens heeft dat ik de middelste singel van de Rhino moet dicht maken met een singelverlenger :+ Dat is wel een wug. Geen idee hoe dat zou gaan met een 0 en een 100 gram, maar als daar dan ook nog liners onder moeten... :') Eigenlijk wil ik gewoon een degelijke, waterdichte deken van Rambo waarvoor ik heb betaald, maarja. Ik zal de garantie maar afwachten zeker. Heb ook nog een 100 gram nieuw. Benieuwd hoe die zich houdt. Is wel vorige collectie. Misschien maakt dat nog verschil :\

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:07

pink06 schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik ben nu voor de 115/155 gegaan. Pas het wel even met de oude zweetdeken eronder. En ja het is echt heel lastig. Snap dat alleen op stokmaat niet gaat, maar dit is het andere uiterste ;-)

Inderdaad. Mijn merrie heeft t/m haar 27e nog nooit een deken op gehad. Ik heb ook even flink moeten zoeken naar de juiste dekens en de eerste paar dekens had ik zo weer door kunnen verkopen. _O- Had ik dekens gekocht, oh er zijn ook speciale ponymaten. Had iemand dat niet even kunnen vertellen? :') En door naar de volgende deken. Hahaha.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:03

xHaithi schreef:
Ik zit nu ook wel te twijfelen om over te gaan op Rhino want alle verhalen die ik nu hoor maar ook op bokt teruggevonden heb voorspellen weinig goeds. Weinig zin in meerdere lekke dekens en telkens terug moeten naar de winkel om weer om te ruilen. Daarnaast heb ik ook een flauw vermoeden dat zelfs als ze wel waterdicht zijn, ze niet de levensduur zullen hebben waar ik op gehoopt had.

Probleem is wel dat die knol van mij een dermate dikke pens heeft dat ik de middelste singel van de Rhino moet dicht maken met een singelverlenger :+ Dat is wel een wug. Geen idee hoe dat zou gaan met een 0 en een 100 gram, maar als daar dan ook nog liners onder moeten... :') Eigenlijk wil ik gewoon een degelijke, waterdichte deken van Rambo waarvoor ik heb betaald, maarja. Ik zal de garantie maar afwachten zeker. Heb ook nog een 100 gram nieuw. Benieuwd hoe die zich houdt. Is wel vorige collectie. Misschien maakt dat nog verschil :

Typisch, die middelste buiksingel is bij mij ook aan de korte kant. Gaat net aan dicht en moet nog ergens een singelverlenger op de kop tikken. Die hadden ze best iets langer mogen maken. Ontwerpfoutje? :')

pink06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:20

Spenk schreef:
Je kunt de pony toch opmeten? Dat is eigenlijk de beste tip want verreweg de meeste paarden dragen een te grote deken.

Hier een filmpje hoe je dat doet.

https://www.youtube.com/watch?v=ofZdB8W ... iAgenturen

Dat had de verzorgster gedaan, dus ging er vanuit dat het zou kloppen.
Bedankt voor de link, ik ga mij er eens in verdiepen!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:26

Celebi schreef:
xHaithi schreef:

Probleem is wel dat die knol van mij een dermate dikke pens heeft dat ik de middelste singel van de Rhino moet dicht maken met een singelverlenger :+ Dat is wel een wug. Geen idee hoe dat zou gaan met een 0 en een 100 gram, maar als daar dan ook nog liners onder moeten... :') Eigenlijk wil ik gewoon een degelijke, waterdichte deken van Rambo waarvoor ik heb betaald, maarja. Ik zal de garantie maar afwachten zeker. Heb ook nog een 100 gram nieuw. Benieuwd hoe die zich houdt. Is wel vorige collectie. Misschien maakt dat nog verschil :

Typisch, die middelste buiksingel is bij mij ook aan de korte kant. Gaat net aan dicht en moet nog ergens een singelverlenger op de kop tikken. Die hadden ze best iets langer mogen maken. Ontwerpfoutje? :')

Heb ik met de Rambo’s ook. Die van mij is niet te dik :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:42

Celebi schreef:
xHaithi schreef:

Ik dacht al dat het aan mijn dikke pony lag, maar blijkbaar niet....
Ik doe nu iedere keer de middelste singel naar voren en de andere gekruist en dan past het wel....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:26

De singels van de Rambo's kunnen los. Weet niet of dat bij Rhino ook zo is. Dan kun je ze gewoon vervangen door een langere singel. Denk dat ze bij de IJslander dekentjes van Horseware al andere singels erop hebben gezet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:30

Nee helaas, dat is niet bij de Rhino's..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:51

Dan hebben denk ik alleen de Rambo's dat veiligheids breek systeem met dat plasticje.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:21

Ah, ik had ‘m er idd ook afgehaald.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:02

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:14

Vraagje!
Ik heb de amigo bravo 12 voor mijn paard. Kan hier echt alleen maar de hals op van de amigo bravo 12 of kan er ook een amigo ripstop of amigo isolator halsstuk aan bevestigd worden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:18

Ik dacht dat ze allemaal onderling uitwisselbaar waren. Het klittenband/vierkantjes zouden op dezelfde plek moeten zitten als je gelijke maten met elkaar probeert te matchen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:11

Zijn gewoon uitwisselbaar hoor :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:50

Wat grappig dat meerdere hier de Rhinosingel aan de korte kant vinden. Ben wel blij eigenlijk. Ligt het toch niet aan mijn deken of mijn paard, hahaha :')

Sky_As schreef:
Ik doe nu iedere keer de middelste singel naar voren en de andere gekruist en dan past het wel....

Die tip met die singels ga ik eens proberen! Heb je dan de achterste 'rechtdoor' hangen, zoals de middenste eigenlijk zou moeten hangen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:29

xHaithi schreef:
Wat grappig dat meerdere hier de Rhinosingel aan de korte kant vinden. Ben wel blij eigenlijk. Ligt het toch niet aan mijn deken of mijn paard, hahaha :')

Sky_As schreef:

Die tip met die singels ga ik eens proberen! Heb je dan de achterste 'rechtdoor' hangen, zoals de middenste eigenlijk zou moeten hangen?

Nope, middelste singel naar voren, achterste naar het midden en de voorste naar de achterste, hoop dat je het zo begrijpt... Hihi