Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:50

Ik heb een brede muts. Met horseware heeft ze 198, bucas twijfel ik nog of ik een maatje kleiner moet halen of ook een 6.6 moet halen.
Met HH had ik een 205 gehaald; zat super, TOT ze ging bewegen. Op de schouders ging hij knellen, maar voor op de borst zat hij ruim. Deed ik hem losser van voor (terwijl hij voor al los zat) ging het op de schouders beter, maar schoof de deken achter de schoft... Een 195 zal nog krapper worden ben ik bang.

Denkens zijn lastig, en elk paard is weer anders. Helaas, zou toch makkelijk zijn als alle dekens hetzelfde model waren en alle paarden evn breed enzo :P

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:56

de deken kan je van voren helaas niet verstellen omdat het van die klipjes heeft. in stand zat hij wel goed hoor, maar dus wel dat als ze haar hoofd naar beneden deed hij bij haar slokdarm iets strak zat. op de schoft kan hij niet echt knellen want daar zit hij ruim overheen. morgen even kijken wat hij doet als ze beweegt.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:23

keat schreef:
ff n vraagje.

heeft iemand van jullie misschien ook de pagony tiger 500 grams deken? ik heb die vandaag aangeschaft in maat 205. de deken sluit heel hoog op de nek en mn paard heeft een hele dikke hals. ik ben dus bang dat dat gaat knellen als ze haar hoofd naar beneden zal doen. nu hou je dat altijd wel een beetje en ik denk ook weer dat als ik een maat groter neem (215) hij te ruim is en meer naar achteren kan schuiven waardoor hij dus juist kan gaan knellen. iemand tips of ervaring?

heb je hem trouwens al gepast en gekeken hoe deze zit als hij zn hoofd naar beneden doet?
Anders ms toch een maatje groter passen.
Als het goed is mag je ruilen, maar dan kun je dus wel beter zien wat de beste keus is.

Edit: Jouw post en de mijne kruisten elkaar? Ik had de jouwe nog niet gelezen, maar zie dat je al aan t passen bent gegaan....... Sorry!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:36

Tancreda4 schreef:
Ik heb een brede muts. Met horseware heeft ze 198, bucas twijfel ik nog of ik een maatje kleiner moet halen of ook een 6.6 moet halen.
Met HH had ik een 205 gehaald; zat super, TOT ze ging bewegen. Op de schouders ging hij knellen, maar voor op de borst zat hij ruim. Deed ik hem losser van voor (terwijl hij voor al los zat) ging het op de schouders beter, maar schoof de deken achter de schoft... Een 195 zal nog krapper worden ben ik bang.

Denkens zijn lastig, en elk paard is weer anders. Helaas, zou toch makkelijk zijn als alle dekens hetzelfde model waren en alle paarden evn breed enzo :P

HH valt altijd een maat groter .
ik heb zelf ook 185 ipv 195 terwijl hij wel 195 van alle dekens heeft .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:25

Wie heeft er zowel Horseware turnout als Bucas? Hebben jullei hiervan dezelfde maten, of van Bucas een maatje kleiner? Ben benieuwd.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:52

Ik heb ze beide en Bucas vind ik een stuk kleiner vallen

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:59

Mijn paard staat nu toch echt onder de dekens,
250 grams.

Nu alleen nog een dekentje vinden voor de schet,
(Die heeft al dikke vacht aangemaakt van zichzelf maar vind het gewoon leuk,
als hij een dekentje op krijgt. haha) :+

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:03

Klopt het trouwens dat Rambo groter valt dan Amigo? Want ik heb van Amigo altijd 6.6. Maar toen ik deze zomer de Rambo Protector kocht in maar 6.6 was die echt veel te groot. }:0

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:51

Ik ben er wel achter dat de outdoor dekens kleiner vallen dan de binenn dekens... is de protector een stal/zweet deken? Hier was de duoliner & zweetdeken amigo veelte groot terwijl het dezelfde maat is. Heb nu een rambo helix besteld, maar ben er pas eergisteren echt achter gekomen, dus als hij binnen komt mag hij weer worden geruild waarschijnlijk :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:06

Mijn paard staat nu ook sinds een paar weken onder een dikkere deken (ben begonnen met een regendekentje vorige maand). Hij heeft nu een 200 gram Weatherbeeta op. En het gekke is... Is dat ik nog een deken heb liggen die een maat groter is (zelfde merk), die hem ook gewoon past :+ Dus heb ik voor wanneer het echt stevig gaat vriezen, een 360 gram deken met hele hals :)
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 28-10-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:16

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel grams mijn paard op heeft :=
Heb de deken bij verkoop gekregen, maar mijn vorige paard had nooit dekens op. Vind deze ook wel dik genoeg, heb niet het idee dat ze het koud heeft oid, gewoon lekker warm velletje eronder (niet zweten voor de duidelijkheid). Hoe kun je weten hoeveel grams het is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:19

Volgens mij staat het in de deken... Of zoekt op Google je deken op om te kijken hoeveel gram erbij staat :+

In mijn dekens staat het overigens niet in de deken, of ik kijk scheel... Ik heb het bij aankoop gevraagd :Y)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:25

Haha ik zal maar is gaan speuren. Ik kan het ook vragen aan de vorige eigenaar, die zit op Bokt. Ik heb zo het idee dat het een 100 grams is. Iedereen hier heeft er al een 200 opliggen, dalijk doe ik het fout :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:40

Waarom denk je dat je het fout doet? Het broertje van mijn paard heeft nog steeds een regendekentje op en blijft mooi in de vacht. Rio heeft een dikkere deken opgekregen ivm verkoudheid :)

Gewoon kijken naar hoe je paard zich voelt, als hij het koud heeft, merk je dat wel en kan je altijd nog een dikkere deken opleggen :)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:49

Haha nee dat valt wel mee hoor. Paard zit goed in d'r velletje dus.
Ga binnenkort toch wel naar een ruitersportzaak want moet nog wel meer dingen hebben voor haar. Dus dan neem ik sowieso een dikkere mee voor als het kouder wordt/als ze het kouder krijgt.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:51

Tancreda4 schreef:
Wie heeft er zowel Horseware turnout als Bucas? Hebben jullei hiervan dezelfde maten, of van Bucas een maatje kleiner? Ben benieuwd.

Heb ze allebei en vind ze hetzelfde vallen. Rhino/Rambo valt alleen weer iets groter (breder!) dan Amigo. Maar dat zal vast de kwaliteit zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:03

Ik vind amigo en bucas over 't algemeen vrij smal vallen voor, beide zijn bij mijn merrie aan de krappe kant voor...
Dominick valt bijv een stukje ruimer aan de voorkant en trekt en schuurt eigenlijk nooit...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:24

Bedankt, ik ga er eens eentje bestellen kijken of die gaat passen. Amigo is bij mij niet te smal. @ Juppie; grappig ik had juist het idee dat mijn rhino wug kleiner viel dan mijn amigo, maar dat kan vertekend zijn door de halve hals misschien.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:49

Ja, dat is niet mijn ervaring Tancreda.. Vind de Rhino echt een stuk breder.
Op zich ben ik het wel met je eens Nouvel, Bucas en Amigo zijn vergelijkbaar.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:52

Hier staat ze nu nog niet 100% in de dekens. Als ik gereden heb komt er een staldeken op, loop van de volgende dag gaat die er dan weer af.
Binnenkort word staldeken vervangen door oudoordeken van 200 gram en dan houden we het inprinicpe zo, maar vanaf half november krijgt ze 'm dan de gehele dag en nacht op.

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:49

Heeey het is wel een 200 grams, maar is al een oudere deken dus is niet super meer. Mag wel een keer een dikkere op of een dunnetje eronder. ;) Je kan me alles vragen hoor!!:)
Peuk schreef:
Haha ik zal maar is gaan speuren. Ik kan het ook vragen aan de vorige eigenaar, die zit op Bokt. Ik heb zo het idee dat het een 100 grams is. Iedereen hier heeft er al een 200 opliggen, dalijk doe ik het fout :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:27

poown heeft nog steeds een 100 grams, en heeft het tot nu toe niet koud. hoop mensen vragen me of dat wel kan, een arabische volbloed met zo'n dunne deken. want zelf hebben ze hun paarden vanaf september onder 300 gram staan en stappen ze in en uit met een zweetdeken, terwijl sommige paarden niet eens geschoren of erg dik in de vacht zitten :')

dan denk ik maar: nou dan heeft Nootje het toch maar goed, de stal is IN een gebouw, hij heeft een goede laag stro, krijgt 2 volle armen kuil per dag, en heeft zelf geen dikke vacht, dus wel een dekentje tegen de tocht/kou. Natuurlijk als het sterk gevroren heeft altijd wel even opletten of hij het niet koud heeft, maar zolang 's nachts de deuren dicht gaan komt de vorst echt niet door de ventilatieroosters naar binnen hoor :')

met sterk vriesweer als vorig jaar gaat er wel een extra fleece dekentje onder, meer heeft hij echt niet nodig, heb hem nog nooit met opgezette haren gezien, of zien rillen om zichzelf warm te houden. hij is niet van suiker denk ik dan maar :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:35

Mijn paard heeft pas sinds vorige week een gevoerd regendeken op vergelijkbaar mat 100 grams.. ik vind het nog steeds niet heel erg koud en het wordt ook weer een poosje warmer.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:37

Mijn bucas valt iets kleiner en krapper van voor dan mijn amigo. Heb vandaag 100 gr onderdeken opgehaald (150 en 200gr buitendeken liggen nog in het middel van het land :+ ) Woensdag ga ik scheren en krijgt hij de 100 gr op.

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:33

Mijn pony heeft nu 100 grams deken op