Paarden gaan echt niet dood hoor als ze het een beetje koud hebben. Als je dan meteen een deken opdoet krijgen ze het steeds sneller koud en is het einde zoek. Van een beetje kou worden ze sterk en bovendien heeft een paard nog een hele trucendoos achter de hand als ze het koud krijgen. Paarden kunnen zich veel beter aanpassen aan kou dan mensen.
mijn paard is nu lekker bloot,als het in de herfst wat frisser word komt er een 150 grams op als tussendeken en als het écht koud wordt hooguit een 300 grams.
als het te warm is voor een 150 grams maar 's nachts nog te fris komt er een katoenen dekentje op.
Geen dekens hier! Eczeeemdeken oke.. Als het erg fris is met veel regen op tijd naar binnen. Dan kunnen ze weer opdrogen. Paarden hebben het volgens mij niet zo snel koud. Heb er trouwens wel een hekel aan als ze lang met die kleddernatte eczeemdeken oploopt, daar krijgt ze het volgens mij wel koud van...
merel_gomez
Geplaatst: 01-07-07 16:24
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn pony stond lekker lang bloot. Maar nou stond ze dus vrijdag helemaal te shaken van de kou door de regen Snel regendeken erop gegooit! Dus die krijgt ze dan maar tijdelijk om, nu mag ie er wel weer af!