[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:46

Afbeelding
Het was te koud om een goeie foto te maken, dit was even het hoogst haalbare voor een indruk van de PE titan.

Moest even alleen alle singels op maat maken en kaartjes eraf halen. Voor als iemand anders hem op moet doen, want paardje was nog lekker warm en soepel in zn rug.

Heb de PE op gedaan met de dubbele laag stay dry zodat hij even sneller opdroogt. Toen alles weer af :D

Hij trekt niet op de schoft, dat vertekend op de foto :)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:14

[quote="M_Vainqueur"]Hier sinds zondag mijn nieuwe Rambo Duo Tech op, wat betreft pasvorm echt dolgelukkig! Maar gisteren toch een beetje teleurgesteld in de regenbescherming... ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dat een naad niet 100% waterdicht kan zijn kan ik wel bedenken, maar bij de naad van de staartflap is gisteren wel heel veel water de deken in gelopen (en dat terwijl de anderen uit de kudde met 2x een Amigo en 1x een Rambo classic maar 2 a max 3 cm natte voering hadden). Het is wel bijna 20 cm de voering in getrokken/ gelopen. Uiteraard direct de shop gemaild en die zeggen dat lekkende naden er nou eenmaal bij hoort maar dat ze wel een garantieaanvraag willen doen bij Rambo. Meer mensen die zo veel natte voering hebben wij de Rambo's?

Quote verkloot

Ik heb een Rambo waarvan de staartflap er opnieuw aangenaaid is, maar zelfs die word niet zo nat als die van jou.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:37

Pally schreef:
M_Vainqueur schreef:
Hier sinds zondag mijn nieuwe Rambo Duo Tech op, wat betreft pasvorm echt dolgelukkig! Maar gisteren toch een beetje teleurgesteld in de regenbescherming... ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dat een naad niet 100% waterdicht kan zijn kan ik wel bedenken, maar bij de naad van de staartflap is gisteren wel heel veel water de deken in gelopen (en dat terwijl de anderen uit de kudde met 2x een Amigo en 1x een Rambo classic maar 2 a max 3 cm natte voering hadden). Het is wel bijna 20 cm de voering in getrokken/ gelopen. Uiteraard direct de shop gemaild en die zeggen dat lekkende naden er nou eenmaal bij hoort maar dat ze wel een garantieaanvraag willen doen bij Rambo. Meer mensen die zo veel natte voering hebben wij de Rambo's?

Quote verkloot

Ik heb een Rambo waarvan de staartflap er opnieuw aangenaaid is, maar zelfs die word niet zo nat als die van jou.

Dank voor je reactie! Ja ik vind het ook wel echt bizar veel. Heb er toch een mail aan gewaagd... voor 550 euro en een deken die 5 dagen gedragen is (dus nooit gewassen nog) is dit eigenlijk wel onacceptabel. Dus heel benieuwd wat hier nu mee gedaan wordt (eigenlijk raar dat ik afhankelijk ben van de garantie van Rambo zelf, ik ben een koop overeengekomen met de winkel). Ik wacht even de reactie af.

RianneH

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:40

Lijkt bijna of je paard op een manier tegen de regen in heeft gestaan dat het onder de deken door geslagen is. Maar met die grote staart flappen tegenwoordig zou dat ook niet meer moeten.

Bij mijn Rambo duo overigens geen last van, maar die is wel al een 4 jaar oud nu denk ik.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:01

Even een vraagje voor jullie kenners: ik heb nu een 0 grams Amigo wug, die is nu 3 jaar oud. Ik zit te twijfelen om er nog een 0 grams wug bij te kopen zodat ik kan wisselen als hij de hele dag in de wind en regen heeft gestaan. Nu twijfel ik tussen een rhino of weer een amigo.
Wat is nou het verschil? Volgens de site is de Rhino een 1000 denier van polypropyleen en de amigo van 1200 denier polyester en is de rhino sterker maar is dit ook echt zo? Wat zijn jullie ervaringen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:46

Pallatin schreef:
Even een vraagje voor jullie kenners: ik heb nu een 0 grams Amigo wug, die is nu 3 jaar oud. Ik zit te twijfelen om er nog een 0 grams wug bij te kopen zodat ik kan wisselen als hij de hele dag in de wind en regen heeft gestaan. Nu twijfel ik tussen een rhino of weer een amigo.
Wat is nou het verschil? Volgens de site is de Rhino een 1000 denier van polypropyleen en de amigo van 1200 denier polyester en is de rhino sterker maar is dit ook echt zo? Wat zijn jullie ervaringen?

Klopt. Het is Mio < Amigo < Rhino < Rambo. Denier zegt alleen wat als je dezelfde stof vergelijkt.

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:17

Thanks Bagheera! Het stomme is dat ik vorig jaar een 100 grams Rhino heb gekocht en die vind ik qua stof juist slapper aanvoelen en daar zaten in tegenstelling tot m’n amigo al snel wat gaatjes in (wel door het buurpaard maar toch)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:36

Ik heb nu op advies van stalgenoten die het liner systeem top vonden een amigo outdoordeken en liner gekocht. Gevolg: nat paard door de liners.
Deken en liner past perfect (met meerdere naar gekeken)

Paard staat 24/7 buiten met schuilstal en hooi.
Ik heb nu een 0 gram amigo regendeken en een bucas freedom 150 gram.

Hoeveel grams is verstandig om bij te doen?
Ik was aan het denken aan 300 gram.

Maar welk merk? Amigo verkoopt geen 300 gram.
Pony is in jachtmodel geschoren en heeft het wat kouder (heeft nu 150 gram op liggen).
Bucas heb ik gehad, ligt niet fijn op mijn pony behalve de freedom modellen.

Dus help welke deken zou voor ons fijn zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:47

de bucas freedom 300 grams?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:55

Oh wacht, je wilt een regendeken 300gram of een liner?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:04

Bucas Green line heb ik in 100 en 300, echt mega fijne deken en zit supermooi :) Kan ook een hals op, heel fijn met dit weer. Bucas is nu ook in de sale bij veel winkels.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:16

Verkopen Rhino dekens een beetje goed? Ik heb (bijna) nieuwe dekens liggen, ik zou nu liever overgaan op de Bucas vanwege de temperatuur range. Bij mijn vorige pony zat Bucas ook voor geen meter (rond gebouwd) en bij mijn huidige paard blijven ze heel netjes liggen.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:20

Bij mij lekken de staartflappen van de Rambo’s ook vaak door op de naad bij veel regen, ik spray ze op de naad flink in als ze weer op gaan of als ik merk dat ze gaan lekker en dat gaat het weer prima.

Ik heb net gewisseld van 100 naar 200, geschoren paard.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:15

RianneH schreef:

Zonder liner.

Heb dekens met liners gekocht op aanraden van. Maar nu naar 1 heftige bui blijk het niet droog genoeg en wil ik terug naar gewone outdoor dekens :o

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:34

RianneH schreef:
Lijkt bijna of je paard op een manier tegen de regen in heeft gestaan dat het onder de deken door geslagen is. Maar met die grote staart flappen tegenwoordig zou dat ook niet meer moeten.

Bij mijn Rambo duo overigens geen last van, maar die is wel al een 4 jaar oud nu denk ik.

Opwaaien op die plek ik echt onmogelijk. Daarnaast zat de staart ook nog door de lus aan de staartflap, dus dan is het al helemaal onmogelijk. Ze heeft natuurlijk wel met de kont richting de regen gestaan, maar dat doet de rest van de kudde ook!

Nouvel schreef:
Bij mij lekken de staartflappen van de Rambo’s ook vaak door op de naad bij veel regen, ik spray ze op de naad flink in als ze weer op gaan of als ik merk dat ze gaan lekker en dat gaat het weer prima.

Dat ga ik uiteindelijk ook doen, maar zoals het nu doorlekt klopt het niet dus wil daar eerst een oplossing voor.
Laatst bijgewerkt door M_Vainqueur op 18-11-22 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:35

Maar hoezo komt het door de liners? Is je buitendeken niet lek?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:36

Yenni schreef:
RianneH schreef:

Zonder liner.

Heb dekens met liners gekocht op aanraden van. Maar nu naar 1 heftige bui blijk het niet droog genoeg en wil ik terug naar gewone outdoor dekens :o

Zijn je liners niet te lang?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:37

Nouvel schreef:

Welke spray gebruik jij?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 00:00

Volgens mij ligt dat nat zijn dan niet aan je liners, maar aan de waterdichtheid of pasvorm van de buitendeken.

Als je 150 goed waterdicht is zou ik daar gewoon de liners onder gooien. Scheelt nieuwe dekens kopen en kan je toch weer meer grammen op gooien als het nodig is.

Vandaag van 0 naar 100 gegaan.
Afbeelding

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 01:40

M_Vainqueur schreef:
Hier sinds zondag mijn nieuwe Rambo Duo Tech op, wat betreft pasvorm echt dolgelukkig! Maar gisteren toch een beetje teleurgesteld in de regenbescherming... ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hier heb ik ook een hals op gedaan tegen inregenen (de hals staat niet ver open, maar zeker in graashouding wel een beetje), en het viel mij op dat bij de hals de drubbels óp de stof bleven liggen (en er dus af rolden). Terwijl het bij de deken helemaal opgenomen wordt door de stof. Als je de website van Horseware bekijkt zie je ook overal reclamefoto's met regendruppels óp de deken die er vanaf rollen...wat is jullie ervaring? (na een paar keer wassen of een oudere deken verdwijnt dit effect lijkt me uiteindelijk wel, maar bij een deken van 5 dagen oud...)

Je bent niet de enige. Vandaag heeft mijn merrie voor het eerst met haar Rambo in een flinke stortbui gestaan en die is wat mij betreft echt niet voldoende waterdicht. Hij is doorgelekt midden op de rug en er is veel water ingetrokken rond de staartflap. Ik wil best geloven dat bij veel regenval water intrekt in het deken, zodra het in de voering komt heb je dat gewoon, dus een beetje begrijp ik. Maar bij de staartflap vond ik het echt wel ver naar binnen komen, bijna erger dan bij haar Amigo's ondanks de grotere staartflap en betere pasvorm. Dat het nat was in het midden van de rug vind ik al helemaal niet ok. Dan had ik net zo goed mijn Amigo's kunnen behouden.

Mijn Rhino blijft altijd kurkdroog, ook met zware regenval. Heb bijna spijt dat ik zoveel geld heb uitgegeven aan Rambo. Ik heb hem vorig jaar al gekocht maar pas dit jaar opgelegd. Ze zijn ter vervanging van mijn Amigo's van nu 5 jaar oud. Die begonnen ook stilaan door te lekken op de rug. Als ik nieuwe dekens koop van dubbel het aankoopbedrag verwacht ik wel dat die gewoon normaal waterdicht zijn, zeker ergens midden op de deken. Ik baal echt. Heb echt geen zin in weer van dat garantiegetouwtrek ;(

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 02:07

beegee schreef:
Mijn Bucas regent wel in. Ik heb de high neck variant. Mocht deze t echt begeven, ga ik voor een finntack deken denk ik, of de Horseware trot.

Nou, dat is sneller dan gedacht :'), ik ga met Black Friday maar op zoek naar ‘n goede waterdichte regendeken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 06:47

manzano schreef:
Maar hoezo komt het door de liners? Is je buitendeken niet lek?

Nee buitendeken is niet lek, dekens zijnn een maand oud..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:32

Maar hoe zie je het voor je dat door de liner je paard nat was na regen als de buitendeken niet lek is? Hoe dat zou kunnen? Dan is het of de pasvorm en teveel ingeregent, of de liner te lang en van achteren ingeregent/ingetrokken ofzo?

Overigens was mijn rhino die paar x was gebruikt ook niet waterdicht. Ik heb een nieuwe gekregen. Ook nieuw kan een productie fout hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:39

Hij staat 24/7 buiten en ik denk dat hij zo danig in de wind heeft gestaan dat de regen hem aan de achterkant erin is geregend

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:14

Mijn geschoren koukleum stond onder een 150 grams Kentucky faux fur onderdeken + Amigo Hero 0 grams regendeken. Gisteravond heb ik de Amigo gewisseld voor de Rambo Optimo + 100 grams liner.