Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:41

Hoe groot zijn de stallen?

Ik ken een stal die heeft een hoek kast in elke stal gebouwt die is ook echt groot en dan blijft de stal ook nog ruim genoeg

Ik wil dit ook in mijn stallen maar ik heb stallen van 5x4 meter

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:47

ik denk ongeveer 3.75x4m maar helaas is elke hoek bezet (voerbak, automatische drinkbak, hooiruif en staldeur)

je brengt me wel op een idee, misschien dat ik een extra deken in de hooiruif kan gooien (wordt anders toch niet gebruikt). ik moet dan alleenuittesten of mijn paard het deken met rust kan laten gedurende de nacht, want ik moet de deken er natuurlijk zelf ook kunnen uithalen zonder ladder...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:48

an de binnenkant van de ruif kippengaas doen dan kan hij/zij er niet bij deken erin en klaar heel slimplan!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:51

hij moet wel met een singel over de ruif heen hangen, anders kan ik er zelf niet meer aan. ik kan namelijk zelf onder de ruif doorlopen zonder mijn hoofd te stoten

wel,bedankt om mee te denken

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:57

haha leuke ruif lekker hoog

of je prikt met een stok in de onder kant om zo de deken omhoog te duwen als je een beetje handig bent kiep je hem er zo uit denk ik

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:02

tja die ruif is er dan ook alleen maar om stof en vogelstront te vangen. heb namelijk 2 zwaluwnesten tegen het plafond :) maar die zijn er in de winter natuurlijk niet.

ik kan haast niet wachten om vanavond eens te proberen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:03

Hahaha suc6 enne laat je bevinding even weten ben benieuwt

En maak even een foto van hoe hoog die ruif hangt want volgens mij hangt die wel heel erg hoog :=

Lotusbloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:11

Iemand ervaring met wassen van staldekens en de afname van vulling?
Mijn staldeken van 200gr lijkt wel een 100/150gr geworden na één keer wassen..
herkent iemand dit?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:14

goudlokjes22 schreef:
Wanneer kan ik het best met een 360 gram beginnen? Ik heb er nu nog helemaal niks op te liggen. :)

Niet, van niks naar 360 gram is een gigantische stap!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:17

dat hoor ik indd vaker maar ik heb zelf mijn dekens nog nooit gewassen eigenlijk

Laat ze wel na elke winter stomen en zijn niet in gewicht afgenomen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:41

hier alvast een foto, 't is nu wel niet de meest ideale. Maar ik en foto's op de pc zetten...

Afbeelding

Mijn merrie is ongeveer 1.55 en ik slechts 1.60m de rode bal die je kan zien hangen, daar stoot ik mijn hoofd aan als ik aan het uitmesten ben :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:52

zo hee die hangt behoorlijk hoog

Als je daar het hooi in moet gooien zit je zelf meer onder het hooi dan wat er in de ruif zit _O-

Ik zou er kippengaas in leggen zodat je paard niet aan de deken kan peuzelen en dan even kijken of je het met een bezemsteel eruit gewipt krijgt de deken dan

of indd een deken singel over de rand laat hangen

Maar dat moet wel lukken!

Stal ziet er lekker ruim uit!

Volgens mij is die bal ook nog hard als je daar je hoofd tegenstoot haha!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:19

idd, ik heb ooit eens voor iemand anders een poging gedaan om er hooi in te gooien en ook al stond ik er 2m vanaf, nog was ik een rondlopen de hooibaal :D

en die bal, ja die valt soms enorm tegen...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:13

die deuk in die bal is niet van jouw hoofd hoop ik :P

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:17

Mijn paard staat nu onder een 300 grams waterdichte deken. Ze staat binnen maar het is daar niet zo warm oude boerderij bij ons zijn de rest van de paarden die er staan ook bijna allemaal geschoren (staan ook een paar oudjes die zijn niet geschoren) ik wou die van mij ook scheren maar z eheb bijna geen haar nu :+ Als het echt gaat vriezen staat ze onder een 450 grams deken.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:57

Die van mij stond onder 100 gram nu verhoogt naar 200 gram :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:33

marieminime schreef:
die deuk in die bal is niet van jouw hoofd hoop ik :P

haha gelukkig niet nee :D 't is een appel, dus is nooit echt rond geweest

buowerR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:45

Mijne staat onder 300 gram en een pluizig vachtje. Heb nu al zoveel omdat ik meer vacht wil tegengaan en liever niet scheer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:57

Ik blijf dekens lastig vinden. Gereden; paard bezweet; uitstappen op temp en redelijk droog (niet 100% helaas na lange tijd); deken terug op; paard wordt weer heel warm en koelt later pas weer wat af. Is nog steeds een 0 gram (horseware, nylong voering). Dikker kan lijkt mij niet, dan wordt ze nog warmer als ik hem weer opleg na arbeid. Zit te denken om een streep te scheren, kijken of dat wat is... Lastig lastig.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:30

Ik vind het knap hoor. Gisterenavond, als testje, mn paard onder een 200 gr gezet, ze stond vanmorgen te zweten. Paard staat in een zeer open buitenstal 's nachts. Het zal toch niet het enige (ongeschoren) paard zijn waarvoor een 200 gr echt veel te vroeg is? Voorlopig hou ik het nog bij een 0 grams regendeken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:32

@ Sleeper; dat heb ik dus ook. Helemaal nu ze weer op stal staat snachts. Zal zo even voelen hoe ze onder haar deken is, maar ja, overdag zonnetje erop is ze warm zat buiten zoals vandaag. Wel koud, maar wel zon, en is een 0 gram meer dan zat! (bijna teveel).

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:44

Sleeper schreef:
Ik vind het knap hoor. Gisterenavond, als testje, mn paard onder een 200 gr gezet, ze stond vanmorgen te zweten. Paard staat in een zeer open buitenstal 's nachts. Het zal toch niet het enige (ongeschoren) paard zijn waarvoor een 200 gr echt veel te vroeg is? Voorlopig hou ik het nog bij een 0 grams regendeken.

Mijne (ongeschoren) staat ook nog 24/7 buiten onder een 0 grams. Als het overdag 5 graden wordt krijgt ze pas een 100 grams op. Ik voel elke avond onder de deken of ze het ook warm of koud heeft, maar ze voelt gewoon lekker warm aan, dus waarom een dikkere deken opleggen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:51

Mijn 2 zijn ook nog ongeschoren en dat blijve ze ook hoe het er nu uit ziet

Ze staan toch al een heletijd onder dek

Net toen ik op stal 1 weg ging was het 0.03 graden dus heb er 200 grams hij gedaan paard staat totaal in 400 grams
Morgen als ik ga voeren om 6 uur en het is nog 0 graden of minder blijft hij op tot het boven de 0 graden komt dan gaat de 200 er onder uit

toen ik op stal 2 was was het daar iets warmer en denk ik niet dat het er vanacht gaat vriezen mocht het vanavond als ik om 11 uur nog keer ga voeren onder de 0 graden is krijgt die een 200 grams eronder voor de nacht dan staat die intotaal onder 500 grams

Tja de een vind het teveel de ander niet
ik zal wel de wind van voren krijgen nu

Enne nee nog geen druppeltje zweet ondekt

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:22

Die van mij staat nu met een fleecedeken onder de regendeken. Deze week wordt 'ie waarschijnlijk weer geschoren en dan gaat de 200 grams erop.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:32

De mijne staat nu een dikke week onder een 200grams deken, daarvoor onder een fleece gevoerde regendeken.
opzich wou ik hem eerst geen dikkere op doen, maar toen werd het een paar dagen zo verschrikkelijke koud dat ik toch maar gezwicht ben. ik ben niet zo van het geschommel met dekens, dus op is op... of het paard moet het echt te warm hebben natuurlijk ;)

De rest van stal staat al onder de dikke winterdeken (a 300/400gram) maar dat vind ik persoonlijk weer een beetje teveel van het goede.... :o
maargoed mijn paard heeft ook niet veel nodig, en doet het in winterse vrieskou met alleen een 350 grams dekentje en houd de hele winter zijn zomervachtje... ideaal! :)