[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:16

Maar van de week wel 's nachts temperaturen van 1 of 2 graden voorspelt.

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:39

Zag het net ook, vanaf zaterdagnacht wordt het zowel overdag als snachts een stuk kouder.
Hij staat nu met 0 gram regendeken op, heb de 100gr liner al van zolder gehaald.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:44

Horseware schreef:
Fabster schreef:
Nu gaat het mijn mijn dekenbeleid even mis. Ik heb overdag de paarden nog blood. Nu ging het even miezeren, maar de buienradar gaf niks aan. Dus de regendekens er niet op gelegd. Maar het miezert gewoon door, dus nu zijn de paarden nat. Kun je dan gewoon een deken er op leggwn, of gaat het dan broeien? Ik heb geen binnen. Wel een schuilstal, maar daar staan ze dus niet onder.

Alleen als de deken een fleecevoering heeft en goed ademend is. Een deken die een voering heeft die geen vocht opneemt en transporteert en/of de deken is niet ademend genoeg, kan de deken niet op een nat paard gelegd worden (een paar drupjes zijn geen probleem)

Kan dat ook bij een 100 grams Rambo deken? Die is natuurlijk goed ademend, maar heeft geen fleecevoering. Moet je anders je bezwete/natte paard eerst bijna helemaal droog krijgen? Bv met uitstappen en fleecedeken?

Mijn merrie zweet snel en dat is 1 van de redenen dat ik een deken heb gekocht. Na het uitstappen en een poos onder de fleecedeken, wil ik haar gewoon weer terugzetten in de weide (met deken). Ik wil liever niet eerst een paar uur moeten wachten tot ze 'koud' genoeg is om weer in de tocht te zetten. Het zou mooi zijn als ze gewoon licht bezweet terug onder de deken kan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:27

De Bucas zweetdekens kun je er dan prima onder stoppen. Wel rekening houden met hoe dik je ze dan inpakt. Zijn vast nog andere zweetdekens waarbij dat kan, maar de gewone simpele gaan enorm trekken.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:31

Zijn die Bucas zweetdekens niet te lang om als onderdeken te gebruiken? Die ik heb zijn echt een stuk langer dan mijn normale onderdekens. Aan de onderkant bedoel ik dan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 23:23

Geschoren onder 200 grams. Vanaf zaterdag avond hals eraan.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:40

Ik ga zondag mijn paard laten scheren...

Ik heb deze deken liggen: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 127?v=True

Of een 200 grams van EJ.

Wat zouden jullie doen, de Bucas nu al en dan voor de hele winter of eerst die van EJ en als het nog kouder wordt overgaan op de Bucas?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:52

Ik ga zondag voor de 2e keer scheren en dan de medium erop :j

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:54

Nies_ schreef:
De Bucas zweetdekens kun je er dan prima onder stoppen. Wel rekening houden met hoe dik je ze dan inpakt. Zijn vast nog andere zweetdekens waarbij dat kan, maar de gewone simpele gaan enorm trekken.

Ik zou natuurlijk ook een fleeceliner eronder kunnen doen. Maar die moet je er na een paar uur dan eigenlijk ook weer onderuit halen denk ik. Ik zou wel naast mijn paard willen wonen, wat kan dat handig zijn in sommige situaties!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:55

Ohja, natuurlijk. Dat is dan nog makkelijker :j

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:20

Die van mij staat vandaag nog bloot, maar zit te denken hem vanavond onder een regendeken te zetten.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:38

Sarah_Elise schreef:
Kan dat ook bij een 100 grams Rambo deken? Die is natuurlijk goed ademend, maar heeft geen fleecevoering. Moet je anders je bezwete/natte paard eerst bijna helemaal droog krijgen? Bv met uitstappen en fleecedeken?

Mijn merrie zweet snel en dat is 1 van de redenen dat ik een deken heb gekocht. Na het uitstappen en een poos onder de fleecedeken, wil ik haar gewoon weer terugzetten in de weide (met deken). Ik wil liever niet eerst een paar uur moeten wachten tot ze 'koud' genoeg is om weer in de tocht te zetten. Het zou mooi zijn als ze gewoon licht bezweet terug onder de deken kan.

Ik zet mijn merrie vaak genoeg licht bezweet weg onder haar zowel gevoerde als ongevoerde Rambo regendeken weg. Dit gaat prima, is desnoods de Horseware fleeceliner een optie voor je?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:24

Die van mij staat momenteel met een 0 gram met hals. Vanaf aankomend weekend word het echt stukken kouder.. moet ik nu dan een 100 of 200 gram er al op gooien? Ze staat snachts op stal.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:34

Sarah_Elise schreef:
Nies_ schreef:

Ik zou natuurlijk ook een fleeceliner eronder kunnen doen. Maar die moet je er na een paar uur dan eigenlijk ook weer onderuit halen denk ik. Ik zou wel naast mijn paard willen wonen, wat kan dat handig zijn in sommige situaties!

Ik woon naast mijn paarden. Ideaal :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:48

Ja is een luxe hé Moniek :D

Ik heb net geschoren en hij heeft het warm onder 100 grams, pff raar weer nog. Voor de nachten nog even kijken hoe hij staat en inderdaad vanaf het weekend de hals eraan gok ik zo.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:28

Zo kom ik weer met me deken vraagjes.
Zag een mooie aanbieding en aangezien juun nog geen goeie winterdeken heeft dacht ik dat dit misschien wel geschikt is.
(amigo bravo heavy)

Hoe valt de amigo bravo vergeleke met de hero?
En dan vooral de voorkant ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:58

hij val bij die van mijn niet echt anders hij is alleen ietsjes langer. Maar verder zit hij hetzelfde.. Mijn paard heeft een hero maat 6,6en bravo maat 6,6zit hetzelfde.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:13

Hallo, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn ruin staat sinds 2 weken onder een rambo optimo ( nog zonder voering) en de deken trekt in zijn schoft, waardoor hij daar nu een wondje heeft. Ik ben normaal eigenlijk altijd erg te spreken over rambo dekens, en dit heb ik ook nog niet eerder gezien. Zou het kunnen helpen om er een vulling (100-200gr) in te doen? Zodat de rand van de deken opgelift word? Iemand anders tips? Ik heb nu zo 123 ook niet weer een paard honderd euro voor een andere deken, tenzij het echt niet anders is. Borstbeschermer is geen optie want deze trekken ook.. hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast bedankt!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:20

Is de deken wel de goede maat? Ik hoor namelijk dat de Optimo anders valt dan de normale Rambo dekens..

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:51

Ik had gehoord dat iemand een fleecedeken onder een 0 grams regendeken had gedaan, maar wordt het dan niet helemaal 'klam' onder het deken?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:11

MoniekV schreef:
Is de deken wel de goede maat? Ik hoor namelijk dat de Optimo anders valt dan de normale Rambo dekens..

Ik denk dat het wel de goede maat is, ik heb hem 1 maat kleiner gekocht, zoals geadviseerd, en achter bijvoorbeeld zit hij goed, daar zou hij niet kleiner of groter moeten zijn.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:43

Ik ben bang dat als een deken bij de schoft trekt dat hij dat ook blijft doen. Heb zelf vorig jaar ook onwijs zitten puzzelen omdat alles drukplekken gaf bij de schoft, uiteindelijk bij een wug uitgekomen. Ik gok dat de optimo gewoon niet de juiste pasvorm heeft voor jouw paardje hoe zuur dat ook is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:22

als je al zo snel een drukking van een deken hebt ben ik daar ook bang voor... -O-
heb je een foto van de deken op je paard en van je paard zonder deken?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:33

Farfalla_ schreef:
Hallo, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn ruin staat sinds 2 weken onder een rambo optimo ( nog zonder voering) en de deken trekt in zijn schoft, waardoor hij daar nu een wondje heeft. Ik ben normaal eigenlijk altijd erg te spreken over rambo dekens, en dit heb ik ook nog niet eerder gezien. Zou het kunnen helpen om er een vulling (100-200gr) in te doen? Zodat de rand van de deken opgelift word? Iemand anders tips? Ik heb nu zo 123 ook niet weer een paard honderd euro voor een andere deken, tenzij het echt niet anders is. Borstbeschermer is geen optie want deze trekken ook.. hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast bedankt!

Jeetje, wat sneu joh! Ik ben zelf een trouwe gebruiker van de Optimo, heb er zelfs twee, maar van drukkingen hier absoluut geen last. Je kan het idd eens proberen met een 100gr eronder, al zou je zeggen dat hij als "basis" gewoon goed moet liggen zonder drukkingen te veroorzaken.

mooneye15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:20

Paard net geschoren heeft nu 300gr op voor volgende week geven ze kouder weer is 300 goed?