Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Fabster schreef:Nu gaat het mijn mijn dekenbeleid even mis. Ik heb overdag de paarden nog blood. Nu ging het even miezeren, maar de buienradar gaf niks aan. Dus de regendekens er niet op gelegd. Maar het miezert gewoon door, dus nu zijn de paarden nat. Kun je dan gewoon een deken er op leggwn, of gaat het dan broeien? Ik heb geen binnen. Wel een schuilstal, maar daar staan ze dus niet onder.
Alleen als de deken een fleecevoering heeft en goed ademend is. Een deken die een voering heeft die geen vocht opneemt en transporteert en/of de deken is niet ademend genoeg, kan de deken niet op een nat paard gelegd worden (een paar drupjes zijn geen probleem)
Nies_ schreef:De Bucas zweetdekens kun je er dan prima onder stoppen. Wel rekening houden met hoe dik je ze dan inpakt. Zijn vast nog andere zweetdekens waarbij dat kan, maar de gewone simpele gaan enorm trekken.
Sarah_Elise schreef:Kan dat ook bij een 100 grams Rambo deken? Die is natuurlijk goed ademend, maar heeft geen fleecevoering. Moet je anders je bezwete/natte paard eerst bijna helemaal droog krijgen? Bv met uitstappen en fleecedeken?
Mijn merrie zweet snel en dat is 1 van de redenen dat ik een deken heb gekocht. Na het uitstappen en een poos onder de fleecedeken, wil ik haar gewoon weer terugzetten in de weide (met deken). Ik wil liever niet eerst een paar uur moeten wachten tot ze 'koud' genoeg is om weer in de tocht te zetten. Het zou mooi zijn als ze gewoon licht bezweet terug onder de deken kan.
Sarah_Elise schreef:Nies_ schreef:De Bucas zweetdekens kun je er dan prima onder stoppen. Wel rekening houden met hoe dik je ze dan inpakt. Zijn vast nog andere zweetdekens waarbij dat kan, maar de gewone simpele gaan enorm trekken.
Ik zou natuurlijk ook een fleeceliner eronder kunnen doen. Maar die moet je er na een paar uur dan eigenlijk ook weer onderuit halen denk ik. Ik zou wel naast mijn paard willen wonen, wat kan dat handig zijn in sommige situaties!
Farfalla_ schreef:Hallo, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn ruin staat sinds 2 weken onder een rambo optimo ( nog zonder voering) en de deken trekt in zijn schoft, waardoor hij daar nu een wondje heeft. Ik ben normaal eigenlijk altijd erg te spreken over rambo dekens, en dit heb ik ook nog niet eerder gezien. Zou het kunnen helpen om er een vulling (100-200gr) in te doen? Zodat de rand van de deken opgelift word? Iemand anders tips? Ik heb nu zo 123 ook niet weer een paard honderd euro voor een andere deken, tenzij het echt niet anders is. Borstbeschermer is geen optie want deze trekken ook.. hopelijk kunnen jullie helpen. Alvast bedankt!