Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wilke schreef:mijn paarden heb ook al 2 dekens op!
rockey schreef:Wilke schreef:mijn paarden heb ook al 2 dekens op!
mijne nu 3
Snoevie schreef:lijkt me ook niet fijn zitten voor het paard,3 dekens

sjorsie schreef:de mijne heeft nu een thermodeken op van 300 grams en een onderdeken van 150 eronder, mijn paard maakt geen wintervacht aan dus pak hem goed in (buitenstal), mijn haflinger zit wel lekker in zijn vacht dus die heeft niets op (binnenstal).
Coby schreef:Mijn haf staat nu ook onder een 500 gr. deken. Wel een erg goed ademende deken, dus verwacht niet dat ze het te warm heeft. Het vriest nu 's nachts, en kouder dan een graad of 6 onder nul wordt het in winter vaak niet. Dus wisselen naar een nog dikkere deken vind ik niet nodig.
Ze had het gisteren onder haar 200 grams deken niet extreem koud, maar vond het vooral fris en tochtig in de stal, vandaar de overschakeling. Ze staat dagelijks een uur of vijf buiten op een kaal, winderig en nat land.

rockey schreef:ik kijk niet echt naar de hoeveelheid grams, ik kijk meer naar hoe mijn paarden erbj staan. ze zijn beide niet geschoren, en staan normaal onder hun dekens. het zijn 2 winterdekens en 1 onderdeken.
Keesje schreef:0 grams en je paard heeft nog geen wintervacht?! Dat lijkt me wel heel apart..