Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Capriootje schreef:Ik zou de recuptex wel willen maar heb nog niet eerder bucas gepast. Is de pasvorm te vergelijken met de irish lijn? Die kan ik evt wel passen van een ander paard op stal. Dan weet ik misschien beetje hoe hij ligt..
xSCWx schreef:Hoe doen jullie het nu met dekens? ‘S nachts richting 5-6 graden en overdag 14? Ik word hier een beetje narrig van want ik blijf dekens op/af doen. En elke dag het weerbericht in de gaten houden pfff.
prugelpiet schreef:hagelslag schreef:@prugelpiet
Mijn extreem brede tinker heeft de bucas big neck en deze is de enigste wat bij haar past.
Andere dekens waren absoluut te smal
[ [url=m/sVsldZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankje voor je reactie. Dat geeft toch iets hoop! Ik zal hem bestellen en passen.
Myrkvi schreef:xSCWx schreef:Hoe doen jullie het nu met dekens? ‘S nachts richting 5-6 graden en overdag 14? Ik word hier een beetje narrig van want ik blijf dekens op/af doen. En elke dag het weerbericht in de gaten houden pfff.
Ik doe vanavond een onderdeken onder zijn horseware regendeken,t word nu echt kouder, water in de automatische waterbak in de wei was bevroren zelfs vanochtend.
Hij staat in een buitenstal en overdag op de wei
Queijo schreef:Hier sinds zondagavond de 150 grams Kentucky onderdeken met faux fur op en de 0 grams Amigo Hero regendeken. Paard zaterdag geschoren. Als het straks nog kouder gaat worden vervang ik de Amigo voor de Rambo Optimo, daar heb ik alle liners nog bij.
[ [url=m/lEatF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spenk schreef:Dan doe je toch gewoon een liner eronder? Dan is je probleem opgelost. Die nika zal in 200 minder warm zijn dan je 100 rhino. Grams zegt niet zo heel veel. Ja de hoeveelheid vulling maar niet hoe warm het is. Een sterke buitenstof zoals rhino ademt stukken beter en laat minder kou door.
Bucas werkt daardoor al niet meer met gramsdenken maar met temperatuur ranges en dat klopt best aardig. Onder een nika deken of vergelijkbare goedkope moet mijn paard met deze temperaturen geschoren zeker 200/300 op om warm te zijn. Onder bucas of rambo kan die nu toe met 50 grams.
Spenk schreef:Maar horseware verschilt ook he. Een simpele amigo hero is anders dan een rhino of rambo.
JessicaChico schreef:Spenk schreef:Maar horseware verschilt ook he. Een simpele amigo hero is anders dan een rhino of rambo.
Ja i know maar het is bijna het enige wat nog te vinden is in haar maat. Mijn voorkeur is echt rhino want dan draagt ze haar leven lang al en bevalt gewoon perfect maar kan nergens meer haar maat vinden