[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:11

Ik zou de recuptex wel willen maar heb nog niet eerder bucas gepast. Is de pasvorm te vergelijken met de irish lijn? Die kan ik evt wel passen van een ander paard op stal. Dan weet ik misschien beetje hoe hij ligt..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:27

@prugelpiet

Mijn extreem brede tinker heeft de bucas big neck en deze is de enigste wat bij haar past.
Andere dekens waren absoluut te smal

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:32

Capriootje schreef:
Ik zou de recuptex wel willen maar heb nog niet eerder bucas gepast. Is de pasvorm te vergelijken met de irish lijn? Die kan ik evt wel passen van een ander paard op stal. Dan weet ik misschien beetje hoe hij ligt..

Ja de recuptex is redelijk vergelijkbaar.
Ik heb nog een model van 5 jaar geleden dus of de pasvorm is aangepast weet ik niet.

Maar hij ligt even mooi als de in mijn geval smartex en power turnout deken. Die hebben dezelfde vorm als de irish.

In een freedom past de mijne niet.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:37

De recuptex heeft een “vierkante” hals, of nou ja, ongeveer, en de freedom (die ik er op heb liggen), heeft een ronde hals. Ik vind dat vierkante mooier passen, mijn power cooler heeft dat ook.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:43

xSCWx schreef:
Hoe doen jullie het nu met dekens? ‘S nachts richting 5-6 graden en overdag 14? Ik word hier een beetje narrig van want ik blijf dekens op/af doen. En elke dag het weerbericht in de gaten houden pfff.

Ik doe vanavond een onderdeken onder zijn horseware regendeken,t word nu echt kouder, water in de automatische waterbak in de wei was bevroren zelfs vanochtend.
Hij staat in een buitenstal en overdag op de wei

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:45

Ik zoek een bucas irish 50 gram,maat 6.0. :D Mocht iemand er nog eentje verkopen?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:33

hagelslag schreef:
@prugelpiet

Mijn extreem brede tinker heeft de bucas big neck en deze is de enigste wat bij haar past.

[ [url=m/sVsldZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje voor je reactie. Dat geeft toch iets hoop! Ik zal hem bestellen en passen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:03

nnicolex schreef:
Ik zoek een bucas irish 50 gram,maat 6.0. :D Mocht iemand er nog eentje verkopen?

Wel een 6.3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:07

prugelpiet schreef:
hagelslag schreef:
@prugelpiet

[ [url=m/sVsldZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje voor je reactie. Dat geeft toch iets hoop! Ik zal hem bestellen en passen.

Graag gedaan, mijn tinker is zo breed dat ze krap aan in een stand van een 2 paard trailer past.... Dus ehm breed.

Maar deze zit echt best goed

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:11

Myrkvi schreef:
xSCWx schreef:
Hoe doen jullie het nu met dekens? ‘S nachts richting 5-6 graden en overdag 14? Ik word hier een beetje narrig van want ik blijf dekens op/af doen. En elke dag het weerbericht in de gaten houden pfff.

Ik doe vanavond een onderdeken onder zijn horseware regendeken,t word nu echt kouder, water in de automatische waterbak in de wei was bevroren zelfs vanochtend.
Hij staat in een buitenstal en overdag op de wei

Hier vanavond maar een regendekentje opgedaan. Ze stond even lekker een paar dagen zonder. Ze denken dat het vannacht/morgen weer flink zal gaan regenen. :=

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 05:07

Hier nog steeds alleen de 0 grams Rhino. Voelde einde van de avond echt nog warm aan en toen was het echt al ijzig koud dus daar ben ik erg tevreden mee! Vorig jaar onder de Rambo moest ik veel sneller naar de 100g liner, zo snel dat ik zelfs een 200g had gehaald. Benieuwd wat ik dit jaar nodig heb. De waterdichtheid van de Rhino is in ieder geval heel veel beter dan die van mijn beide Rambo's. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:37

Volgens mij is het grote verschil tussen de waterdichtheid van Rambo/Rhino/Amigo dat bij Amigo/ Rambo de waterdichte laag tegen buitenlaag aan zit. Bij Rhino is dit een losse laag. Bij Rhino/Rambo is dat die Aquatrans laag terwijl bij Amigo het een simpelere variant is van een waterdicht/ademende laag. De reden dat Rambo duurder is dan Rhino zal wel met het stofje te maken hebben. De Rambo heeft 1000D of 1680D balistisch nylon.

Voor nu ook 0 gram, maar de 100 gram ligt al wel klaar voor als het straks kouder wordt.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:18

Zijn er hier mensen die onder de Amigo Bravo met disc sluiting de Backontrack liners gebruiken? Past dat goed en komen de maten overeen?
Ik zoek nog een 200 grams liner en de therapiestof lijkt me fijn.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:05

Weet iemand of de liners van horseware passen onder de lemieux Arika deken?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:13

tanee_blaze schreef:
Weet iemand of de liners van horseware passen onder de lemieux Arika deken?

ik heb mijn liners van horseware al onder Shires en Dominick gehad, dus ik zou bijna zeggen dat het vast zou moeten kunnen haha.

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:14

Hier sinds zondagavond de 150 grams Kentucky onderdeken met faux fur op en de 0 grams Amigo Hero regendeken. Paard zaterdag geschoren. Als het straks nog kouder gaat worden vervang ik de Amigo voor de Rambo Optimo, daar heb ik alle liners nog bij.

Afbeelding

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:26

Queijo schreef:
Hier sinds zondagavond de 150 grams Kentucky onderdeken met faux fur op en de 0 grams Amigo Hero regendeken. Paard zaterdag geschoren. Als het straks nog kouder gaat worden vervang ik de Amigo voor de Rambo Optimo, daar heb ik alle liners nog bij.

[ [url=m/lEatF3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaat dat met de faux fur niet schuren op dat geschoren velletje?

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:05

Nee, juist niet. Is heel zacht en glad. Ik vind persoonlijk de fleecevoeringen nooit prettig. Heb daarom al mijn andere dekens van Horseware (Rambo).

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:58

Mijn kleine pony staat overdag nu nog onder een rhino wug 0 gr en snachts heeft ze een 100 gr op. M'n fjord heeft tot ze geschoren word niks op alleen als het regent der bucas.

2 vraagjes.
Nu zoek ik voor de kleine een rhino 200 gr met halve hals maar nergens meer te krijgen. Ik twijfel nu om een amigo met een afneembare hals te nemen maar ik heb voor kouder weer een 300 grams halve hals die vorig jaar net nieuw gekocht heb. Word die omschakeling van hele hals, naar kouder weer en halve hals dan niet groot ? Ik zou overigens die afneembare hals alleen met slecht weer opdoen.

En anders kom ik toch weer uit op iets heel anders , Nika, maar daar las ik nu een bericht over.
Afbeelding
Iemand daar snel last van gehad ?

Of iemand nog suggesties horseware in pony maat 152

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:17

Dan doe je toch gewoon een liner eronder? Dan is je probleem opgelost. Die nika zal in 200 minder warm zijn dan je 100 rhino. Grams zegt niet zo heel veel. Ja de hoeveelheid vulling maar niet hoe warm het is. Een sterke buitenstof zoals rhino ademt stukken beter en laat minder kou door.

Bucas werkt daardoor al niet meer met gramsdenken maar met temperatuur ranges en dat klopt best aardig. Onder een nika deken of vergelijkbare goedkope moet mijn paard met deze temperaturen geschoren zeker 200/300 op om warm te zijn. Onder bucas of rambo kan die nu toe met 50 grams.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:22

Spenk schreef:
Dan doe je toch gewoon een liner eronder? Dan is je probleem opgelost. Die nika zal in 200 minder warm zijn dan je 100 rhino. Grams zegt niet zo heel veel. Ja de hoeveelheid vulling maar niet hoe warm het is. Een sterke buitenstof zoals rhino ademt stukken beter en laat minder kou door.

Bucas werkt daardoor al niet meer met gramsdenken maar met temperatuur ranges en dat klopt best aardig. Onder een nika deken of vergelijkbare goedkope moet mijn paard met deze temperaturen geschoren zeker 200/300 op om warm te zijn. Onder bucas of rambo kan die nu toe met 50 grams.

Bedankt voor je uitleg, dan ga ik voor een horseware :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:34

Maar horseware verschilt ook he. Een simpele amigo hero is anders dan een rhino of rambo.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:51

Spenk schreef:
Maar horseware verschilt ook he. Een simpele amigo hero is anders dan een rhino of rambo.

Ja i know maar het is bijna het enige wat nog te vinden is in haar maat. Mijn voorkeur is echt rhino want dan draagt ze haar leven lang al en bevalt gewoon perfect maar kan nergens meer haar maat vinden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:56

Ik heb de Rhino weg gedaan. Vond het helemaal niets.

Grams scheelt denk ik per merk. Ik heb een qhp 50 grams die qua warmte wel klopt, maar hij is minstens zo dik als m'n 300gr Horseware liner. Dus daarin merk je verschil in materiaal. Dikte van een deken zegt dus ook niet alles. Gezond verstand en voelen hou ik het maar bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:01

JessicaChico schreef:
Spenk schreef:

Ja i know maar het is bijna het enige wat nog te vinden is in haar maat. Mijn voorkeur is echt rhino want dan draagt ze haar leven lang al en bevalt gewoon perfect maar kan nergens meer haar maat vinden

Ja maar als je een amigo hero 200 oplegt zal die niet veel warmer zijn dan je rhino 100 bedoel ik. Ik von de amigo hero's absoluut geen warme dekens. Moesten ze ook veel dikker onder dan onder echte kwaliteitsdekens.

Maar wat is je probleem met een ponyliner eronder doen? Blijft als een huis liggen onder de wug hoor.