[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:45

Ik heb de dekens er vanavond op stal vanaf gehaald, ze waren er erg warm onder en een paard van een stalgenootje stond zelfs te zweten...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:35

Mijn merrie was tot mijn eigen verbazing helemaal niet warm onder haar 0grams wug. Het deken valt ook vrij ruim/luchtig denk dat dat ook scheelt. Lekker opgelaten dus, oudje staat wel gewoon zonder. Blijft toch altijd puzzelen met die dekens x).

tiwi1969

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 06:58

Zeg dat, volgens buienradar zou er gistermiddag een bak regen komen hier, dus RSIH laten vervangen voor de regendeken.
Er is dus geen drup gevallen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:44

Hallo! Hebben jullie ervaring met deken die je kan gebruiken voor bijna elk weer? Ik geloof dat bij bucas staat geschikt voor weer tussen +10 en -10 graden. Dat zou reuze handig zijn, geen dekenwisselingen meer, maar werkt dat echt? Alvast bedankt!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:47

Haha precies dat, hier zou 12mm vallen. Weet niet waar dat is gevallen maar niet hier iig. Gelukkig blijft het nu rond de 15gr en lager dus hou d'r lekker onder dit dek. Zie dat het volgende week ook richting 10gr overdag kruipt dus zal m'n 100gr liner ook vast opzoeken. Moet hier ergens op zolder liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:55

Wees maar blij, al jullie regen... Is hier gevallen :')

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:03

Hier was het ook de hele dag droog :+. Vanaf het weekend gaat de tenperatuur zakken naar 10 graden overdag en 's nachts richting het vriespunt dus dan gaat de medium op denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:05

Ja hier ook.. Nu ligt de 0 grams erop doe vanavond de 100 grams er weer bij onder. Dan vant weekend de medium op.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:38

Ik wil een uitrijdeken deken kopen om na het scheren te gebruiken. Waterdicht en met een bilkoord oid zodat hij niet opwaait. Iemand tips voor een goede?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:43

troi schreef:
Hallo! Hebben jullie ervaring met deken die je kan gebruiken voor bijna elk weer? Ik geloof dat bij bucas staat geschikt voor weer tussen +10 en -10 graden. Dat zou reuze handig zijn, geen dekenwisselingen meer, maar werkt dat echt? Alvast bedankt!

Ik heb die deken maar gebruik hem eigenlijk alleen als het echt koud wordt. Ik durf het niet aan om hem nu al op te doen omdat ik toch denk dat het wat warm gaat zijn..

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:56

Niqui ik heb vorige jaar de amigo competition sheet gekocht, en ben daar tevreden over, waterdicht met bilkoord en reflectiestreep. Er stonden toen alleen nog wat verschillende maattabellen online, voor mijn kwpn van 1.71 met dekenmaat 206 heb ik de xl gekocht, en die zat prima. Sowieso was mijn ervaring met uitrijdekens dat ze nogal klein vallen, had eerder een HH gekocht in de grootste maat, die zat als een minirokje en paste met geen enkele mogelijkheid, terwijl ik toch echt geen overdreven groot of stevig paard heb.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:02

fleur_yen schreef:
Niqui ik heb vorige jaar de amigo competition sheet gekocht, en ben daar tevreden over, waterdicht met bilkoord en reflectiestreep. Er stonden toen alleen nog wat verschillende maattabellen online, voor mijn kwpn van 1.71 met dekenmaat 206 heb ik de xl gekocht, en die zat prima. Sowieso was mijn ervaring met uitrijdekens dat ze nogal klein vallen, had eerder een HH gekocht in de grootste maat, die zat als een minirokje en paste met geen enkele mogelijkheid, terwijl ik toch echt geen overdreven groot of stevig paard heb.

Hier dezelfde, bevalt prima. En idd de XL voor ons gup van 1.75m.
Laatst bijgewerkt door samirah op 07-10-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:04

Die heb ik ook inderdaad, bevalt prima. :j Maten kloppen ook goed, ik heb een paard van 1.65 en normaal deken maat 198 en heb de L. Past super.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:07

MartineC1711 schreef:
troi schreef:

Ik heb die deken maar gebruik hem eigenlijk alleen als het echt koud wordt. Ik durf het niet aan om hem nu al op te doen omdat ik toch denk dat het wat warm gaat zijn..

Bedankt!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:15

Bedankt! Ik heb nu dekenmaat 190 (Rambo). Welke maat uitrijdeken past daar dan het beste bij van Amigo denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:19

Ik denk een M :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:29

Lastig.. in de tabel die ik net zag staat bij 6.3 maat L. Rambo valt iets groter dan Amigo dacht ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:32

Nee hoor ik heb van Rambo dezelfde maat als van amigo. Tja ligt aan je paard, ik had op mijn pony met 6,3 zat een M.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:50

Hier staat geschoren paard nu onder een 50gram Amigo. Ze stond gister een beetje klam onder de 0 gram amigo. En hieronder staat ze nu lekker,zweet minder dan met de 0 gram. Vanaf het weekend,als het kouder gaat worden, gaat de 0 gram Rambo op met een 100 of 200 gram liner. Hals gaat pas op met regen en kouder weer. Vorig jaar was ik de helft van der manen kwijt, wat toch wel erg zonde is. Paard is normaal een echte koukleum, maar heeft daar tot nu toe nog geen last van. Heeft ook wel iets meer vetjes dit jaar

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:01

Niqui ik vind 'm dus niet enorm ruim vallen, vanaf 6'9-7'3 zou je een xl nodig hebben, terwijl ik de xl echt super vind liggen op mijn merrie met 6'9, maar voor een paard met een maat groter zou die denk ik echt te krap zijn gok ik. Zo zou ik dus L zeggen. Maar uiteraard is die ervaring slechts gebaseerd op 1 paard en 1 deken, en zo zijn er ook weer mensen hier met andere ervaringen, blijft lastig die maten :Y)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:49

Nu gaat het mijn mijn dekenbeleid even mis. Ik heb overdag de paarden nog blood. Nu ging het even miezeren, maar de buienradar gaf niks aan. Dus de regendekens er niet op gelegd. Maar het miezert gewoon door, dus nu zijn de paarden nat. Kun je dan gewoon een deken er op leggwn, of gaat het dan broeien? Ik heb geen binnen. Wel een schuilstal, maar daar staan ze dus niet onder.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:55

Fabster schreef:
Nu gaat het mijn mijn dekenbeleid even mis. Ik heb overdag de paarden nog blood. Nu ging het even miezeren, maar de buienradar gaf niks aan. Dus de regendekens er niet op gelegd. Maar het miezert gewoon door, dus nu zijn de paarden nat. Kun je dan gewoon een deken er op leggwn, of gaat het dan broeien? Ik heb geen binnen. Wel een schuilstal, maar daar staan ze dus niet onder.

Alleen als de deken een fleecevoering heeft en goed ademend is. Een deken die een voering heeft die geen vocht opneemt en transporteert en/of de deken is niet ademend genoeg, kan de deken niet op een nat paard gelegd worden (een paar drupjes zijn geen probleem)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:57

Ok tnx. Fleecevoering én ademend, dus moet lukken. Gelukkig is het weer droog, dus ze zijn niet meer zo nat.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:47

Voorlopig blijven de temperaturen boven 10. Maar aangezien het NL is kan het altijd veranderen. Wel enkel een dagje onder de 10 graden.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:16

Heb de mijne vanmiddag geschoren (volledig kaal - op behang na en zijn hoofd tot de bakstukken) en die staat nu onder een fleecegevoerde regendeken in een binnenstal.. Het was hier vandaag rond de 16 graden. Vond hem er goed onder voelen toen ik wegging, maar check morgenochtend wel even extra of hij het er vannacht niet te fris onder gehad heeft. Anders gaat er een 100 grams op. En als het kouder wordt ook.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 07-10-15 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt