[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:28

YurikoB schreef:
Weet iemand, iemand die paarden scheert voor een leuk prijsje in de buurt van Hof van Twente Overijssel?

sabine stegeman, je kunt haar vinden op facebook

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:31

kaatje77 schreef:
Talonius schreef:
Onze pony is 5 wk geleden geschoren, en ondanks dat hij eerst onder een fleece regendeken heeft gestaan en nu onder een 300 grams (gewassen dus nu waarschijnlijk 200 gr) outdoordeken, zit er al best weer wat haar op. We hebben vanavond indoorconcours en als hij echt weer te nat wordt en blijft, dan gaat het er deze maand of in december toch weer af. Hij staat nu een halve dag op de paddock en de rest binnen.

Zijn er meer die ondanks de nog warme landdagen zo in het haar staan?

Bijna alle paarden die ik nu moet scheer zijn voor een tweede x aan de beurt. ;) dus je bent niet de enigste...

6 december staat scheerronde 2 op de planning. Dan is hij met de kringkampioenschappen netjes ;)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:34

Hoi, mijn tinker krijgt in de winter altijd een hele dikke, maar vooral lange vacht. Hij zweet snel maar die lange haren zijn ook heel irritant. Ik zou hem best willen (laten) scheren maar hij staat 24/7 buiten zonder schuilstal of iets (wel veel bomen enzo om het weiland). Zou het mogelijk zijn om hem onder een deken te zetten of is dat niet slim? Of misschien gedeeltelijk scheren?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:45

Hey allemaal,
Aangezien ik 2 paarden heb die 2x per jaar geschoren moeten worden kan ik beter zelf een scheermachine aanschaffen.
Ik zoek een scheerapparaat dat niet meteen de hoofdprijs moet kosten, relatief weinig geluid maakt, relatief zacht trilt en zeker wel een paar jaar meegaat met goed onderhoud.
Weet iemand waar ik zoiets kan vinden? Het mag ook best 2e hands zijn.
groetjes!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:51

Kim_Asterix schreef:
Hey allemaal,
Aangezien ik 2 paarden heb die 2x per jaar geschoren moeten worden kan ik beter zelf een scheermachine aanschaffen.
Ik zoek een scheerapparaat dat niet meteen de hoofdprijs moet kosten, relatief weinig geluid maakt, relatief zacht trilt en zeker wel een paar jaar meegaat met goed onderhoud.
groetjes!

[SV] [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

das meer voor apparaten :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:12

Kim_Asterix schreef:
Hey allemaal,
groetjes!

Moser max45 :))

Seltje

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:16

Hier iemand die tot tegen België komt scheren? Paard staat tussen Bergen op Zoom en Antwerpen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:27

Ben net vorige week die kant op geweest....... Kom niet eerder dan januari weer die kant op. Via MP niet iemand? Lijkt mij niet zo moeilijk om "over de grens" ook klanten aan te trekken. ;)

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:36

Zo gisteren paard weer geschoren voor de 2e keer.
Binnen 2 uur klaar :D trots op mezelf.

Had vorige week de Wahl Show pro besteld, maar was tot op de dag van vandaag nog niet geleverd.
Heb dus die bestelling geannuleerd en verder gaan zoeken.
Maandag de Moser Max 45 besteld via Agradi en gisteren al binnen!
Zo blij met die zaak en natuurlijk het apparaat.
Heerlijk ding, je scheert zo door het dikste haar! Eindelijk haha :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:04

Ja. Echt een aanrader!!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:02

ik heb een aesculap tweedehands gekocht.

nu 1 keer scheren en heb het geld er al uit.

wel veel geluid maar knalt er doorheen!!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:03

Dribbelkont schreef:
ik heb een aesculap tweedehands gekocht.

nu 1 keer scheren en heb het geld er al uit.

wel veel geluid maar knalt er doorheen!!

Welke aesculap heb je gekocht als ik vragen mag? :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:59

Ik heb een vraagje over sedatie :) we hebben gister geprobeerd te scheren zonder, maar je komt er dus niet eens mee in de buurt omdat ze het zo eng vind.. Ik weet dat via het bloed sneller/beter werkt maar dit is natuurlijk veel duurder. Werkt zo'n spuit via mond goed genoeg? Het is niet dat ze gaat slaan of iets maar ze loopt je eigenlijk gewoon omver om weg te komen.. Ik wilde het dus zonder doen en anders niet maar ze wordt nu al zo nat dat rijden eigenlijk niet echt gaat ivm dat we geen goede geisoleerde stal of iets hebben :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:28

Heb je het al geprobeerd met een praam op?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:55

Ja hebben we geprobeerd.. Geen effect, misschien zelfs erger, flexibele lip :Y)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:05

Misschien ook je paard eerst aan het geluid laten wennen.
Doe dit eens dagelijks gewoon aaanzetten en ga poetsen.
gaat dat goed steeds dichterbij.
Geeft een hoop minder stress.

Verder onder de tong verdoving werkt goed hoor.
Tenminste bij mij wel maar dat paard is niet bang voor scheren maar kan soms wat vervelend en drammerig zijn.
Dus gewoon voor de veiligheid van degene die ik scheren wel verdoving gegeven.
Verdoving werkt natuurlijk ook uit.
Weet niet hoe groot het paard is, dus hoelang je aan het scheren bent.
Anders ben je halverwege en moet je als nog stoppen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:09

Wennen hebben we ook gedaan maar lukt dus niet.. Ze is 1.52, benen en hoofd hoeven niet per se geschoren te wotden. Weet niet hoelang er over gedaan wordt.. Ik ben dus bang dat onder de tong niet voldoende werkt..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:29

Het lijf is zo gebeurd hoor, de benen en het hoofd zijn altijd het meeste werk :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:39

Als het echt niet wil is de enige veilige optie in de bloedbaan en dan moet je nog uitkijken dat ze niet ineens bijkomen.

Geen praam op kunnen doen is trouwens onzin. Je moet er handig in zijn ;)

Afgelopen weken veel paarden gewoon geschoren zoals jij omschrijft. Ik ga er naast staan heb met mijn ene hand contact met de schoft en de andere hand de machine. Paarden springen de eerste tijd heen en weer, maar daar laat ik mij niet door uit het veld slaan. Na enige tijd gewoon het lichaam kunnen scheren. Als de paarden dan nog rillerig zijn zet ik voor de benen en hoofd een klempraam op. Gaan ze daar doorheen, dan heb ik de touwtjespraam als optie nog bj me. Die heb ik slechts bij 1 paard moeten gebruiken.

Het mooiste verhaal vond ik van een klant. Vorig jaar ook professional bijgehad. Paard vloog door 2 verdovingen heen en na 2 dagen en 7 uur scheerwerk was het paard kaal, en vraag mij niet hoe, been opknopen e.d........

Ik had hem in 2 uur kaal. Paard stond met lijf wel wat te springen, maar daar moet je geen aandacht aan schenken. Rust werkt het allerbeste.

In jou geval zou ik er iemand bijhalen die er daadwerkelijk verstand van heeft en niet zelf verder knoeien, het gevaar is hem dat je als je ooit een tweede x Wilt scheren je paard helemaal over de rode gaat....

Ik adviseer mensen om de eerste x altijd door een professional te laten doen, weet je direct hoe je paard reageert en aan de hand daarvan kun je het altijd de volgende keer zelf doen ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:40

Pantykous schreef:
Het lijf is zo gebeurd hoor, de benen en het hoofd zijn altijd het meeste werk :j

Inderdaad. Lijf gemiddeld 20 minuten. Benen en hoofd 40 - 60 minuten afhankelijk van hoe een paard reageert

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:49

Ze is dus al een keer geschoren , bij vorige eigenaren, hier is ze gesedeerd omdat het niet lukte. Ik weet dus niet wat verstandig is.. Lastig dit.. Mn ouders willen er ook niet tientallen euro's aan uitgeven. Vind het moeilijk..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:55

Tja voor kwaliteit betaal je nou eenmaal meer, dat is bij alles zo.

Ik hoor de vreemdste verhalen over scheerders die de meest rare creaties achterlaten, is gewoon zonde.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:06

Ja dat snap ik :) ik denk dat we gewoon even kijken wat het allemaal kost en wat de mogelijkheden verder zijn :) maar sedatie onder de tong is niet aan te raden voor een pony die het dus echt eng vind?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:06

Ja dat is toch doodzonde? Zondag ook een paard geschoren, nee bij de oren moest er echt wel een praam flink strak op, was het jaar ervoor ook zo geweest. Nou geen praam nodig gehad hoor, merrie stond braaf met haar neus tegen me aan haar oor te laten scheren.

Ik ben het helemaal met Karin eens, als je zelf gewoon rustig blijft heb je al zoveel gewonnen!

Je bent 16, dan heb je zelf misschien ook wel een baantje? Anders doe je toch 50/50 aan je ouders voorstellen? Als het gewoon een keer goed gebeurd en je krijgt de kans ook om mee te kijken dan heb je er volgend jaar al veeeel minder werk aan.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:07

Dit wilde ik inderdaad ook voorstellen, 50/50 :)