Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) BrittKitt schreef:Was ie alweer droog?![]()
(heb net je andere topic gelezen)
binnenkant was maar heel iets
dat is dus niet zo, mevrouwtje komt gewoon niet in het haar. jesito schreef:opaal schreef:Al een paar weken 400 gram, eergisteren met onderdeken erbij. Van het weekend met de opgegeven koude dagen nog een deken erbij zolang deze kou aanhoud. Mijn paard staat hierbij flinter dun in zijn vacht en daar doe ik het voor.
Mijn pony zou eronder uit drijven, je hebt dus nu al een 400 grams met onderdeken erop liggen.
Of is het in totaal 400grams?
Mijne staat nog steeds onder de 0-grams gister was ze nog steeds lekker warm eronder en als zij het koud krijgt loopt ze veel stijver dat merk ik meteen dat is ook de reden dat ze hem op heeft, zonder gaat niet.
Hooguit als het echt hard gaat vriezen dat ik er een fleece onder doe maar zoals het er gisteravond uitzag niet.
Ook vind ik verder dat je niet zo naar de grammen moet kijken. Bij elke wasbeurt van een deken neemt hij 10% af in warmte dus je kunt alleen bij nieuwe dekens van de grams uitgaan. Ik kijk mijn paard gewoon aan en selecteerd vanuit daar mijn dekens. Wil gewoon niet dat hij lang of dik in zijn haar komt en heb hem daarbij echt wel eens een dag te warm onder zijn dekens gehad zodat hij wat klam aanvoelde maar liever een nacht te warm dat ik er wat af kan halen dan 1 dag te koud!
Warme hals en lekker warme oortjes.
). Vanacht nog eens gevoeld (kwamen terug van een feestje, dus mooi moment) en ze voelde heerlijk warm aan. Ik had het zo koud gisteren dat ik bijna zin had om er bij in te kruipen

Sjuimpje schreef:Diegene die ik geschoren heb heeft gisteren overdag gewoon buitengelopen met zijn 2 dekens en een gevoerd halsstuk. Op stal mocht de hals weer af. Toen ik om een uurtje of 8 ging voeren vond ik hem niet echt lekker warm voelen onder zijn deken, ook zijn hals was koud en de puntjes van zijn oren ook. Ik heb hem in de stalbandages gezet en een uurtje later voelde hij weer goedWarme hals en lekker warme oortjes.
en nog heel goed in zijn vacht .. heb hem nu toch maar een onderdeken van 200 erbij onder gegooit, voor de dikke haren die met dit weer wel zullen gaan komen
parouscha schreef:Die bandages doe je alleen voor de nacht om?