Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:26

ik heb vandaag de 150 grams ook verwisseld voor een ongevoer de regendeken,hij is ook zo goed als door de rui heen,en staat ongeveer 4 uurtjes buiten en de rest op stal(helaas te weinig gras voor langer buiten)

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:33

Die van mij staat de hele week al heerlijk zonder deken!

Is toch sneu om met dit weer nog de deken op te houden..

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:37

Pecco_Myrthe schreef:

Het is eerder sneu om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:40

Kyrseltje schreef:
Pecco_Myrthe schreef:

Het is eerder sneu om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.

Met dit weer heeft het paard het niet koud meer zonder deken. Paarden hebben het zelden echt koud, ze hebben het eerder te warm. Mensen denken veel te snel dat een paard het koud heeft.

Hier hebben ze de deken overigens nog op, maar k twijfel of ik um eraf zou halen. Eraf is hier ook echt eraf en dan gaat ie niet meer op. Geen idee of het weer zo blijft als nu?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:42

mirgino schreef:
idd is elk paard anders Haha!
de mijne had het afgelopen donderdag al erg warm onder haar 0gr deken buiten Clown

en van de winter had zij op de erg koudste dagen 400gr op ,maar dat is maar heel kort geweest
de rest van de winter 300 gr en dan afbouwend naar nu niks meer.

maar aankomende week word het elke dag 16/17 gr dan hou je toch geen deken meer op???

Mijn paard is geschoren geweest en zit erg kort in zijn vacht. Ik ga mijn paard niet van 400 gram ineens zonder iets buiten zetten.
Het is een koukleum en er staat soms nog een frisse wind.
Kom net van stal af, hij stond niet te zweten en had het niet te warm. Hij houd zijn deken dus gewoon op.

Bij mij is trouwens ook, eraf is eraf!! Dus ik bouw het niet te snel af. En zolang mijn paardje het niet te warm heeft.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:46

Nee van 400 grams ineens naar niks is geen slim plan, maar beter dat dan van 400 naar 200 weer naar 400 naar niks etc.

Waarom heeft ie in vredesnaam nu nog een 400grams op Verward T is zowat 20 graden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:49

idd 400 vind ik ook wel erg veel nu nog hoor.

mijne staat overdag lekker bloot op stal, als er een frisse wind staat of het is kouder houd ze d'r dekentje op bij buiten gaan (200 grams) anders gaat ie af.

snachts hebben ze ze nog wel om, maar een deze dagen gaan ze er ook helemaal af, en dan ook niet weer op Lachen
mijne is zo glad als wat, vorig jaar nov. geschoren, en zit ook geen vacht meer op, ze staat soms gewoon te zweten onder 200 grams, laat staan als ze nogmeer om krijgt Nagelbijten / Gniffelen

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:54

rowo schreef:
Kyrseltje schreef:

Met dit weer heeft het paard het niet koud meer zonder deken. Paarden hebben het zelden echt koud, ze hebben het eerder te warm. Mensen denken veel te snel dat een paard het koud heeft.

Hier hebben ze de deken overigens nog op, maar k twijfel of ik um eraf zou halen. Eraf is hier ook echt eraf en dan gaat ie niet meer op. Geen idee of het weer zo blijft als nu?

Nou als je ziet dat sommige mensen in februari hun pony hebben geschoren en nog amper vacht heeft denk ik toch dat ze het wel koud zouden hebben, het windje is best fris.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:55

Kyrseltje schreef:
Pecco_Myrthe schreef:

Nou je gaat zelf ook niet in je winterkleding buiten hobbelen als het bijna 20 graden is, dus zielig is dat niet!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:56

150 grams. Staat nu alleen nog binnen maar gaat straks het land op. Denk dat ik, afhankelijk hoe de temperatuur 's nachts wordt, aan het eind van de week de deken helemaal aflaat of nog vervang door een zomerdekentje.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:56

ik snap dan ook persoonlijk niet dat mensen hun paarden dan nog gaan scheren... dat kan toch niet goed zijn voor de zomervacht.
en als ik kijk naar mijn eigen paard, die was eind januari/begin feb al aan het verharen....

maargoed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:58

Pecco_Myrthe schreef:
Kyrseltje schreef:
om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.

Nou je gaat zelf ook niet in je winterkleding buiten hobbelen als het bijna 20 graden is, dus zielig is dat niet!
Nee, maar ik ga ook niet in een t-shirtje buiten zitten. Wat dus ongeveer het zelfde is aan een paard die in februari is geschoren, en nog amper vacht heeft.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:58

magic_lover schreef:
ik snap dan ook persoonlijk niet dat mensen hun paarden dan nog gaan scheren... dat kan toch niet goed zijn voor de zomervacht.
en als ik kijk naar mijn eigen paard, die was eind januari/begin feb al aan het verharen....

maargoed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk Knipoog

Nee ik zou dat ook absoluut niet doen, maar dat soort paarden zou ik nu toch nog echt wel een deken op doen.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:00

Nou je gaat zelf ook niet in je winterkleding buiten hobbelen als het bijna 20 graden is, dus zielig is dat niet![/quote] Nee, maar ik ga ook niet in een t-shirtje buiten zitten. Wat dus ongeveer het zelfde is aan een paard die in februari is geschoren, en nog amper vacht heeft.[/quote]

Dat je je paard zoizo nog in februari scheert vind ik laat, maar goed ieder zen eigen ding.
En in een t-shirt? Zeker wel dat er vele mensen vandaag in een t-shirt hebben gelopen, waaronder ik!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:01

Ja maar niet lang stil gestaan ga ik vanuit. En als je stil staat, is het toch best frisjes.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:02

Kaal.. Haha! eindelijk !!
gaat nu als het goed is ook niet meer op!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:04

Zo, die van mij staat momenteel helemaal kaal buiten Lachen Ook geen deken oid. Zon schijnt fel in de paddock, en als dat te veel wordt kan hij in de schaduw staan. Heerlijk, kan hij eindelijk rollen zonder deken Tong uitsteken

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:06

Kyrseltje schreef:
Ja maar niet lang stil gestaan ga ik vanuit. En als je stil staat, is het toch best frisjes.

Nou sorry, maar ik heb 4 uur buiten gezeten en dus niks gedaan en stil gezeten maar nergens last van..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:08

mijn pony deed behoorlijk zuur de laatste dagen dat s`avonds de deken omgedaan werd vertelde mijn stalhoudster
als ze aankwam met de deken stond ze te stampen en oren plat in de nek en hapte naar haar Clown
het werd dus hoog tijd om af te laten.
en ze heeft ook geen kaal velletje,dat is gewoon met haar dat weer is gaan groeien,gelukkig maar!
en ik heb geleerd dat het slecht is om na dec nog te scheren omdat dan de zomervacht aan aangemaakt word.
dan zou ik als mijn paard de wei op gaat echt niet meer scheren.
ze hebben toch wel haar nodig Ja
en het is nu bij ons 17,3 gr dus echt te warm voor een deken Clown

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:47

Mijne heb ik toch verwisseld voor de 0 grams, hij stond bijna te zweten onder de 300 dus dan maar gauw omwisselen die hap, zijn haar groeit trouwens wel erg snel (shetlander hé)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:01

Bij mij staat ze nog gewoon onder haar 300 grams deken, ik vind dit eigenlijk wel
te veel, maar heb momenteel geen andere deken en om haar nu s'nacht zo bloot te zetten
vind ik nog te koud.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:12

200 >180

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:14

200 gram 's nachts en overdag lekker in dr blootje Lachen

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:26

rowo schreef:
Nee van 400 grams ineens naar niks is geen slim plan, maar beter dat dan van 400 naar 200 weer naar 400 naar niks etc.

Waarom heeft ie in vredesnaam nu nog een 400grams op Verward T is zowat 20 graden.

magic_lover schreef:
idd 400 vind ik ook wel erg veel nu nog hoor.

mijne staat overdag lekker bloot op stal, als er een frisse wind staat of het is kouder houd ze d'r dekentje op bij buiten gaan (200 grams) anders gaat ie af.

snachts hebben ze ze nog wel om, maar een deze dagen gaan ze er ook helemaal af, en dan ook niet weer op Lachen
mijne is zo glad als wat, vorig jaar nov. geschoren, en zit ook geen vacht meer op, ze staat soms gewoon te zweten onder 200 grams, laat staan als ze nogmeer om krijgt Nagelbijten / Gniffelen

Omdat mijn paard het niet te warm heeft!!! Hij zal echt deze week wel minder op krijgen maar jullie hebben er blijkbaar meer last van dat hij 400 gram op heeft dan mijn paardje zelf. Haha! Haha! Haha! Knipoog

Als hij nou staat te zweten ben ik de eerste die iets anders op doet maar hij heeft het net zo warm/koud als vorige week en die week ervoor....dus ik zie het probleem niet.....

Ook ben ik niet iemand die wisselt met dekens. Als ik er iets af haal dan blijft dat eraf.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:23

Die van mij staan alleen 's nachts nog met een 0 grams regendeken op, overdag mogen ze lekker bloot Lachen