Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pecco_Myrthe schreef:Die van mij staat de hele week al heerlijk zonder deken!
Is toch sneu om met dit weer nog de deken op te houden..

Kyrseltje schreef:Pecco_Myrthe schreef:Die van mij staat de hele week al heerlijk zonder deken!
Het is eerder sneu om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.
mirgino schreef:idd is elk paard anders![]()
de mijne had het afgelopen donderdag al erg warm onder haar 0gr deken buiten![]()
en van de winter had zij op de erg koudste dagen 400gr op ,maar dat is maar heel kort geweest
de rest van de winter 300 gr en dan afbouwend naar nu niks meer.
maar aankomende week word het elke dag 16/17 gr dan hou je toch geen deken meer op???

T is zowat 20 graden. 
rowo schreef:Kyrseltje schreef:
Het is eerder sneu om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.
Met dit weer heeft het paard het niet koud meer zonder deken. Paarden hebben het zelden echt koud, ze hebben het eerder te warm. Mensen denken veel te snel dat een paard het koud heeft.
Hier hebben ze de deken overigens nog op, maar k twijfel of ik um eraf zou halen. Eraf is hier ook echt eraf en dan gaat ie niet meer op. Geen idee of het weer zo blijft als nu?
Kyrseltje schreef:Pecco_Myrthe schreef:Die van mij staat de hele week al heerlijk zonder deken!
dat kan toch niet goed zijn voor de zomervacht.
Pecco_Myrthe schreef:Nee, maar ik ga ook niet in een t-shirtje buiten zitten. Wat dus ongeveer het zelfde is aan een paard die in februari is geschoren, en nog amper vacht heeft.Kyrseltje schreef:om met dit weer een deken af te halen terwijl je paard het dan koud heeft.
Nou je gaat zelf ook niet in je winterkleding buiten hobbelen als het bijna 20 graden is, dus zielig is dat niet!
magic_lover schreef:ik snap dan ook persoonlijk niet dat mensen hun paarden dan nog gaan scheren...dat kan toch niet goed zijn voor de zomervacht.
en als ik kijk naar mijn eigen paard, die was eind januari/begin feb al aan het verharen....
maargoed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk
eindelijk !!
Ook geen deken oid. Zon schijnt fel in de paddock, en als dat te veel wordt kan hij in de schaduw staan. Heerlijk, kan hij eindelijk rollen zonder deken
Kyrseltje schreef:Ja maar niet lang stil gestaan ga ik vanuit. En als je stil staat, is het toch best frisjes.
rowo schreef:Nee van 400 grams ineens naar niks is geen slim plan, maar beter dat dan van 400 naar 200 weer naar 400 naar niks etc.
Waarom heeft ie in vredesnaam nu nog een 400grams opT is zowat 20 graden.
magic_lover schreef:idd 400 vind ik ook wel erg veel nu nog hoor.
mijne staat overdag lekker bloot op stal, als er een frisse wind staat of het is kouder houd ze d'r dekentje op bij buiten gaan (200 grams) anders gaat ie af.
snachts hebben ze ze nog wel om, maar een deze dagen gaan ze er ook helemaal af, en dan ook niet weer op
mijne is zo glad als wat, vorig jaar nov. geschoren, en zit ook geen vacht meer op, ze staat soms gewoon te zweten onder 200 grams, laat staan als ze nogmeer om krijgt