[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:09

Altijd top die geïmporteerde dekentjes. :D

De Horseware Icelandic is ook heel slecht te krijgen in Nederland ondanks dat er veel Horseware leveranciers zijn. Dus dan maar importeren. _O-

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:39

Wat een mooie deken! Ziet er fijn uit :D *zet op het lijstje* heb pas 21 dekens voor 1 paard, maar ach :=

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:51

Mijn PE ligt nog steeds in de kast te wachten. Nog te weinig regen en te hoge temperatuur voor mijn paard :D

Wel de Horseware waffle deken binnen. Straks even passen. Als die past naai ik daar vh weekend de recuptex in en is de vaste onderdeken ook klaar :)
Mooie deken die waffle.

BeritSor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:05

Ik zag net dat ze bij Epplejeck 25% korting hadden op Horseware.
https://www.ej.nl/horseware/
zelf heb ik de Horseware Amigo Hero Plus Lite 0gr en bevalt echt heel goed aangezien hij een afneembare hals heeft, dus als het vies weer is doe ik de hals altijd op bij mijn paard.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:04

Hoe doen jullie het nu met dekens? ‘S nachts richting 5-6 graden en overdag 14? Ik word hier een beetje narrig van want ik blijf dekens op/af doen. En elke dag het weerbericht in de gaten houden pfff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:12

Een deken opdoen die genoeg marge heeft. Mijn deken kan van 0 tot 14 graden. Daar is mijn paard zowal overdag als snachts warm onder

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:13

Spenk schreef:
Een deken opdoen die genoeg marge heeft. Mijn deken kan van 0 tot 14 graden. Daar is mijn paard zowal overdag als snachts warm onder

Maar overdag met 14 graden in de zon dan niet té warm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:14

Bij mijn paard niet. Is wel volledig geschoren staat onder een bucas atlantic light.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 08:21

Spenk schreef:
6,0 is 183 6,3 is 191 en 6,6 is 198.

Ik zou beide bestellen en kijken wat beste ligt.

Bij Weatherbeeta heb je ook 6,5 dat is 195 :)

Die heb ik voor mijn paard waarbij 6,3 net aan past.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:00

Ik heb nu s nachts 100 grams op en overdag af. Maar inderdaad het is even behelpen..

Op deze stal heeft ze het helaas sneller koud dan op de vorige, dus ze heeft de deken meer nodig. En overdag is het zonnetje wel al snel lekker op een donker lijf :j dus dan kom ik hierop uit

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:50

Mijn ongeschoren paard staat nu met een bucas recuptex light en daaroverheen een 0 grams bucas. Eerst alleen met de 0gr maar merkte dat hij beduidend stijver werd, dus de recuptex er onder gedaan. Die geeft net ietsjes meer warmte op de rug door de “dichte” bovenkant maar de mesh zorgt dat het niet meteen een hele extra deken is die erbij op komt. Overdag haal ik ze beide af of zet hem alleen met de 0gr, ‘s avonds dan maar een keertje terug om beide dekens op te doen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:10

Ik wissel. Vandaag overdag deken af, einde van de middag deken weer op, waarschijnlijk 100 gram weer op.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 16:54

Sosha schreef:
Ik wissel. Vandaag overdag deken af, einde van de middag deken weer op, waarschijnlijk 100 gram weer op.

Ik heb de deken vanochtend ook afgedaan en hij krijgt straks ook weer zijn 100 grams op.
Met zulk weer ontkom je bijna niet aan wisselen. Hopelijk is dat snel voorbij, hoewel het in het zonnetje vandaag wel heerlijk was :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:36

Ik heb het topic al even doorgespit, maar ik kom eigenlijk niet verder dan liners, en dat is niet wat ik zoek.

Ik zoek een deken met een stof zoals de Bucas Stay Dry, een stofje die je op een nog iets bezweet paard kan leggen.

Ik heb de Fedimax gevonden, en die gaat op het lijstje. Die ziet er fijn uit.

Ik heb er ook een van HKM gezien, maar die heeft geen verstelbare voor sluitingen dus ik vrees dat dat ook niet gaat passen.

De deken moet op een grote koudbloed, dus Bucas past gewoon van geen kant.

Het moet dus 1 deken zijn, geen liners of andere losse dekens. Ik heb er ooit een gezien waarvan ik dacht ‘als mijn Bucas op is koop ik die’ maar ik heb geen idee meer waar ik die heb gezien. Ik dacht op hypostore, maar daar kan ik geen vinden :=

Iemand die nog wat weet? :D

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:54

De vario dekens van drunens ruiterhuis? Zelf geen ervaring mee, bucas ligt hier gelukkig goed.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:03

Rainer schreef:
De vario dekens van drunens ruiterhuis? Zelf geen ervaring mee, bucas ligt hier gelukkig goed.

Ja, die bedoelde ik! Dus toch niet Hypostore :+

Dankjewel!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:04

Ik heb evt nog een 150 grams Vario liggen maat 2.05 . Ik vind hem zelf niet prettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:06

prugelpiet schreef:
Rainer schreef:

Ja, die bedoelde ik! Dus toch niet Hypostore :+

Dankjewel!

Past bucas big neck niet? Die van Drunense vind ik vrij smal kreeg ik niet dicht destijds op mijn haflinger.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:07

prugelpiet schreef:
Ik heb het topic al even doorgespit, maar ik kom eigenlijk niet verder dan liners, en dat is niet wat ik zoek.

Ik zoek een deken met een stof zoals de Bucas Stay Dry, een stofje die je op een nog iets bezweet paard kan leggen.

Ik heb de Fedimax gevonden, en die gaat op het lijstje. Die ziet er fijn uit.

Ik heb er ook een van HKM gezien, maar die heeft geen verstelbare voor sluitingen dus ik vrees dat dat ook niet gaat passen.

De deken moet op een grote koudbloed, dus Bucas past gewoon van geen kant.

Het moet dus 1 deken zijn, geen liners of andere losse dekens. Ik heb er ooit een gezien waarvan ik dacht ‘als mijn Bucas op is koop ik die’ maar ik heb geen idee meer waar ik die heb gezien. Ik dacht op hypostore, maar daar kan ik geen vinden :=

Iemand die nog wat weet? :D

De werking van die fedimax op een nat paard deed hier precies niets.

Ik heb vorig jaar dezelfde zoektocht gedaan, maar ben niet geslaagd.

Om meerdere redenen kies ik nu standaard voor een dunne onderdeken. De rambo waffle lijkt mij daar perfect voor. Op een echt zeiknat paard leg ik voor een nachtje de bucas cooler.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:10

Op een licht vochtig paard kan de Horseware Rhino ook, zijn goed ademend.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:20

Spenk schreef:
Past bucas big neck niet? Die van Drunense vind ik vrij smal kreeg ik niet dicht destijds op mijn haflinger.

Ik denk het niet. Het is een tinker van 170, formaatje tank. Een stalgenootje kreeg de Bucas big neck ook niet op haar tinker die kleiner en smaller is.

Maar ik kan het proberen! Wellicht met de borst verbreden, maar dan blijft de sluiting zo hoog.

SharonIndezz schreef:
Ik heb evt nog een 150 grams Vario liggen maat 2.05 . Ik vind hem zelf niet prettig

Dankjewel voor je aanbod! 150 gram is alleen te warm.

Slmt9 schreef:
De werking van die fedimax op een nat paard deed hier precies niets.

Ik heb vorig jaar dezelfde zoektocht gedaan, maar ben niet geslaagd.

Om meerdere redenen kies ik nu standaard voor een dunne onderdeken. De rambo waffle lijkt mij daar perfect voor. Op een echt zeiknat paard leg ik voor een nachtje de bucas cooler.

Daar was ik al een beetje bang voor, dat anderen net niet zo lekker werken als de Bucas. Ik zal me eens verdiepen in een goede cooler. Jij laat die de hele nacht er op?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:30

Hier gisteren aan einde van de ochtend dekentje weer af gedaan. Ik denk morgenavond weer op ivm de regen die komende dag zal gaan vallen volgens buienraradar.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:52

prugelpiet schreef:
Daar was ik al een beetje bang voor, dat anderen net niet zo lekker werken als de Bucas. Ik zal me eens verdiepen in een goede cooler. Jij laat die de hele nacht er op?

Ja, een nachtje gaat prima. Langer krijgt hij schuurplekken op de schouder en pijn bij zn schoft.

Nou ik ben ontzettend blij met mn zelfgemaakte deken. Vandaag een uurtje gedragen en ik hoefde geen spierknoop meer zelf los te maken.
Dat was het doel :D
Straks met de regen draagt hij deze deken er standaard onder.

Rambo waffle meets Bucas recuptex :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:01

Slim gedaan!

Ik heb een waffle liner, maar gebruik hem niet op een nat paard, dan blijft ie nat onder de buiten deken en dat vind ik niks.
Systeem van bucas is mooi, maar mijne krijgt er schuurplekken van op schouder en schoft helaas.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:51

Ik heb sinds een paar dagen mijn paard met slechte rug en bekken weer 24/7 onder de recuptex staan. Dacht niet dat het zo veel verschil zou geven, misschien is ‘t nog steeds placebo :'), maar hij loopt zoveel beter. Deze deken gaat onder zijn normale deken (ook een Bucas), ik heb ze aan de achterkant met clips aan elkaar vastgemaakt omdat de recuptex wel altijd scheef trekt. Nu niet meer *\o/*. Tegen de schuurplekken heb ik destijds gladde stof laten innaaien rond de schoft en schouders. Nergens meer last van.