[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:33

Inge_Zorro schreef:
Zijn er ook mensen die hun paard een jacht/deken model scheren en dressuurwedstrijden rijden?
Denk dat het voor mijn paard fijner is als hij zijn warmte beter kwijt kan, maar wil hem eigenlijk niet helemaal scheren (hoofd sowieso niet, teveel stress). Ben alleen bang dat het op cc niet zo chique staat ofzo..

Hij staat nu onder 0gr regendeken met hals + 100 gr onderdeken en staat alleen overdag buiten, maar mijn dikke winterdeken heeft geen hals.

Wat vinden jullie?

Ik heb regelmatig wedstrijd gereden en ik had alleen een streep over de borst en onder de buik geschoren. Dit viel nauwelijks op, en heb er eigenlijk alleen maar positieve berichten over gehad. Jurycommentaar heb ik nooit gehad.

Amiigo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:07

Kan me niet voorstellen dat mensen het mooi vinden :+ :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:39

Gaat toch ook meer om functioneel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:42

Tja maar als je de keuze hebt. ... het oog wil ook wat :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:57

Tja, op de manege waar mn moeder rijd zijn er ook een aantal in dekenmodel geschoren, maar dit is zo netjes gedaan dat zoiets me echt niet zou storen als ik dat op wedstrijd tegen zou komen. Mgoed, ik ben natuurlijk geen jury, dus misschien zien die dat idd anders :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:19

Ik zit een beetje te twijfelen. Wil mijn haflinger voor de 2de keer gaan scheren. 1ste x was eind september. Twijfel of ik dit weekend al ga doen of over 2 weken. (volgende week geen tijd voor). Denk haast dit weekend want ze word al een paar weken weer slecht droog eigenlijk bijna niet. Vanmiddag les daar ga ik het maar eens op baseren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:12

Mijn paard ziet er toch aardig uit ookal zijn hoofd en benen niet geschoren. Ook de onderkant van buik zit nog haar
Afbeelding

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:23

Nee maar ze zei dat ze er complimenten over kreeg :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:42

Ik zou zelf geen compliment erover geven maar nog veel fijner vind ik dat mensen het niet eens zien. Zoals bij mijn paard het geval is.
Wel geluk dat ze niet zoveel is verkleurd en haar vacht niet heel erg dik was. Dus het is niet dat ze teddybenen of een teddyhoofd heeft. Dat vind ik dan gelijk heel raar staan.
Maar zoals mijn paard, er zit dus ook een andere kant aan half scheren. Ze kúnnen er net zo chique uitzien. :))

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:06

Paardje lief is ook weer kaal.
Ze was alleen behoorlijk zat dat wachten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:33

Mijn paard zou vanochtend voor de les geschoren worden, maar dit wordt nu vrijdag gedaan.
Best jammer, want nu was het lekker weer en het zonnetje erbij.
We wilde beginnen met scheren, en ze legde een hand op haar, en ze trapt met haar achterbeen even flink de scheepapparaat uit haar handen, dus die heeft ze nu kapot getrapt.
Nu gaat ze hem voor reparatie wegbrangen; en dan hopen dat het vergoed wordt.
Anders mag paardlief de schade uit haar eigen spaarpot gaan betalen...

Niet blij mee maargoed...
Vrijdag maar onder verdoving proberen.
Het is een super braaf/mak paard; dus we snappen dit echt niet.
Het is wel de eerste keer dat ze geschoren wordt, maar het moet...
Wel nog gewoon gelest vanochtend, en kon 2 uur wachten voordat ik deken op kon doen en op de wei zetten. Daarvoor had ze natuurlijk wel haar fleece zweetdeken om op stal!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:40

Vandaag mijn 4 jarige helemaal kaal geschoren. Geen praam of verdoving aan te pas gekomen. Stond lekker te relaxen. Staat nu onder een 200 gr. Even afwachten wat ze doet.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:54

Mijne is ook geschoren vandaag! Hij was zo braaf! :D wel behoorlijk verkleurd! Verder wel super netjes geschoren zonder strepen!

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:57

Giolli schreef:
Vandaag mijn 4 jarige helemaal kaal geschoren. Geen praam of verdoving aan te pas gekomen. Stond lekker te relaxen. Staat nu onder een 200 gr. Even afwachten wat ze doet.

Al eerder eens geschoren of niet? :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:16

Ik nog nooit helemaal alleen! En mijn paard ook nog nooit. :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:39

Ik heb die van mij alleen geschoren en voor het eerst in d'r leven. Paard was zo braaf, makkelijker dan m'n pony die wel eens z'n been optilde als ik daar mee bezig was. Alleen voor d'r joofd even d'r oor vast moeten pakken maar thats it.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:52

Mijn ene haflinger hebben we in september geschoren en is nu weer een bolletje wol, morgen voor de 2e x scheren. Nu twijfel ik alleen om de benen te laten staan gezien ze eind november verhuisd naar dag en nacht weidegang. Dus lijkt me fijner als haar benen dan behaard zijn, vind het alleen geen gezicht.

De ander is ook weer aardig harig geworden maar wordt niet nogmaals geschoren gezien ze niet goed is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:01

Zit hier ook te dubben over de benen. Altijd buiten met schuilstal, heeft kogel artrose maar ook snel mok. Dilemma

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:04

daphiena schreef:
daphiena schreef:
Ik heb een vraagje over scheren heb hier totaal geen ervaring mee.
Hij zweet onzettend hij is al nat na een paar rondjes draf.
Hij staat 's avonds op de paddock en kan zijn stal in lopen en ik probeer onbeperkt ruwvoer te geven(als hooi op is kan hij nog op zijn stro knabbelen).
Het probleem is dat ik niet met dekens wil gaan werken, (heb eventueel wel 2 regendekens 1 fleece zweetdeken en een wollen zweetdeken met hals als het echt nodig is)
Ook nog een waterdichte winterdeken liggen maar weet niet hoeveel gram dit kan ik wel navragen.
Is er een partoon waarmee hij zonder deken kan staan of eventueel met 0grams regendeken?
Of moet ik toch echt met dekens gaan werken?

Edit: deken is 150grams

Niemand die een antwoord voor mij heeft? -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:25

Ik denk dat je met dekens zal moeten gaan werken.

vwb scheren en wedstrijden. .. ik rij al jaren met deken model geschoren rond nooit geen commentaar gehad

maakt toch niet uit. .. als ik hem niet helemaal wil scheren.. knappe jury die mij gaat vertellen hoe ik mijn paard moet scheren.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:26

Vandaag geschoren. Wat vond ze het heerlijk. En wat kwam er alweer een bult haar af. Heel donzig en dichte vacht. Hier een foto waar ik al eventjes bezig was. (vergeten vooraf te maken) Mobiel kwaliteit en tegen het licht in :o https://www.dropbox.com/s/mq0maaj8anxlj ... 8.jpg?dl=0
Ook vergeten na die tijd foto te maken. Houden jullie nog te goed. Heb haar nu een 300 grams outdoor deken opgelegd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:13

Mando schreef:
Ik denk dat je met dekens zal moeten gaan werken.

vwb scheren en wedstrijden. .. ik rij al jaren met deken model geschoren rond nooit geen commentaar gehad

maakt toch niet uit. .. als ik hem niet helemaal wil scheren.. knappe jury die mij gaat vertellen hoe ik mijn paard moet scheren.

`
Ja inderdaad.
Mijne is ook kaal, maar heb op wedstrijd ook genoeg dekenmodellen gezien en niemand die er iets van zegt. Je moet doen zoals jouw paard het fijn vindt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:16

Ik heb mijn rooie poown vandaag voor de 2de x geschoren.
Was er ineens klaar mee.Vorige x met sedatie gedaan en vandaag met alleen de praam gelukt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:08

Wat voor sedatie gebruiken jullie als ik vragen mag????

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:43

Ik heb gisteren 3/4 spuit tranquigel gebruikt voor m'n kwpn van 1.76 en dat ging heel goed!