Paard buiten in modder = dierenbeul?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lie_ke

Re: Paard buiten in modder = dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:58

[quote="Babeth"]Ik snap sommige mensen echt niet.
Mijn paard staat 24/7 buiten, slecht weer of geen slecht weer. Elk seizoen van het jaar.
Nu is de wei een gigantische blub zooi, maar ze blijft lekker buiten. Ja
Ze heeft een inloopstal (een stal van 5x4 meter) met een verhard stuk grond ervoor (zodat ze dus niet altijd in de blub hoeft te staan). Ze staat heel af en toe met een regendeken op (voornamelijk op dagen zoals vandaag met storm) en verder heeft ze nooit een deken op.
Nu krijg ik constant van voorbij gangers te horen dat ik mijn paard mishandel omdat ze in de blub staat. Zelfs mensen hebben gedreigd de dierenbescherming erbij te halen.
Want volgens hun staat er geen plukje gras meer in en daarom heeft mijn paard dus niks te eten. Verward
Ze krijgt 2x per dag hooi gevoerd en daarnaast krijgt ze 2,5 kilo brok/meusli.
Och wat heeft het arme peerd het toch zwaar. Whoosh!
Ik snap het echt niet hoor... Wat is er in godsnaam erg aan dat een paard verregend en wel in de blub staat? Ze kan naar binnen, maar ze kiest er zelf voor in de blub te staan.

Waarom ben ik dan in godsnaam een dierenbeul?
Snappen jullie het? Of heeft het peerd het gewoon zo slecht bij mij. Clown

weetje, mijn paard staat précies zo erbij en krijgt précies ook zo'n voer Lachen
ken het probleem, maar ook omdat de 'blub-kant' aan de kant van de weg staat en dus de voorbijgangers alleen die blub zien en niet dat ze nog een overdekt stuk heeft met hooiruif en een waterdichte stal
niks van aantrekken zou ik zeggen!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:42

Moet kunnen vind ik. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zeggen dat het mishandeling is, mijn moeder zei dat nl ook een keer. Maar zij weet dan ook niks van paarden, dus ik heb even uitgelegt dat het niet zo zielig is. [Vind ik tenminste]

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:17

Hahaha Aniek, dat ken ik Clown
Mijn moeder schreeuwt ook heel vaak dat mijn paard te mager was, terwijl ze juist te dik was. Clown
(Nu inmiddels niet meer, want ze is nu goed op gewicht, maar zo ging het in het verleden wel eens.)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:49

pff...ik herken je verhaal Knipoog en dan komen ze met tassen vol oudbrood aansjouwen om je paard bij te voeren Boos!

Ik moet eerlijk zijn, ik heb 1 paard wat (zelfs met inloopstal en hooi) opgesloten moet worden met aanhoudende regen. Hij gaat gewoonweg niet de loopstal in en hij heeft zo'n dun vachtje dat hij dat zelfs met een gevoerde regendek niet warm houdt. Als ik dan een keer een nacht vergeten ben hem binnen te houden staat hij de volgende ochtend (in de regen, de wind en de blub) letterlijk te shaken, dat wil je echt niet zien!
Hij word dus in de loopstal opgesloten. z'n twee maatjes gaan vanzelf naar binnen, en ook die staan liever in de blub buiten weg te waaien en te regenen dan dat ze binnen komen maar die kunnen het hebben Tong uitsteken

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:41

als ze alleen in de modder kon staan zou het wel zielig zijn maar zoals jij zegt heeft ze een inloopstal dus dan is er toch niks zieligs aan als ze naar binnen kan als ze het wilt Verward