Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:58

Had al eerder geplaatst in het topic dat die overnacht op stal staat. Is nu niet meer zo modderig en drasserig dus hij staat weer 24/7 buiten Lachen

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:02

de paarden bij ons gaan elke dag om ong 9 uur naar buiten en dan om 5 uur weer naar binnen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:03

Of het nu winter of zomer is...

Onze paarden staan overdag op de wei. Ze worden dan ook nog verplaatst naar een andere wei ect. en 's nachts gaan ze met z'n allen in een grote in- en uitloop stal.

Ze gaan trouwens áltijd, elke dag op de wei.. Wat voor weer het ook is. Vorige week was alles kei hard bevroren en dus zaten er allemaal ongelijkheden in de wei. Maar ze zijn gewoon op wei gegaan, zelfs onze blinde die zich er prima in kan redden (best raar, als je bedenkt dat sommige mensen hun paarden niet in de wei durven te doen omdat ze bang zijn dat ze zich bezeren.....).

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:10

bij ons moet je ze zelf buiten zetten in de winter.
maar met vrieskou kunnen ze als het land bevroren is het land op dan gaan ze van 11 tot 15 ofzo naar buiten.
ik zou het vreselijk vinden als mijn paard buiten stond van 9 tot 17 in de kou in een paddock zonder eten
dan zou hij zich stierlijk vervelen en gaat hij klooien.
nee dan zet ik hem liever 1 uurtje buiten en dan weer naar binnen naar het eten.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:31

Jenbuc schreef:
ik zou het vreselijk vinden als mijn paard buiten stond van 9 tot 17 in de kou in een paddock zonder eten
nee dan zet ik hem liever 1 uurtje buiten en dan weer naar binnen naar het eten.

De meeste paarden hebben vriendjes en hooi in de paddock. Dan gaan ze zich niet vervelen hoor. En 8 uur buiten of 1 uurtje buiten is zowat het uiterste. Als je je paardje 4 uur buiten zet met een maatje gaat hij zich echt niet vervelen hoor... 1 uurtje vind ik echt te weinig voor ze!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:41

Ti amo ongeveer 5 uurtjes op een dag in de paddock en de shet en de fjord is erg verschillend dat ligt aan het weer Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:43

Mijne gaat elke dag een aantal uur op de paddock of met een groepje in de bak.
Als het weer het toelaat, bijv net als vorige week, dan staan ze gewoon op de wei. Van 10 uur tot dat het donker word.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:49

_soraja_ schreef:
de paarden bij ons gaan elke dag om ong 9 uur naar buiten en dan om 5 uur weer naar binnen

Bij ons ook. Ideaal. 's Nachts lekker op stal.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:28

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:26

Jenbuc schreef:

hey Jennifer,
dat is een tijd geleden ?
Mijn pony vond het heerlijk hoor om buiten te staan met die laatste vrieskou in een bevroren paddock Haha!
Maar ze kreeg wel in de ochtend hooi in de paddock en achterin was deze niet bevroren hoor Clown
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 31-12-07 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:29

Hangt een beetje af van licht en donker. Meestal rond uurtje of 9 sochtends eruit en rond 5-6 uur naar binnen. In de zomer iets langer. Ze krijgt sochtends hooi in de paddock...en voor die tijd in stal bix...savonds in de stal weer bix en hooi. In de zomer staat ze savonds wel eens een paar uur op een klein weitje. Mogelijk gaat ze deze zomer dag en nacht naar buiten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:32

Jenbuc schreef:
bij ons moet je ze zelf buiten zetten in de winter.
maar met vrieskou kunnen ze als het land bevroren is het land op dan gaan ze van 11 tot 15 ofzo naar buiten.

Hier staan ze ook met vriendjes en bergen hooi op de paddock, geen een die zich staat te vervelen.
Ja, als het tegen een uur of 5 draait en ze naar binnen mogen staan ze wel al te wachten, maar verder hebben ze het hardstikke naar hun zin!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:35

meestal gaan ze rond half 9 naar buiten en rond 4 uur naar binnen. ligt er aan hoe de wei is, als het erg nat of hard gevroren heeft dan gaan ze eerder naar binnen.
ze komen altijd minstens 2 uur de stal uit.
ik ben echt geen voorstander ervan om ze veel op stal te houden. paarden moeten bewegen en vrijheid hebben.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:40

mijn paarden staan 6 tot 8 uur buiten, ik vind dit eigenlijk te weinig voor zo'n loopdier! Het kan in de winter eigenlijk ook niet anders, maarja...
Alles is beter dan maximaal 2 uurtjes paddock!!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:48

Vandaag een kwartier, omdat het losgooi bakkie te nat is en hij daar vanwege katrol niet in mag.En in de grote bak mag je niet longeren of losgooien, en lopen naast hem in de bak is geen optie want hij springt dan op je.Logisch hoor, maar daarom gaat hij deze week de wei op misschien wel voor 12 maanden per jaar?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:49

In de zomer staan de 24/7 buiten Ja In de winter niet. Tivara die wordt 6 keer per week gereden/gelongeerd. Nanoe wordt verder niks mee gedaan. Wel komen ze iedere dag een uur of 5 in de wei. Soms is dit wat meer, soms wat minder. Met wat meer kan het best zijn dat ze er een keer van 8.00 tot 18.00 in staan Ja En wat minder is het soms een uurtje. Verder komen ze ook (bijna) iedere week even een half uurtje los in de bak Ja

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:49

net zolang als in de zomer Nagelbijten / Gniffelen
24/7 Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:50

bij ons min 4 uur op de wei
als hget lukt langer
en allemaal ook zoiezo elke dag rijden Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:51

Jammer dat niet iedereen gelegenheid daar voor heeft, of het over heeft voor zijn paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:58

marleen_usar schreef:
Jammer dat niet iedereen gelegenheid daar voor heeft, of het over heeft voor zijn paard.

wat bedoel je daar nou weer mee?

ik denk dat iedereen het graag zou willen Knipoog
op mijn vorige stal kon het ook niet,je moest daar de losgooibak met 30 man delen Clown
en nu na 3,5 jaar heb ik eindelijk een plek gevonden waar ze de hele dag in een paddock staat
maar die stallen liggen helaas niet voor het uitkiezen Sigaar

toen mijn vader vroeger pony`s had waren er loopstallen en stonden ze op zandgrond,maar hier met de klei beginnen de stalhouders daar niet aan.

ik vind het dus een beetje cru gezegd,dat men het niet voor z`n paard zou over hebben Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:01

Omdat het voor een ruiter toch veel makkelijker is om je paard in de buurt te hebben,ik moest van de zomer ook 65 km rijden omdat mijn paard daar op de wei stond maar dat vond ik niet erg.Er zijn echt wel mensen die voor hun gemak hun paard op stal laten staan hoor.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:02

Ik heb ook een groot gemak... gewoon een aantal schuilstallen Lachen
moet zeggen: ze zijn er blij mee hoor Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:04

Al had ik geen auto dan nog stond hij daar op de wei,het gaat om hem en niet om mij.Maar ik heb gelukkig een wei nu in de buurt.