Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WilmaW schreef:alex66 schreef:wat een leuk topic![]()
ik heb het even door gelezen en wat aanvullingen
kruidnagel is ook in olie verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de tuinen.
kost ongeveer 3,50 maar je hebt er op een lieter maar een paar druppels van nodig
om olie te mengen met azijn of water voeg je gewoon 1 druppel melk toe.
azijn, kruidnagel en dettol gebruikte ik al maar ik ga nu zeker ook knoflook toe voegen
Melk bederft wel weer al is het maar een beetje...
Stinkt het misschien nog harder
DinkeyGirl schreef:Nou ik heb de mijne gisteren uitgeprobeerd. Het werkt echt niet heel lang, zodra mn paard tijdens het rijden warm begon te worden kwamen er weer gewoon dazen op mn paard!
Diablo schreef:Ik heb het middel gemaakt, maar ik had helaas geen dettol in huis. Het houdt de vliegen iets weg, maar bij één van mijn paarden helpt het dus niet, ze zit nog steeds onder de dazen. Vooral met rijden wordt ze er supervervelend en boos van.
Zou het kunnen dat het beter werkt als ik er dettol bij doe?
sifra01 schreef:Zou je aan het originele recept van TS niet nog hertshoornolie kunnen toevoegen? Gebruik nu nl atex en die werkt best goed vind ik. Wil ook het recept van TS gaan uitproberen, maar omdat atex zo goed bevalt (behalve de prijs) misschien hertshoornolie toevoegen? Of zou de werking van de andere bestanddelen dan weer verloren gaan?
Mloesje schreef:Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, je meot er flink wat op doen heb ik gemerkt, anders werkt het niet heel lang. Vandaag helemaal ondergesprayd, en toen werkte het echt, onder het rijden helemaal geen last van gehad, terwijl onder het poetsen (en voor het sprayen) wel.