Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! De andere 2 merries beginnen ietsje haar te krijgen maar eerlijk gezegd ook maar minimaal. Zeker nog niet in de trant dat er nu al geschoren zou moeten worden. Ze staan ook pas sinds een week of 3 's nachts binnen, daarvoor bleven ze 24/7 buiten. Overdag lopen ze de hele dag in 't land.
en hij staat idd nog hele dagen lekker buiten. Zijn vacht is nog niet superdik a la teddybeer, maar met rijden kan ik de energieloosheid al weer merken. Hij is met een half uurtje matig intensief rijden al behoorlijk nat en vooral vermoeid. Door hem gedeeltelijk te scheren kan hij zijn warmte gewoon beter kwijt. sjakie schreef:Ik heb er nog geen deken open hij staat idd nog hele dagen lekker buiten. Zijn vacht is nog niet superdik a la teddybeer, maar met rijden kan ik de energieloosheid al weer merken. Hij is met een half uurtje matig intensief rijden al behoorlijk nat en vooral vermoeid. Door hem gedeeltelijk te scheren kan hij zijn warmte gewoon beter kwijt.
Toen ik hem pas had maakte hij ook weinig vacht aan, maar daar werd er met lampen gewerkt. Nu is het gewoon eerder donker dus maakt hij ongeacht de temperatuur een wintervacht aan. Hij is bij ons op stal overigens de enige.
Remember schreef:Wat ik me afvraag he, zitten al die paarden nu al zo in het haar dan? De merrie die ik rijd staat nog echt superdun in het haar en staat pas sinds 2 weken met een ongevoerde regendeken, de paar koudere dagen tussendoor met een fleecedekentje eronder. Ben er blij mee hoor, daar niet van! De andere 2 merries beginnen ietsje haar te krijgen maar eerlijk gezegd ook maar minimaal. Zeker nog niet in de trant dat er nu al geschoren zou moeten worden. Ze staan ook pas sinds een week of 3 's nachts binnen, daarvoor bleven ze 24/7 buiten. Overdag lopen ze de hele dag in 't land.
. Ik merk nu dus met rijden dat ze snel moe is, gewoon haar warmte niet kwijt kan. De galop is echt een ramp nu, ze houdt het gewoon niet vol.
en ze krijgen een ongevoerde regendeken om als de temperatuur onder de 10 graden komt.
En langzamerhand tegen het krieken van de lente aan ,zeg maar, begon hij weer zwart te worden.
als de zomervacht er weer doorkomt worden ze weer zwart Citaat:Iemand nog tips wat voor apparaat ik het beste kan aanschaffen? Zoals ik al eerder in dit topic voreg, bij de agradi is er op dit moment eentje in de aanbieding: Constanta2 paard - (met GRATIS tweede messet twv. € 42,50) Zeer krachtig professioneel scheerapparaat, geheel vernieuwd model, 325 Watt. -> € 269.00
Iemand ervaring met dat apparaat?