meggiemeg schreef:Vroeg vanmorgen ook nog aan de agent (kijken in hoeverre ze je advies willen geven en van de regels op de hoogte zijn) wat als de paarden de weg opvliegen? Als er een vreselijk ongeluk gebeurt? Wie is er dan aansprakelijk? Ja dat was mijn probleem, ik moest de dieren een veilig onderkomen bieden? Tja was is veilig zei ik toen? Een betonnen muur van 2 meter hoog om mijn terrein laten plaatsen? Het maakt niet uit als ze in paniek gaan dan gaan ze en dan is een hoge omheining ook niet meer voldoende, daar gaan ze dan gewoon door heen. Terwijl die omheining in normale omstandigheden prima volstaat. Dat gaf 1 van de agenten ook toe.
Hoe herkenbaar, de flauwe reacties van de politie. Ze schuiven de verantwoording van het probleem naar het slachtoffer i.p.v. de daders. Ik denk dat als jij met je camerabeelden naar de burgemeester gaat en aangeeft dat je er alles aan doet om te voorkomen dat er slachtoffers op de weg gaan vallen door uitgebroken paarden buiten je schuld om dat je vind dat NU de verantwoording bij de gemeente ligt. Jij doet er alles aan maar dit wordt overmacht als die buren hun idiote gedrag niet rap gaan aanpassen. Voorts zou ik officieel aangifte bij de politie gaan doen. Dan heb je bewijs dat jij er alles aan gedaan hebt mocht er bij een volgend vuurwerkgebeuren inderdaad iets heel erg mis gaan met je paarden.
Vraag ook aan de agenten die ter plaatse komen hun naam. Zodat je later kunt benoemen wie er bij geweest zijn.
Ik zal je ons mega verhaal van 15 jaar ellende besparen waarbij we met professionele camera's ( op advies van de politie) bewijs hadden van dag in dag uit gestalkt te worden door een achterbuurman die bovendien meerdere vergiftigingen van onze paarden en hond op zijn geweten heeft. Het enige wat hielp was persoonlijk naar de burgemeester gaan die wel bereid was camerabeelden te bekijken en stomverbaasd was hoe laks de politie met de situatie om ging.
Ze gaf in 1e instantie aan dat we met de beelden ook even door moesten lopen naar het politie bureau wat iets verderop stond. We gaven aan dat de politie de beelden niet wilde zien en de verantwoording bij ons legde i.p.v. de buren aan te pakken.
Ik weet dat de burgemeester zelf de wijkagent en collega ontboden heeft voor een gesprek bij haar op het gemeentehuis.
Wij hebben een burgemeester die de asowet wilde gaan toepassen en aangaf het terrein van de buren desnoods op slot te gooien zodat ze er niet meer konden verblijven. Onze zaak kreeg alleen onverwachts een bijzondere wending. Bijna een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van de gemeente dat na een lange vergadering de burgemeester had toegezegd de asowet toe te zullen gaan passen op onze buren. Een dag later hoorde ik via de buurt dat de stalker diezelfde middag dat de burgemeester de beslissing had genomen onverwachts was overleden.
Karma noemen ze zoiets geloof ik
Meggiemeg, je moet hoe dan ook zoveel mogelijk bewijs hebben van e.e.a. Nu is het, het vuurwerkprobleem maar dit soort mensen als jouw buren is het soort dat steeds meer kan neigen naar grensoverschrijdend gedrag. Er kan je door hen ook wat overkomen met je paarden waardoor het uiteindelijk een rechtszaak wordt. Hoe meer bewijs je nu verzameld hoe meer kans dat je de rechtszaak wint. Ik spreek uit ervaring.
Wij hebben de afgelopen jaren 3 rechtszaken tegen die bewuste buurman gehad en de eerste twee gewonnen. Toen ging hij in Hoger beroep en bazuinde in de hele buurt rond dat hij die ging winnen. Hij was zooo overtuigd dat ie ons finaal kapot kon maken. Dat Hoger beroep zou ons de 'genadeklap' geven.
Eigenlijk was de politie de schuld dat hij zich steeds sterker voelde worden. Zij hebben hem min of meer door hun lakse optreden het gevoel gegeven 'onaantastbaar' te zijn.
Maar pech voor de buurman, dat Hoger beroep moest ie zwaar bezuren. Hij heeft een fikse schadeclaim aan zijn broek gekregen van de rechter en ik heb nadien van horen zeggen dat dat vonnis een fikse knauw aan zijn gezondheid heeft gegeven waar hij niet echt meer bovenop is gekomen.
Ik wens niemand 15 jaar lang dit soort wonen toe. En nu die asowet er is sinds 1-7-2017 hebben burgemeesters eindelijk een handvat om door te kunnen pakken tegen dit soort aso's.