vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:52

Heb je niet gelijk weer de politie gebeld toen ze opnieuw begonnen vooraleer ze de straat uit waren? :D
Ik zou heel die centrale plat leggen. En inderdaad er mag pas afgestoken worden vanaf 18:00, heb je de politie daarop gewezen?
Mijn advies ook om het hoger op te zoeken met zowel gevalletje buren als politie
Wat een rot situatie, succes vannacht in ieder geval :(

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:55

Ik vind het heel bizar dat de politie niet eens naar je filmpjes wil kijken. Het is toch hun plicht om orde te handhaven? Is er geen manier om van de politie te eisen dat ze de filmpjes bekijken, en zo nodig een man in burger als bezoek bij jullie neerzetten?
In ieder geval heel veel succes bij jullie vanavond, vannacht en aankomende tijd.

NatasjavE

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:59

TS, inderdaad op Facebook plaatsen.

Geeft de link maar we delen wel.

Het is echt te bizar voor woorden dat de politie hier niets doet.

Hoe anders dan hier in het dorp. Hier handeld de politie gelijk. Krijg je nog een telefoontje met het resultaat ook als dat van toepassing is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:00

Vuurpijlen richten op hun open ramen of wanneer ze vannacht slapen een misthoorn laten loeien.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:04

bigone schreef:
Vuurpijlen richten op hun open ramen of wanneer ze vannacht slapen een misthoorn laten loeien.

Op die manier blijf je onrust creëren en dan neemt de politie je ook niet meer serieus in het vervolg.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:09

maria1990 schreef:
bigone schreef:

Op die manier blijf je onrust creëren en dan neemt de politie je ook niet meer serieus in het vervolg.

Dat doen ze nu toch ook niet? Daar hoef je totaal niets van te verwachten dat is meer dan duidelijk. Dus zul je er zelf iets aan moeten doen. Maar moet je dan eens opletten hoe vlug de politie er dan is. Dan ben jij wel de klos, dat durf ik te wedden. Maar dat had ik er met alle liefde voor over. Ik zou het echt niet pikken als iemand mijn paarden ging bekogelen met vuurwerk en mijn man al helemaal niet. Je hoeft toch niet alles te pikken van dat soort aso's? Dit gaat al 6 (!) jaar zo.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:11

Wat een k*tsituatie ts. Persoonlijk was ik denk ik al doorgedraaid.
Ik zou inderdaad nu zo veel mogelijk stennis schoppen richting de politie. Stalk ze maar met eindeloze meldingen, ze moeten gewoon van hun luie/onwillige reet af komen om hun werk te doen.
Inderdaad, maak gebruik van social media, benader een lokale krant/tv zender, en kijk ook (geen idee of je dat al geprobeerd hebt) of je andere omwonenden kunt mobiliseren.
Richting de buurtjes zou ik zelf zo langzamerhand neigen naar lik op stuk: tuinslang paraat houden en zodra er iets in jullie richting vliegt, de slang erop zetten. Zijn ze helemaal van de pot gerukt, wat een aso's. Maar ik vind het bijna nog erger dat de plaatselijke politie zo laks is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:23

Aanvullend: wij hebben jaren geleden zelf ook zoiets meegemaakt. Een van de buurboerderijen werd destijds in delen onderverhuurd en een paar van die huurders waren met oud en nieuw compleet van god los. Ze schoten lawinepijlen naar het huis van hun buren en naar ons huis, dat vlak daarnaast ligt, beide boerderijen met rieten dak. En ze schoten lawinepijlen naar onze paarden in de wei achter huis. Die waren volledig over de rooie. Mijn man is toen verhaal gaan halen, en werd vervolgens zelf belaagd door een lawinepijl, ding kwam horizontaal op hem af, hij werd bijna geraakt. Gasten waren compleet van de wereld door drank en drugs. Totaal niet aanspreekbaar. Nog steeds spijt van dat we destijds de politie niet gebeld hadden - ervan uitgaande dat er dan wel actie ondernomen was. Er zijn helaas mensen die oud en nieuw zien als een vrijbrief om alles te doen waar ze zin in hebben, ongeacht de gevolgen voor anderen (wat ze zichzelf eventueel aandoen moeten ze m.i. zelf weten).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 22:15

knollentuin schreef:
Maar klagen die mensen dan niet ?

Nee die zijn net als onze buren afhankelijk van dezelfde persoon als het op het maandelijkse loonzakje aankomt. Dat is dus het vervelende hier, ofwel ze wonen op het terrein van die persoon, of ze werken ervoor of ze krijgen voergeld voor hun werkzaamheden.
Onze directe buren zijn dus bedrijfsleider op een boerderij. De kavels erom heen zijn ook allemaal van dezelfde eigenaar, inclusief boerderijen die er op staan. Dus klagen laten ze wel uit hun hoofd.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:48

Heb zo met jullie te doen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 03:07

Hoe zijn de paardjes en jullie de jaarwisseling doorgekomen? :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 03:23

Is dit geen vergelding ivm hun hond? Dat ze misschien vermoedens hebben dat jullie er achter zitten ofzo?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:03

ik hoop dat je vannacht overleefd heb.

ik herken het van hier ook.
wij hebben 1huis met idiooten die het hele jaar lopen te kloten. ook nu al ruim maand afsteken.
als je langs hun gaat dan ben je de Sjaak dan gaan ze je terroristen. hun overbuurmeisje heeft er paar jaar geleden iets van gezegd. nu is zij de klos wat ze gooien al weken dikke knallen naar haar voorkant huis.
zij heeft afgelopen jaar zo veel meldingen gemaakt bij politie en woningbouw. maar wordt allemaal afgeschreven als kattenkwaad .

ik heb gisteren ook mijn huis moeten ontvluchten met de hond moest naar de karwei. nou heb hem gewoon naar binnen mee genomen.
heb gisteren ook weer melding gemaakt mijn man ook. maar buurtbewoners durven het niet. vang dat ze ook door de jongens gepakt worden.

dus wil elders komende week eens info vragen bij politiebureau en misschien wel bij woningbouw.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 11:58

Ze zijn in de loop van de avond vertrokken, eerst werd er nog wel een beste hoop vuurwerk afgegooid, pal achter de stallen natuurlijk, ondanks de gemaakte afspraken met handhaving en politie dat er daar niet meer zou worden afgegooid. Daarna is het rustig geworden tot nu toe. We verwachten net als alle andere jaren wel het nodige nog einde van de middag en vanavond. Nu is het huis stil, ze zijn naar de kerk.

Cayenne, zou het niet weten, we hebben niets met de hond te maken dat deze er niet meer is. Natuurlijk zullen zij denken dat het wel zo is, dat zullen ze vast met alles wel denken wat daar fout gaat.

Lekker zulke buren pinkie87!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:22

meggiemeg schreef:
. Nu is het huis stil, ze zijn naar de kerk

:') :') :') En dan ook echt nog naar de kerk he,vragen of god hun het pesten van de buren vergeeft of zo ?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:38

meggiemeg schreef:
Nu is het huis stil, ze zijn naar de kerk.

Dit is op zich iets waar je misschien iets mee kunt, ga met jullie problemen naar hun voorganger, priester en dergelijke. (ook al zou je zelf geen kerkbezoeker zijn van hun kerk) Vaak kunnen ze heel goed bemiddelen en luisteren "raddraaiers" wel naar hun. De kerk staat vaak boven alles (ook de wet en handhavers)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:06

meggiemeg schreef:
Vroeg vanmorgen ook nog aan de agent (kijken in hoeverre ze je advies willen geven en van de regels op de hoogte zijn) wat als de paarden de weg opvliegen? Als er een vreselijk ongeluk gebeurt? Wie is er dan aansprakelijk? Ja dat was mijn probleem, ik moest de dieren een veilig onderkomen bieden? Tja was is veilig zei ik toen? Een betonnen muur van 2 meter hoog om mijn terrein laten plaatsen? Het maakt niet uit als ze in paniek gaan dan gaan ze en dan is een hoge omheining ook niet meer voldoende, daar gaan ze dan gewoon door heen. Terwijl die omheining in normale omstandigheden prima volstaat. Dat gaf 1 van de agenten ook toe.

Hoe herkenbaar, de flauwe reacties van de politie. Ze schuiven de verantwoording van het probleem naar het slachtoffer i.p.v. de daders. Ik denk dat als jij met je camerabeelden naar de burgemeester gaat en aangeeft dat je er alles aan doet om te voorkomen dat er slachtoffers op de weg gaan vallen door uitgebroken paarden buiten je schuld om dat je vind dat NU de verantwoording bij de gemeente ligt. Jij doet er alles aan maar dit wordt overmacht als die buren hun idiote gedrag niet rap gaan aanpassen. Voorts zou ik officieel aangifte bij de politie gaan doen. Dan heb je bewijs dat jij er alles aan gedaan hebt mocht er bij een volgend vuurwerkgebeuren inderdaad iets heel erg mis gaan met je paarden.
Vraag ook aan de agenten die ter plaatse komen hun naam. Zodat je later kunt benoemen wie er bij geweest zijn.

Ik zal je ons mega verhaal van 15 jaar ellende besparen waarbij we met professionele camera's ( op advies van de politie) bewijs hadden van dag in dag uit gestalkt te worden door een achterbuurman die bovendien meerdere vergiftigingen van onze paarden en hond op zijn geweten heeft. Het enige wat hielp was persoonlijk naar de burgemeester gaan die wel bereid was camerabeelden te bekijken en stomverbaasd was hoe laks de politie met de situatie om ging.
Ze gaf in 1e instantie aan dat we met de beelden ook even door moesten lopen naar het politie bureau wat iets verderop stond. We gaven aan dat de politie de beelden niet wilde zien en de verantwoording bij ons legde i.p.v. de buren aan te pakken.
Ik weet dat de burgemeester zelf de wijkagent en collega ontboden heeft voor een gesprek bij haar op het gemeentehuis.

Wij hebben een burgemeester die de asowet wilde gaan toepassen en aangaf het terrein van de buren desnoods op slot te gooien zodat ze er niet meer konden verblijven. Onze zaak kreeg alleen onverwachts een bijzondere wending. Bijna een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van de gemeente dat na een lange vergadering de burgemeester had toegezegd de asowet toe te zullen gaan passen op onze buren. Een dag later hoorde ik via de buurt dat de stalker diezelfde middag dat de burgemeester de beslissing had genomen onverwachts was overleden.

Karma noemen ze zoiets geloof ik :)

Meggiemeg, je moet hoe dan ook zoveel mogelijk bewijs hebben van e.e.a. Nu is het, het vuurwerkprobleem maar dit soort mensen als jouw buren is het soort dat steeds meer kan neigen naar grensoverschrijdend gedrag. Er kan je door hen ook wat overkomen met je paarden waardoor het uiteindelijk een rechtszaak wordt. Hoe meer bewijs je nu verzameld hoe meer kans dat je de rechtszaak wint. Ik spreek uit ervaring.
Wij hebben de afgelopen jaren 3 rechtszaken tegen die bewuste buurman gehad en de eerste twee gewonnen. Toen ging hij in Hoger beroep en bazuinde in de hele buurt rond dat hij die ging winnen. Hij was zooo overtuigd dat ie ons finaal kapot kon maken. Dat Hoger beroep zou ons de 'genadeklap' geven.
Eigenlijk was de politie de schuld dat hij zich steeds sterker voelde worden. Zij hebben hem min of meer door hun lakse optreden het gevoel gegeven 'onaantastbaar' te zijn.
Maar pech voor de buurman, dat Hoger beroep moest ie zwaar bezuren. Hij heeft een fikse schadeclaim aan zijn broek gekregen van de rechter en ik heb nadien van horen zeggen dat dat vonnis een fikse knauw aan zijn gezondheid heeft gegeven waar hij niet echt meer bovenop is gekomen.

Ik wens niemand 15 jaar lang dit soort wonen toe. En nu die asowet er is sinds 1-7-2017 hebben burgemeesters eindelijk een handvat om door te kunnen pakken tegen dit soort aso's.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:23

Over het optreden van de politie in deze zaak (het niet handhaven) zou je misschien een melding kunnen maken bij de Nationale Ombudsman. Ik weet niet of je zelf een dossier hebt aangelegd om te laten zien welke acties jij zelf hebt ondernomen en welke acties er vanuit de politie zijn gedaan met het resultaat?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:25

nu doorzetten en niet denken van ach het is voorbij we kunnen er weer tegenaan, dan wordt het van kwaad tot erger en zit je volgend jaar met nog meer ellende want het jaar ervoor ging het prima allemaal en die kids worden ook groter..

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:30

Wanneer de buren dus kerkmensen zijn, wellicht moet je het via die weg eens aanpakken? Je zou eens met de dominee van hun kerk in gesprek kunnen gaan. Die kan wellicht wel met de buren in gesprek om ze wat uit te leggen over naasten liefde en hoe zij hun geloof vertegenwoordigen richting hun omgeving? Ik geef toe dat het omslachtig is maar wie weet helpt het?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:44

Kan je het niet spelen via de eigenaar van die kavels enzo?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:54

beatje schreef:
meggiemeg schreef:
. Nu is het huis stil, ze zijn naar de kerk

:') :') :') En dan ook echt nog naar de kerk he,vragen of god hun het pesten van de buren vergeeft of zo ?

Even biechten en klaar :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:00

Maaike_Indy schreef:
Wanneer de buren dus kerkmensen zijn, wellicht moet je het via die weg eens aanpakken? Je zou eens met de dominee van hun kerk in gesprek kunnen gaan. Die kan wellicht wel met de buren in gesprek om ze wat uit te leggen over naasten liefde en hoe zij hun geloof vertegenwoordigen richting hun omgeving? Ik geef toe dat het omslachtig is maar wie weet helpt het?

Het hangt er dan helemaal vanaf naar welke kerk ze gaan. Wij hebben hier in de buurt een winkel waar je als niet gelovige je wisselgeld van de grond af moet rapen. Toen ik vroeg hoe zij naastenliefde zag kreeg ik te horen dat alleen mede kerkgangers haar naasten zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:03

Hier ook last van vuurwerk maar ik houd er zelf rekening mee.
Ik denk het is maar 1 week in het jaar, dus valt wel te overbruggen.
De kleintjes in de stal en de grote op de achterste wei.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:02

Majabeestje schreef:
beatje schreef:

Even biechten en klaar :)

10 wees gegroetjes en alles is vergeven.

Lekker dat volk wat schrijnheilig voor in de kerk zit.