Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Mijn paarden houden zich prima met dit weer buiten maar ken ook paarden die het niks vinden dit weer, waarom zou ik zo'n paard mijn principes op willen dringen? En niet gewoon even een dekentje opgooien of een paar uurtjes een droge stal gunnen. unihorses schreef:nou omdat het vandaag een broeierige 25 graden was ga zelf lekker in een winterjas lopen...
nuscaniels schreef:Ragdollcat schreef:De combinatie van langdurige regen en de harde wind erop en ja dan wordt het wel te koud he en van mij hoeft hij niet kou te gaan lijden.
Pak heel even deze zin eruit die ik bij meer mensen in hun post zie.
Waarop baseren jullie dat het te koud wordt voor een paard.
fransje23 schreef:Mijn paard staat uren op 1 plek, eet veel minder, trilt en trekt op en verder worden haar rugspieren erg hard en gevoelig.
Mijn paard is geen wild paard en leeft niet in de natuur dus waarom zou ik niet even een dekente opgooien?
fransje23 schreef:nuscaniels schreef:
Waarop baseren jullie dat het te koud wordt voor een paard.
Herhaal mezelf even
fransje23 schreef:Mijn paard staat uren op 1 plek, eet veel minder, trilt en trekt op en verder worden haar rugspieren erg hard en gevoelig.
Mijn paard is geen wild paard en leeft niet in de natuur dus waarom zou ik niet even een dekente opgooien?
LovingTweety schreef:Als mijn oudjes in hun zomervacht staan te rillen terwijl ze al achter in hun schuilstal staan krijgen ze echt hun deken op hoor. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer. Maar sommige zijn gewoon slechter in zichzelf warm houden en dan krijgen ze gewoon een dekentje op. Toen ze jonger waren nooit iets van gemerkt dus het kan in de loop van de jaren wel daadwerkelijk nodig zijn.
nuscaniels schreef:Is het dan ook geen vicieuze cirkel. Ik snap volkomen dat je op zo een moment die deken er opdoet, maar hou je het op die manier ook niet zelf in stand. Want waarom kan die van jou er niet tegen en wilden die van mij niks liever dan in de regen blijven staan, zelfs mijn volbloedmerrie met haar dunne vachtje.
Gabbe schreef:Mijn oude paard boeide het echt totaal niet wat voor weer het was die at altijd en lag ook altijd no matter what. Mijn jaarling staat in de opfok en dus ook gewoon buiten en die krijgt ook gewoon de 'opvoeding' dat hij gewoon buiten blijft. Dat ze naar binnen willen is aangeleerd gedrag van ons. Ze weten dat ze of eten krijgen of wat anders.

PrimaDonna_ schreef:Een paard is niet van suiker hè
. Als mijn paard staat te rillen van de kou, dan mag hij naar binnen of een deken op idd. Die dooddoener 'in het wild'..... onze paarden wonen niet in het wild. Ze hebben de luxe van de mens om zich heen, die het ze zo comfortabel mogelijk kán maken. Dus dat doe ik ook, want ik vind het fijn als mijn paard het naar zn zin heeft. 'In het wild' hebben veel paarden ook heel erg honger en dorst. 'In het wild' worden paarden niet gepoetst en bereden. Ga je dan je paard ook bij tijd en wijle uithongeren of voorzien van minder water, niet meer poetsen en vooral niet rijden om de natuur na te bootsen? Nee toch?
Omdat koud hebben en rillen heel gezond is voor een paard
Omdat er paard zijn op bokt die het helemaal geweldig vinden in de regen, dus daarom moet die van mij het ook leuk vinden
xSogno schreef:Ik kijk liever naar het paard, dan maar te blijven roepen 'ja het is paard in het wild kan het ook', vind dat soms een beetje gevaarlijke uitspraak. Mijn paarden houden zich prima met dit weer buiten maar ken ook paarden die het niks vinden dit weer, waarom zou ik zo'n paard mijn principes op willen dringen? En niet gewoon even een dekentje opgooien of een paar uurtjes een droge stal gunnen.