Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:24

Jac schreef:
Ik heb de greenguard nu een weekje getest, en het werkt hartstikke goed. Mijn Ap houdt m goed om, alleen inderdaad op de kin een schuurplek. Ook is er een riempje weg. Sporenriempje is een goede tip, de sluitingen aftapen ook denk ik. Maar hoe moet ik de duct tape plakken in de korf tegen de schuurplekken en blijft dat wel zitten? Want wondjes zie ik niet zo zitten....

Ik heb de hele achterkant in de dd gezet. Boven dichtplakken, onder dichtplakken en dan over die naad die ontstaat nog een keer. Ook de achterkant dichtplakken, dan blijft ie zelfs met drinken gewoon zitten. Althans bij de mijne.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:12

Ik test hem niet want dan moet ik hem kapot terug sturen dat weet ik al.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:47

Die greenguard is 100 keer sterker dan de graaskorf die je in de winkel koopt hoor..

Over de wondjes,dat had die van mij eerst ook maar dat gaat vanzelf weer weg..De huid moet er even aan wennen :j

Faringo

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:50

Toch is mijn greenguard helemaal vervormd. Hij had het hem afgekregen (met wat hulp van andere paarden ;-)) en toen heeft ie er volgens mij op staan dansen of zo ;-). Hij is echt uit model maar nog wel bruikbaar, hoewel ik dat weinig meer doe na alle wondjes. Hij is extreem gevoelig op zijn hoofd met die dingen.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:49

Hmmm gisteren voor het eerst geoefend met mevrouw. Ze verrekt het om ermee te grazen. Brokjes eet ze ermee uit de hand, gras erdoor heen duwen. Alles eet ze ermee. Maar zodra ze ermee op de wei gaat, gebeurd er niets. Vanochtend heeft ze 1 uur lang aan de draad staan hinniken. Staleigenaar heeft hem af gedaan. Geen succes. Tips ??? Ze moet hem om omdat onze weides veel te veel voedingsstoffen voor haar bevatten wat dus resulteert in mega dikke kogels elke dag :(

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 11:32

Goh,mijn eerste idee zou zijn toch even volhouden maar ik begrijp wel als ze een uur staat te hinniken dat je daar ook beetje gek van word als je haar zo ziet.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:11

ik heb ook de GG voor mn pony van 1,50 ze wordt écht te dik...
hij werkt goed, ze eet er ook gewoon mee maar ze krijgt er wel wondjes van dus de tip met ducktape ga ik uitproberen!!

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:20

Idifix schreef:
Goh,mijn eerste idee zou zijn toch even volhouden maar ik begrijp wel als ze een uur staat te hinniken dat je daar ook beetje gek van word als je haar zo ziet.

Ja, maar volgens mij is het gewoon aanstellerietes. Ze is vreselijk verwend :o
Misschien toch es laten staan gewoon, krijgt ze vanzelf honger.... :)*

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:59

Die van mij heeft een nacht ermee gestaan, moet nu wel zeggen dat ik hem nu een paar uur af heb.
Dit omdat ze nu al erg afgevallen is ondanks dat ze er wel mee eet (en ze wat haar buik optrekt).
Dus even rust voor haar voor een paar uurtjes, vanavond gaat hij weer op :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:05

Mijn paard ziet er goed uit, dus niet te dik en hij doet zijn neus graag in de korf, hij ervaart het niet als vervelend ofzo.

Maar ja ik heb het dan ook vermaakt/weggeknipt enz. en zijn neus is vrij en lekker ruime maat genomen, kan hij lekker mee ruim gaan gapen ook. Hij is er zielsgelukkig mee.

GG vind ik een rotding, daar gaan de voortanden van slijten dus daar begin ik nooit aan en het veroorzaakt ook wondjes.

Dat er mensen zijn die het zielig vinden en of te snel opgeven door het al af te laten omdat ie al een uurtje niet heeft gegraasd, moeten maar de paarden een halve dag op stal of in paddock zetten, dat is ook een oplossing en of stripbegrazing, maar dat is niet altijd mogelijk/toegestaan op pensionstallen.

Ik ben blij dat ik mijn paard een plezier kan doen door hem 24/7 op t land te kunnen laten, want dat is wat hij het liefst wil. De graaskorf zit er dan ook 24/7 om vanaf het allereerste dag van het weideseizoen.

Niet pas omdoen als ie te dik is geworden, dan ben je al te laat, zeker bij hoefbevangengevoelige paarden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:10

Faringo schreef:
Toch is mijn greenguard helemaal vervormd. Hij had het hem afgekregen (met wat hulp van andere paarden ;-)) en toen heeft ie er volgens mij op staan dansen of zo ;-). Hij is echt uit model maar nog wel bruikbaar, hoewel ik dat weinig meer doe na alle wondjes. Hij is extreem gevoelig op zijn hoofd met die dingen.
:') Ik ga dat echt niet aan de mijne vertellen hé, zij is er nog steeds van overtuigd dat het ding onverwoestbaar is. :j Ik moet zeggen, hij gaat nu zijn tweede seizoen in, kan niet eens echt zien dat ie gebruikt is dus je paard heeft er stevig zijn best op gedaan met dat dansen volgens mij. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:15

Ja hij vindt het ding vreselijk dus hij heeft even zijn slag geslagen toen ie hem eenmaal af had, maar goed hij is nog te gebruiken daar gaat het om hha.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:22

Hij heeft waarschijnlijk al zijn frustratie erop uitgeoefend :')

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:58

Mijn GG is nu een dag daadwerkelijk blijven zitten! :j
Ik kwam hem ophalen uit de wei, en hij stond er gewoon lekker mee te grazen.
Hij zat nog helemaal op zijn plek dankzij de riempjes van sporen en de elastiekjes (voor in zijn manen) die we er omheen hebben gedraaid, zodat hij niet meer kan schuiven (aan de voorkant van het halster heb ik geen ringetje, dus die schuift telkens heen en weer, maar nu niet meer). _/-\o_
We hebben de riempjes korter geknipt en met knopen vastgezet, en nu is het dus daadwerkelijk blijven zitten. Dus positief! :)

Helaas zag ik wel dat hij aan de achterkant een schuurplek heeft (niet heel ernstig, maar toch).

Aan de voorkant heeft hij echter een soort van hele grote onderhuidse blaar.
Echt een grote bobbel die ik zo kan vastpakken zeg maar, het lijkt wel een eelt bobbel??
Heeft iemand dit ook gehad? Ik heb nu de voor- en achterkant met 1 strook ducktape afgeplakt, maar ik las net dat jullie het helemaal afplakken?
Dus alle gaten aan de voor- en achterkant?

Zie foto voor de bobbel.

Afbeelding

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:37

ik denk dat net als mensen met nieuwe schoenen de huid gewoon moet wennen aan de vrijving op bepaalde plekken, de ene heeft een wat schralere huid de ander een blaar, maar na genezing komt dat waarschijnlijk niet meer voor.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:41

Carmy81 schreef:
Idifix schreef:

Ja, maar volgens mij is het gewoon aanstellerietes. Ze is vreselijk verwend :o
Misschien toch es laten staan gewoon, krijgt ze vanzelf honger.... :)*

Mijn merrie heeft er vijf dagen over gedaan, iedere dag samen in het land oefenen, plukje gras voor neus houden, langzaam naar beneden laten zakken, haar vertellen dat ze haar snoet in het gras moet duwen zodat er gras door het gaatje komt (ik heb zo'n bloempot, maar heb het gat wel groter gemaakt). Na ca. 3 dagen durfde ze na paar keer oefenen zelf voorzichtig een hapje te nemen, en daarna ging het steeds sneller goed. Ik heb kunnen oefenen voordat ze op het land gingen, aan de hand. Nu eet ze er prima mee, staat zo'n 4 uur per dag op het land en is veel minder dik dan eerdere jaren.
NB Taartje is een erg gevoelig typje, en ook wel beetje verwend :o

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:23

@barbar ok thanks, niet teveel zorgen over maken dus :)

Hij drukt zo hard tegen het masker aan, in de hoop zoveel mogelijk gras erdoorheen te krijgen, dat zijn velletje van zijn neus continu door die ronde opening wordt geduwd. Daardoor is de ronde 'blaar / verdikking' ontstaan.. hoop dat het minder wordt nu er ducktape op zit :) verder echt ideaal ding.
Hij lijkt al slanker na 1 dag! (heel optimistisch ik ;) )

Ohja en nog belangrijker: de merries hebben geen bijtwonden meer :o top

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:07

dat slanker lijken is dat hij minder volgepropt met gras zit, dus je ziet het wel goed maar het is geen vet wat er af is maar een mindere grasbuik wat als het goed is ook minder is als je flink gereden hebt ;)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:16

Bij mij lijkt dat gat al zo aan 1 kant uitgesleten het heeft ook niet meer het vormje dat het eerst had ..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:33

dat heeft een stalgenootje van mij ook, die heeft zo'n stoffen masker met een vrij zacht rubberen onderkant, bij die van haar is het nu zo erg dat hij niet meer te gebruiken is.
zij heeft nu een klacht ingedient met foto's en krijgt waarschijnlijk een nieuwe.
ze heeft hem trouwens nu denk iets meer als een maand.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:50

Ik heb voor mijn paard sinds 2 jaar zo'n stoffen graaskorf met zo'n zachte onderkant. Heb het gat ook wat groter gemaakt, want elke zomer is het toch wel opnieuw even wennen. Op het einde van de zomer moet ik hem wel steeds weg gooien omdat m'n paard er gewoon doorheen zit.... zit momenteel aan de derde korf en dit is de derde zomer dat ik het gebruik... Ze slaagt er gewoon elke keer in om met haar voortanden na een poosje er doorheen te knagen...

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:28

Jeeejjjjj het is gelukt !! :)
Zaterdag na 2 uur voor het draad te hebben gehinnikt kreeg ze toch door dat ze het er mee moet doen.
Heel gefrustreerd ging ze met de bak GG over de grond heenschuiven. Voorvoeten boos stapend over de grond hihi. Maar aan het einde van de dag stond ze gewoon lekker te eten. En gisteren ook :)

Dus inderdaad de aanhouder wint, missie geslaagd !!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:03

Haha mooi!Toen mijn merrie hem voor het eerst om had was ze ook zwaar gefrustreerd,gaat nu prima(niet dat ze er blij mee is als hij om moet,maar ben gewend dat ze redelijk dramatisch doet af en toe )

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:04

Kijk super de aanhouder wint, die van mij was in het begin ook wat boos.

Maar iser nu ook al aan gewend.
Wel krijgt die van mij in ieder geval 1 a 2 keer per dag ruwvoer aangeboden
Omdat ze altijd erg gevoelig is met haar darmen en dus snel ook die gaat intrekken.
Haar buikspieren trekt ze dan op, dus dan zorg ik dat ze in ieder geval ook genoeg buikvuling binnen krijgt ;)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:09

Mijn paard heeft sinds 1,5 week de Greenguard op. Ze had heel snel door dat ze er mee kon eten en toen de schuurpogingen tegen haar been niet werkten, heeft ze hem geaccepteerd. Ze heeft nu wel een plekje onderaan haar kin, ik heb de onderkant nu dichtgemaakt met duct tape, hopelijk werkt dit. Ook ben ik een beetje bang voor haar tanden, aangezien er nu al tandafdrukken in het masker staan! Ik zie wel dat ze al flink afgevallen is, dus ze krijgt zeker minder gras binnen. Ik heb haar 's nachts op stal, omdat het me niet prettig lijkt om dat ding 24/7 op te houden.