Nika dekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:00

okee :)* ik zal 't eens in de gaten gaan houden...

jesito

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:40

Van dat wijd worden aan de hals heb ik geen last en ik had bij alle merken last dat het inregende en juist bij deze niet.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:00

Jolindaa schreef:
Vind het nu toch langzaam aan wel wat gaan tegenvallen. Ik heb ze nu een maand of 4 en de halsen worden heel wijd! Bij alledrie mijn paarden regent het nu altijd in en daar word ik zeer ongelukkig van :Y)

Ik heb al voor 2 van mijn paarden een andere gescoord. Een harrys horse en een QHP. Eens zien hoe deze zich houden wat betreft de hals.

Hoe bedoel je wijd? Dat ze iets uit gaan staan aan de bovenkant?
Vind ik juist fijn, want dan weet je zeker dat die naden niet naar binnen vouwen en die gaan schuren (wat ik vaak heb met goedkope dekens). Dat beetje regen neem ik dan maar voor lief :o

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:03

Ja ik heb nooit last van schurende dekens, maar inregenen vind ik toch wel erg hoor... Moet nu constant met dubbele dekens zeulen omdat ik ze niet nat wil en kan laten staan...

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:17

ik heb ook 2 dekens van nika 1 100 grams zonder hals en een regendeken met halve hals. maar ik heb vooral bij de 100 grams dat het naar achteren schuift en dus van voren gewoon niet goed zit. ik heb hierdoor ook allemaal schuurplekken op de schouders gekregen. Wie weet de tip dat het goed blijft zitten? Ik heb al een dekensingel geprobeert om op zijn plek te houden maar dat werkt ook niet. ... ;(
Verder zijn de dekens helemaal top, goeie kwaliteit! Me QHP die was al na 2 weken stuk en deze doen het al een paar maanden zonder een gaatje! :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:22

Haha hier ook het schuiven naar achter door het verwijden van de halsopening.
Verder is de Nika wel onder de scheuren, maar mijn qhp houdt het goed uit!
Paarden staan in een hengstengroep dus niet helemaal eerlijk te beoordelen.

Die hengsten trekken en plukken aan alles wat los en vast zit.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:07

Eerst schoof m´n nieuwe 300 grams ook, maar toen de voorkant wat strakker gedaan en ineens blijft hij keurig liggen. Hopelijk gaat mijne dan niet uitrekken van voren..

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:18

Bij mij kan hij niet meer strakker :( Heb al de haakjes eraf gehaald zodat alleen de riemen overblijven en dan op zijn strakst, maar dan nog staan ze wagenwijd open. Erg jammer! Tot nu toe *klopt af* doen mijn HH en QHP het goed!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:20

Jolindaa schreef:
Bij mij kan hij niet meer strakker :( Heb al de haakjes eraf gehaald zodat alleen de riemen overblijven en dan op zijn strakst, maar dan nog staan ze wagenwijd open. Erg jammer! Tot nu toe *klopt af* doen mijn HH en QHP het goed!

Heb je wel zo'n deken met halve hals? Want die zonder hals schijnen erom bekent te staan dat ze vrij wijd zijn. (precies goed voor m'n brede paard)

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:55

mijn nika deken blijft ook perfect zitten hoor en die zonder hals is inderdaad prima geschikt voor de bredere poownies :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:00

Dispar_Vulgo schreef:
Jolindaa schreef:

Heb je wel zo'n deken met halve hals? Want die zonder hals schijnen erom bekent te staan dat ze vrij wijd zijn. (precies goed voor m'n brede paard)

Nee geen halve hals, want dan gaan mijn manen eraan :Y)
Wist niet dat ze erom bekend stonden!
Volgende x geen Nika dus. Verder is de kwaliteit prima.
Ze zijn op het inregenen na altijd helemaal droog!

Ga niet zeggen dat ze onverwoestbaar zijn, want we hebben er 1 die regelrecht aan flarden ging de eerste week, maar de anderen houden het heel goed:D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:13

Welke deken raden jullie aan voor smalle kleine e pony, korte hals en rug.
Normaal 185 maar denk 175, maar met of zonder hals.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:15

ik vind nika deken zelf vrij groot (en breed) uitvallen, maar volgens mij hebben ze op de site een matenlabel :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:17

Ben ook zeer tevreden over mijn Nika. Zit nu wel een kleine winkelhaak in, dat kan gebeuren. Ik hoorde helaas dat je ze niet kan wassen, want dan verliezen ze hun waterdichtheid.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:19

fijne pasvorm, maar helaas is mijn regendeken in het 3e jaar niet meer waterdicht. Maar zelfs op paard met erg hoge schoft ligt hij goed, schuurt helemaal niet

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:21

kevje06 schreef:

Een pony die ik ken had van bucas maat 185, maar van nika 175, en die schuift nog wat naar achter (zonder halve hals) Dus dan zou ik ook voor een 175 gaan, maar dan wel met halve hals

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:39

Christyj138 schreef:
kevje06 schreef:

Een pony die ik ken had van bucas maat 185, maar van nika 175, en die schuift nog wat naar achter (zonder halve hals) Dus dan zou ik ook voor een 175 gaan, maar dan wel met halve hals

Dit kan ik alleen maar bevestigen.
Mijn pony heeft altijd 185 maar de nika is toch echt te groot, ondanks dat ligt die toch goed.
Hij is alleen achter te lang en daardoor komt er poep tegen de binnenvoering, omdat zij met poepen de staart omhoog doet en dan klapt die deken naar een kant en dan komt de poep ertegen.
Dus die ga ik op het eind van het seizoen helemaal goed schoonmaken en laten reinigen en dan ga ik die verkopen.
En dan bestel ik een 175.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:42

ik heb nu ook 200gr en 300gr winterdekens
de 300gr ligt nu al de hele winter op en de pony staat veel buiten.
ik ben er heel blij mee alleen heeft ze nu wat kleine schuurplekken op de borst

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:51

Ik heb ook een nika deken, echt super fijne deken :)!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:51

ik had trouwens een 400 gram besteld met halve hals maar die viel in de lengte er groot uit paardje heeft altijd 205 nu 195 en is heel smal in de hals (voor die van mij net goed want hij is vrij smal)
verder eerste seizoen goed waterdicht en ziet er mooi uit

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:12

rooswita schreef:
ik had trouwens een 400 gram besteld met halve hals maar die viel in de lengte er groot uit paardje heeft altijd 205 nu 195 en is heel smal in de hals (voor die van mij net goed want hij is vrij smal)

Ja zelfde had ik hier!

Normaal ook 205, maar deze is behoorlijk lang. En ook halve hals geprobeerd, maar die was voor mijn paarden te smal.
Helaas word de deken zonder hals nu wel wat wijd aan de voorkant

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:26

Dispar_Vulgo schreef:
rooswita schreef:

Ja zelfde had ik hier!

Normaal ook 205, maar deze is behoorlijk lang. En ook halve hals geprobeerd, maar die was voor mijn paarden te smal.
Helaas word de deken zonder hals nu wel wat wijd aan de voorkant

ik vind hem ook wel extreem smal hoor denk dat de meeste paarden dit niet zouden passen, maar mijn regendeken met halve hals is wel normaal ook qua lengte

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:33

Hier ook ontzettend positief over de dekens. Al 2 versleten en volgende winter bestel ik er weer één. Ik bestel altijd wel met een klein stukje hals er bij aan dit voorkomt een beschadigde schoft.

AJH69

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:18

Ik heb er ook eentje gekocht (100 grams regendeken). Supermooie deken, goede pasvorm, alles goed. Heb me alleen toch wat vergist in de maat. Heb een 137 besteld, en deze zit mooi. Maar ik vind hem aan de achterkant toch te kort, dus wil nu liever een 147, één maatje groter. (wie dus een 137, 100 grams regendeken zoekt :))...

Bellasdodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:30

afgelopen herfst 5 regendekens besteld.( zonder hals). Ze zijn erg mooi en super leuk met die kleuren, idd ook betaalbaar.

Wel zijn ze alle 5 niet waterdicht op de rug, heb het opgelost met een waterdicht spray van de Action en dat werkt prima.
2 dekens maat 175 liggen niet helemaal lekker op de pony's.. de andere 3 liggen perfect.. en het zijn qua bouw hele verschillende paarden. Maar goed, dat is altijd iets wat lastig is.
1 deken is al helemaal kapot door dat de paarden elkaar bijten maar weet niet of dat iets is wat je aan de kwaliteit kan wijten

Al met al niet ontevreden over de dekens.