paard nu al zwaar in de rui!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chann_

Re: paard nu al zwaar in de rui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:03

nou het vliegt hier nu in het rond, terwijl het nu toch weer flink koud begint te worden. ze staan 24/7 buiten.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:17

ik had gehooord, dat het niet met kou te maken had. maar met dat de dagen langer werden.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:24

Mijn haf verhaard wel maar het is niet dat ik uren aan het borstelen ben.

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:31

xjesssicaa schreef:
ik had gehooord, dat het niet met kou te maken had. maar met dat de dagen langer werden.

haha jaa ik ook, maar voor mijn eigen gevoel is het koud zonder die haren :\

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:35

Die van mij is ook al twee weken flink aan het verharen! Niet dat ik het erg vind. :D

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:55

Mijn verzorgpaard is nu ook iets van 2 à 3 weken geleden begonnen met verharen, het kan mij gelukkig niet te vroeg gebeuren! Het is alleen zo lastig om al die haren eraf te krijgen!
Om even aan te geven hoe dik en hoe lang zijn vacht is: ik leg mijn hand bijvoorbeeld op zijn kont en weg is mijn hand! :D

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:33

Mijn paard is ook al weer lekker bezig met verharen :P

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:37

wij melden ons ook al ;) Mijn pony is ook al heel erg aan het verharen maar al ongveer 1.5 week.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:37

die van mij verhaard ook al een tijdje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:27

Kimberley6 schreef:
Mijn verzorgpaard is nu ook iets van 2 à 3 weken geleden begonnen met verharen, het kan mij gelukkig niet te vroeg gebeuren! Het is alleen zo lastig om al die haren eraf te krijgen!
Om even aan te geven hoe dik en hoe lang zijn vacht is: ik leg mijn hand bijvoorbeeld op zijn kont en weg is mijn hand! :D

Zo'n steentje om te schrapen is echt een super efficiënt middel :) echt, raad ik iedereen aan!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:41

een oud ijzerzaagje halfrond buigen werkt ook super gaan alleharen heel snel van weg..

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:23

Robin_S schreef:
Kimberley6 schreef:

Zo'n steentje om te schrapen is echt een super efficiënt middel :) echt, raad ik iedereen aan!

Ik heb ook zo'n steen, nadeel is alleen dat je bezig blijft en het blokje steeds kleiner wordt.. maar ja blijf elke keer weer een poos bezig met het steentje:) ik doe hem trouwens ook plukken :) hele plukken haar weg in 1 keer :p

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:33

Ik poets mijn paard 'normaal' en zeker niet heel intensief. Gebruik dus geen furminator, blokje of ander 'gereedschap'. Ook dan komt er nog een redelijk 'pak haar' af en is het ook nog een fijne massage voor de huid.
Het verharen duurt voorlopig nog wel even. Het losse haar zit niet in de weg, zeker nu het nog zo koud is. Zolang hij er redelijk netjes bijloopt (schoon), zit het haar mij niet in de weg en het paard ook niet (lekker warm).
Buiten hebben straks de vogels lol van het haar. En mijn paard vind dat heel gezellig... al die kauwtjes op z'n rug ;)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:14

hoelang verhaard een paard eigelijk, nog nooit echt op gelet.. mijn shet is nu al 2 weken bezig, mijn paarden nog niet echt en mijn andere shet klein beetje..
Laatst bijgewerkt door dominiquesr op 23-02-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

XxEvitaMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:46

Ik heb een Hafie en een Shet, en die verharen al een week of 3! Echt super erg, heb elke dag een heel dekbed!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:02

jeniej schreef:
een oud ijzerzaagje halfrond buigen werkt ook super gaan alleharen heel snel van weg..

.
das het zelfde princiepe als een ijzeren roskam geloof ik ? Dat werkt inderdaad super en je hoeft het niet uit te schudden gewoon effe een snakje met je hand en weg is het haar van je roskam. Echt heel handig :'). Heb alleen geen meer. Weet iemand nog andere dingen ? Ik heb ok niet zo een furminator geval en ook geen zo een blokje :D . Nou effe creatief denken en dan maar vanaf hij begint al m'n roskammen dat ik heb op een rijtje leggen (eventueel met 2tegelijk borstelen) :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:03

Vandaag besloot Jimmy dat het tijd was alles eraf te gooien.
Met plukken tegelijk komt het er uit.
Ben heel blij met mijn furminator nu :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:05

mag ik weten wat die furminator inhoudt ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:08

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:46

hetlevenwint schreef:
jeniej schreef:

.
das het zelfde princiepe als een ijzeren roskam geloof ik ? Dat werkt inderdaad super en je hoeft het niet uit te schudden gewoon effe een snakje met je hand en weg is het haar van je roskam. Echt heel handig :'). Heb alleen geen meer. Weet iemand nog andere dingen ? Ik heb ok niet zo een furminator geval en ook geen zo een blokje :D . Nou effe creatief denken en dan maar vanaf hij begint al m'n roskammen dat ik heb op een rijtje leggen (eventueel met 2tegelijk borstelen) :')

ja het is idd het zelfde princiepe het werkt super goed en is goedkoop haha

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:50

Hier gaat het verharen ook beginnen..
Ik heb zo'n ijzeren kartelborstel met drie verschillende ring groottes in elkaar, dat is ook echt handig!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:18

Il0na schreef:
Hier gaat het verharen ook beginnen..
Ik heb zo'n ijzeren kartelborstel met drie verschillende ring groottes in elkaar, dat is ook echt handig!

ik noem dat een ijzeren roskam als je het over het gene hebt dat ik denk. 3ringen met kleine tandjes, in elkaar met natuurlijk een handvat aan :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:24

Silence schreef:
http://www.furminator.com/
Daar staat ook info op. Wel Engels.

danku, als ik het goed begrijp ga je er hele tijd mee over de vacht en druk je af en toe op een knopje om het haar los te laten die in de kam zit ?Duurt dat dat niet vreselijk lang bij een paard of bestaat er een grotere soort bij paarden ?

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:59

Ojee de ruibuien door de langere dagen, Gelukkig heeft de mijne errug weinig haar en valt het mee, ik zie al hele vachten op de grond liggen bij de paardjes die zonder deken staan

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:12

hetlevenwint schreef:
Silence schreef:
http://www.furminator.com/
Daar staat ook info op. Wel Engels.

danku, als ik het goed begrijp ga je er hele tijd mee over de vacht en druk je af en toe op een knopje om het haar los te laten die in de kam zit ?Duurt dat dat niet vreselijk lang bij een paard of bestaat er een grotere soort bij paarden ?

Furminator is gewoon een soort kam met hele fijne tandjes. Je hebt de in verschillende breedtes ( voor poezen b.v. veel smaller als voor paarden ).