Adil18 schreef:maikeltje schreef:Ik lees hier dat iedereen minder krachtvoer geeft. Maar wanneer ze buiten staan moet die motor toch harder werken om zich warm te kunnen houden? Die van mij redden dat echt niet op alleen hooi, die krijgen nu juist wat meer dan normaal.
Inderdaad, dat valt mij nu ook pas op! Mijn paarden krijgen in deze tijd ook meer. De winter kost voor paarden meer energie dan de zomer lijkt mij zo...
Ik blijf hetzelfde voeren, andere jaren voerde ik veel meer hooi dan dit jaar, maar toen raakte ze wel hoefbevangen. Maar die van mij zijn te dik, die hebben zat bij te zetten. Als ze netjes op gewicht zijn zou ik idd ook meer voeren. Maar dan wel ruwvoer, geen krachtvoer. Maar dat ligt ook aan het ras, die van mij zijn sobere rassen (shetten en welsh).
En de persoon die minder voerde die had de paarden juist binnen staan
en we mogen er niks opkappen van puin ofzo vanwege de werken. Dus ik kan niet naar de manege, niet naar de cursus die ik net ingeschreven had en thuis valt er ook niks te rijden. Het net aangelegde watersysteem is al kapot gesprongen omdat de eerste nachtvorst ons voor was destijds en het is nu met de vorst opnieuw slepen met water, zeker rot omdat twee paarden het water steeds omgooien. De mest kan niet opgehaald want de vrachtwagen komt door die werken aan de straat de oprit niet op. Misschien allemaal dom van ons, maar ik vind het toch echt k*t allemaal.
en in de bak heb ik een grote volte en een hoefslag gemaakt. Dus we konden evengoed longeren/ rijden.