Ik zet mijn dames zo lang mogelijk buiten elke dag, ik heb nu de luxe dat ik thuis aan mijn verslag aan het werken ben en er meerdere keren per dag heen kan. Het liefst zou ik 3 x gaan, smorgens aan het werk zetten, smiddags buiten zetten en savonds binnen halen, maar ik moet ook nog dingen doen naast mijn paarden helaas.
Veel stallen die de moglijkheid bieden tot uren buiten, gebeurd dit vaak in padocks en in groepen. Daar gaat het al fout bij mijn paard, dan kun je paarden gaan opruimen omdat ze niet goed functioneerd in groepen. Wij hebben er nu 5 op stal staan, maar mijn paard kan er maar met 2 omgaan, de anderen maakt ze af. Ik ben allang blij dat ze nu in een 3tal kan met die 2 vriendinnen, want dat was ook altijd een issue. Voor mij wel een reden niet voor zulke stallen te gaan, ik zou dat niet aandurven. Ik heb inmiddels gezien waar toe ze in staat is (echt gemeen in een hoek drijven en afmaken), en ondertussen zichzelf ook verwonden, en daarnaast enorm stressen omdat ze die paarden allemala in de gaten moet houden. Nee, daar bedankt ik voor, dan liever op een stal waar ik het zelf moet regelen en ze er misschien wat minder lang uitkomt als ik wat minder tijd heb.
Als het vriest en ze geen gaten trappen zet ik ze ipv paddock weer even op het landje.
Ik heb er volgens mij meer moeite mee dat ze weinig naar buiten komt dan zijzelf lijkt het wel... Ik kan niet wachten tot ze weer 24/7 buiten kunnen in het voorjaar.
!
Ze spelen nog dat het een lieve lust is en de grond is lekker stevig. Er staan overal plassen, maar er is amper modder. En de kurkdroge schuilplek onder de bomen dient als toilet. We hebben wel besloten om ze zo snel mogelijk een waterdicht deken op te leggen, van kou hebben ze geen last.