Staart van de slager voor muggen, en dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:11

GamblersCup schreef:
jammer hoor, dat ze nog steeds couperen (in Belgie is het nog heel normaal meen ik ergens gelezen te hebben?)

In nederland doen ze het ook nog massaal hoor net als in belgie. Alleen is dat allemaal illegaal! In Belgie zijn ze er zelfs strenger op dan in Nederland.

Wienna schreef:
het lijkt me dat een stompje alleen minder kracht heeft. Misschien moeten die spieren ook weer sterker worden. Haren wegen immers ook een hoop :)

Er was ook te weinig kracht. r zijn immers onvoldoende spieren aanwezig na het couperen. Daarom is het niet gelukt.

vinurr schreef:
Bij van die goedkope extensions heb je toch aan het begin van ieder plukje zo'n plastic stukje wat je om een plukje eigen haar kan smelten? [Heb ervaring, op mijn 7de had ik één blauw plukje in mijn haar :+ ] Kan je géén plastic stukjes halen en ze dan zo op plukjes op haar staart smelten? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, en moet wel aardig lang blijven zitten?

Ik ben toch wel erg benieuwd hie het er uitzag met staart(je)

Plastic zou idd wel kunnen, alleen is dan het prbleem dat je het er niet meer uit krijgt zonder het haar te baschadigen. Bij die plukjes uit de winkel is het geloof ik een soort was wat je er weer makkelijker uitkrijgt dan plastic wanneer je je nephaar beu bent.

potverdikkie

Re: Staart van de slager voor muggen, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:02

Ts-er, als ik het kan combineren met een ander in je omstreken wil ik ze er nog steeds wel voor je inzetten, alleen dan wel met wax...

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

jammer dat het niet gelukt is!
maar het was het proberen zeker waard :)

Rooz19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:30

potverdikkie schreef:
Ts-er, als ik het kan combineren met een ander in je omstreken wil ik ze er nog steeds wel voor je inzetten, alleen dan wel met wax...

heey, klinkt goed... maar ik denk dat het aan de kracht ligt. Alhoewel het wel mooi is als ze wel gewoon sytaart heeft. Hoelang blijft de staart erin met wax?

En wat zijn de kosten?

gr Roos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:26

Als er evt. nog staarten nodig zijn. Aangezien ik wat PB's binnen kreeg. Over 2 weken ben ik bij de slachterij en wil ik wel informeren voor mensen.
Maar jullie zullen ze zelf moeten ophalen denk ik!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:17

Dat moeten we dan even bekijken Roos, maar ik wil je wel vast mededelen dat het geen volle staart zal worden. Daar het paard geen staart gewend is, en gecoupeerd is kun je daar geen volle staart aan hangen.
PB mij je woonplaats nog eens door, dan kan ik kijken okay?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:52

het is misschien een beetje laat en ik kan er over heen gelezen hebben
maar een kennis van mij had ook een merrie met alleen een beweeg baar stukje staart.ook zij probeerde van alles van nep staarten
wat uit eindelijk gelukt is is dus mensen haar ze heeft haar haren laten groeien af geknipt en in gevlochten
alleen ik praat er dan over dat er dus geen staart hangt tot op de grond geen volle bos maar net de edele delen bedekt zijn
mensen haar weegt veel minder al paarden haar

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:40

maar mensen haar klit veel te erg, dat heb ik ook al eens geprobeerd.........

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:21

sorry bij haar niet het verschil is misschien ook dat bij deze merrie het haar daadwerekelijk nog groeit en het dus een tijdelijke oplossing zal zijn de aan hechtings van e staart met ht paarden lijf waar destaart tussen de billen zit vanuit daar groeit dus nu al haar en bij har klit het ni tmisschien omdat het goed met anti klit behandeld is

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:32

Afbeelding

als je nou zoiets koop en dat "haar" gebruikt, dat is veel lichter als mensen en paardenhaar.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:40

normaliter blijft het met wax 4 tot 6 maanden zitten, en doordat de plukjes klein worden ingezet, zal dit wel blijven zitten. Heb het namelijk al eerder gedaan.

Rooz19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 16:10

heeej iedereen,

bedankt voor het meedenken voor een oplossing !

Dat het geen volle staart word is helemaal niet erg, als de edele delen inderdaad maar bedekt zijn vind ik het prima.

Met mensenhaar heb ik geen ervaringen maar heb nog genoeg paardenhaar liggen wat misschien met wax wel blijft zitten.

Gr roos

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:16

hoi, ik heb niet iedere pagina gelezen maar als je paardenhaar hebt dan weet een kapster je vast wel te vertellen hoe je die kunt bevestigen. volgens mij zijn er speciale apparaatjes voor waarmee je de haren aan de nepharen smelt. zou dat iets kunnen zijn?? (groothandel voor kappersspullen???)

edit; de warmtetang die ook al op paardenextensions.nl genoemd wordt, dan komen de haren niet meer zomaar los. ipv er 250euro aan uit te geven zou je dat kunnen proberen, moet je wel zeker weten dat je paardje niet gaat schrikken/trappen oid.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:25

ik heb niet het hele topci gelezen dus kan zijn dat je al een oplossing hebt of dit al hebt gehoord.
wat wij vroeger deden toen die hele nepstarten er nog niet waren is volgende:
staart kopen bij slager
lijmpistool kopen
plukjes haren van de losse staart knippen en deze met het lijmpistool aan een bestaand plukje plakken.
ziet er netjes echt uit, paard heeft niet 1 grote homp erin hangen.
na een tijdje vallen ze er vanzelf eens af als de lijm slecht wordt en kun je er eventueel weer nieuwe in doen.

je moet alleen een beetje uitkijken met borstelen :-)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:02

Het probleem is dus dat het paard zijn staart niet voldoende omhoog kan doen tijdens het mesten en de staart daardoor heel erg vies wordt