rijden jullie met dit warme weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:43

Kan op dit moment toch niet met mijn paard rijden, hoe het weer ook is. Maar met dit weer, pfff ECHT NIET! bleh ik heb een hekel aan zweten hihi

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:45

Ik ga of heel vroeg, of heel laat. Helaas ben ik zelf niet zo fit deze week, en moest ik wel veel werken waardoor ik geen energie over heb gehad om veel te rijden. Het is niet anders.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:47

Ik heb deze week niet veel gedaan met mijn pony. Dinsdagavond heeft ze voor de kar gestaan, toen was het niet zo heet. Woensdagavond hebben we wat grondwerk gedaan om nog even te strekken.
Vanmorgen wilde ik iets gaan doen maar toen was het al 31 graden om 8 uur dus dat hebben we niet meer gedaan. Misschien vanavond nog.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:47

Shir89 schreef:
Kan op dit moment toch niet met mijn paard rijden, hoe het weer ook is. Maar met dit weer, pfff ECHT NIET! bleh ik heb een hekel aan zweten hihi

haha zweten is gezond!! :D :D

Marieke1495

Re: rijden jullie met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:28

Ik rijd niet met dit weer hoor`! :oo
zelfs savonds niet, vind ze ook wel eens lekker, vakantie. :D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:31

Ja vanavond. En gister ging ik naar een paard kijken, dus om 20.00 moest ik er ook aan geloven. _O- ach, goed voor de conditie

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:38

Gisteravond om 10 uur was ik nog buiten aan het rijden, dan is het goed te doen.
Overdag vind ik echt te warm

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:19

Ik rijd niet zo veel met dit snikhete en benauwde weer := ,, tien uur zou best kunnen,, maar me ouders vinden het neit geweldig als ik 's avonds buitenritten maak :P , en we hebben geen bak duss...dan moed ik in hobbel wei rijden,, waar me poown weer gestoord wordt :+ ....

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:43

Ik rijd alleen nog maar heel vroeg , rond 6 uur. Of ik rijd heel laat, na 9 uur. En dan meestal een buitenrit met een beetje dressuurwerk. Echt trainen doe ik niet dat vind ik te warm voor mijn pony en mezelf...

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:29

ik heb de afgelopen dagen gewoon niet gereden ik vond het vanaf donderdag echt te goor warm , s'morgens heb ik geen tijd om te rijden en om nou te wachten tot 21:00 , nee ik hoop op max 25 graden dan kan ik weer gewoon aan het werk.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:41

Met dit weer, en nu ik even vakantie heb, zorg ik gewoon dat ik rond een uurtje of 8 's ochtends op stal ben en dan ga ik gewoon rijden. Als het dan nog niet gaat ivm de hitte, dan houd ik het kort of ga ik even buiten stappen ofzo. Als ik straks weer ga werken, moet ik op werkdagen sowieso 's avonds naar m'n paard toe; als het dan genoeg is afgekoeld, ga ik ook gewoon rijden...
Vorige week 's avonds trouwens wel gewoon les gehad, terwijl het nog 26 graden was. En vrijdag, toen het boven de 30 kwam, ben ik in de namiddag zonder zadel even wat gaan stappen.
Ik zorg sowieso dat ze na het rijden (en eventueel ook ervoor, als ik haar een keer 's avonds van de wei af haal om te rijden) de kans krijgt om te drinken. Ook spoel ik haar af na het rijden.

Gelukkig schijnt het volgende week wat minder warm te worden!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:42

Ik heb vanmorgen wel lekker gereden, was 20 graden dus dat viel alles mee :D
Vrijdag heb ik les om 10 uur 's ochtends, hopelijk is het dan ook goed te doen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:54

ik rijd wel gewoon, liefst 's ochtends of 's avonds, maar overdag ook wel gewoon.
het is dan wat warmer maargoed, als je het beide aankan (en opbouwen) moet dat gewoon lukken. en daarna natuurlijk even afspuiten.
denk maar aan de mensen in frankrijk/spanje, die rijden ook gewoon. (en op dit moment zelfs nederlanders die meedoen in frankrijk aan internationale concoursen)
nog tikkeltje warmer. :oo midden op de dag.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:55

XMaaiike schreef:
ik rijd wel gewoon, liefst 's ochtends of 's avonds, maar overdag ook wel gewoon.
het is dan wat warmer maargoed, als je het beide aankan (en opbouwen) moet dat gewoon lukken. en daarna natuurlijk even afspuiten.
denk maar aan de mensen in frankrijk/spanje, die rijden ook gewoon. (en op dit moment zelfs nederlanders die meedoen in frankrijk aan internationale concoursen)

maar leuk is anders... ;)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:57

Ik rijd alleen s'avonds, sowieso na 20.00 uur. Dan is het wat afgekoeld.

Rond 21.00 uur gaan de paarden (s'nachts dus) op de weide. Overdag staan ze in stal omdat het daar koeler is en minder last van de dazen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:58

Uriah schreef:
XMaaiike schreef:

maar leuk is anders... ;)

haha jij woont ook in Beilen :P
tjsa het is maar waar je zelf voor kiest, maar kan me voorstellen dat niet iedereen z'n trainingsschema wil omgooien, (door bijv. wedstrijden) wel wat rustiger aan natuurlijk met dit weer! :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:59

Ik reed de laatste weken toch al weinig i.v.m. mijn drukke werk, maar heb er met dit weer al helemaal geen zin in :o
Paard staat 24/7 in de kudde en vermaakt zich prima zonder mij, gelukkig.
Misschien vanavond laat een stapritje door de polder, meer voor de vorm eigenlijk...

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:29

jij ook een beilenaar dus!! :D jij rijdt ook wedstrijden dus kan je ook niet zomaar niks gaan doen omdat het warm is, maar ik ben echt blij op zulke momenten als dit dat ik geen wedstrijden rijd :D ;)

vanmiddag vond ik het niet eens zo heel warm meer en heb toch gereden :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:30

Yup, 's morgens of 's avonds.

Midden op de dag kan ook, paard en ik geven daar niet zoveel om (lees: goed drinken en koelen en rustig aan doen), maar als ik toch kan kiezen...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:32

Ik rijd 's morgens vroeg, of 's avonds na 19:00. Afgelopen donderdag zat ik er om 5:15 op, zonnetje moest nog tevoorschijn komen, maar het was nog heerlijk koel! Enig minpuntje was dat ik rond 16:00 toch wel een beetje inkakte op mijn werk...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:36

Als het even kan rijd ik in het weekend in de ochtend en door de week 's avonds rond een uur of half 9. Als het dan ook nog te warm is haal ik hem alleen uit de wei om even te poetsen en de hoeven te doen en eventueel af te spoelen en doe ik verder niets.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:11

s'avonds tegen een uur of 8.
ik vind het s'middags veelte warm en de buitenbak ligt in de volle zon.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:16

Mijn verzorgpony heeft er in die warmte echt geen zin in.. Als ik 's avonds of 's ochtends vroeg niet kan, laat ik hem gewoon lekker grazen langs de weg en spelen we wat in de wei (helaas groeit het gras niet zo hard, vandaar dat we grazen langs de weg). hij staat buiten, dus beweging krijgt hij wel :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:18

Morgen probeer ik er weer om 8u in de ochtend op te zitten :Z

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:35

Geen zadel = niet rijden, maar als zadel er is en het is nog zo warm ga ik 's morgens heel vroeg (kan 's middags siësta houden)
Ga morgen kijken waar pony misschien kan zwemmen, die mag nl wel wat spieren en conditie opbouwen.