Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Welk anti-vliegenmiddel vind jij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:25

was altijd wel tevreden over bremse bremse, maar werking is volgens mij maar een paar uur. Vandaar dat ik wat anders ga kopen, morgen in de winkel beslis ik wel wat ik koop heb hier een hoop ideeën opgedaan.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:01

iemand ervaring met Herbal Equi Spray?

helenalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:05

ik gebruik gewoon eentje die bij de divoz te koop is afentoe maak ik het ook zelf

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:49

zweer op ATEX!!!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:30

Emaartje schreef:
zweer op ATEX!!!

Dat heb ik nu ook maar gekocht.
Ben benieuwd!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:13

C_Star schreef:
Emaartje schreef:
zweer op ATEX!!!

Dat heb ik nu ook maar gekocht.
Ben benieuwd!

atex zit hertshoornolie in net als in die die ik maak
daarom werkt ie zo goed.
alleen ik maak meer liters voor hetzelfde geld

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:15

Ik weet niet hoe het heet, maar de eigenaar van mijn verzorghafjes gebruikt iets waar dettol inzit. Het stinkt verschrikkelijk tijdens het rijden (en vooral als ze beginnen te zweten) en het is niet zo goedkoop, maar het werkt wel super. Als ze dit ophebben hebben ze totaal geen last meer van vliegen en dazen.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:19

na alles te hebben geprobeerd ben ik tot de conclusie gekomen dat niets langer werkt dan 5 min!

met t mooie weer zet ik dr eerst onder de sproeier en laat dr dan rollen in t zand en dan zo de wei op.

dit werkt best goed gelukkig hebben we niet veel dazen op de wei zitten.

als we gaan werken heb ik een gel die je met een sponsje op brengt.

leek me handig werkt opzich ook goed maar is moeilijk te dozeren dus als t op is maar weer verdiepen in de spray's....

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:27

die van stübben, alleen erg prijzig en zo op!
verder koop ik gewoon bij de kruidvat, voor mensen ;) helpt haast nog beter, en niet zo gigantisch duur :=

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:28

Bremse Bremsen :D

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:59

goldynf schreef:
na alles te hebben geprobeerd ben ik tot de conclusie gekomen dat niets langer werkt dan 5 min!

met t mooie weer zet ik dr eerst onder de sproeier en laat dr dan rollen in t zand en dan zo de wei op.

leek me handig werkt opzich ook goed maar is moeilijk te dozeren dus als t op is maar weer verdiepen in de spray's....

Nou 5 minuten is wel overdreven zeg.
de spray die ik zelf maak werkt minimaal 12 uur ja goed als je rijden gaat en je pard hevig zweet mischien minder
Maar voor op de wei perfect.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:28

Ik had een hard hoofd in mijn zelfgemaakte middeltje, maar het WERKT TEGEN DAZEN!! *\o/* .

Ik heb een hele hand vol met kruidnagels gekookt (water voorgekookt in waterkoker en dan nog 10 minuten in magnetron). Het hele huis stonk naar kruidnagels, dus goed luchten is aanbevolen :P .
Daar wat citroenolie bijgegooid.
Een klein scheutje azijn. Niet teveel, want dan ruikt ales naar zuurvlees ;)
Kruidnagels eruit filteren.
En that's it!
Mengsel in een plantenspuit en sprayen maar.

De pramen die ik op Isabel zag neerdalen, die kiepten gewoon om en rolden van haar af. Zo vies vonden ze het blijkbaar.
Vliegen zaten alleen nog maar op haar hoofd (dat had ik helaas niet ingewreven).
We hebben met de buitenrit alleen gestapt, dus de paarden waren niet bezweet. Het waaide alleen en daardoor had ik zelf het idee dat de geur wat vlugger vervloog.
Want na 1 uur voelde ik toch steeds vaker de huid weer trillen.
Ik heb 1 steekvlieg kapot geslagen op de hals, maar dat was ook de enige.
Misschien had ik daar niet goed genoeg gespoten.

Ik denk wel dat ik volgende keer kijk of ik een klein verstuivertje op het paard meeneem.
Vandaag een grotere portie kruidnagels koken en dan voeg ik er ook nog wat lavendelolie aan toe. Dat weert ook vliegen.

De ingredienten die ik gebruik weren de volgende insecten:
kruidnagel: stekende insecten zoals bijen/ steekvliegen, maar ook de gewone vliegen houden er niet van
etherische citroenolie: muggen
lavendel: insectenwerend> Ik las hier http://www.kruidenboerderij.be/Kruiden/ ... ifolia.htm Lavendel is een worm- en insectendodend middel. Tip voor mensen met huisdieren: Etherische olie van lavendel op een watje in de stofzuigerzak helpt in de strijd tegen ongedierte en geeft bovendien nog een aangename geur in huis. Wrijf de huid van je huisdier af en toe in met etherische lavendelolie.
En hier nog een website met allemaal etherische olien die tegen insecten gebruikt kunnen worden http://ethol.blogspot.com/

Wat ik me nu dus wel afvraag: vorige week had ik de manegepony van mijn dochter op de manege ingespoten met Zimply. De instructrice rook dat en zei dat ze dat niet wilde, want daar werden de vliegen ziek (en dood) van en daar gingen dan ook de zwaluwen weer dood van. De vliegen vond ze uiteraard niet zo erg, maar de zwaluwen wel. Ik mag dus nu alleen zelfgemaakt spul op de paarden sprayen.
Maar als ik lees dat lavendel insectdodend is, is het dan niet net zo schadelijk voor de zwaluwen die de zieke vliegen eten? Of zal dat niet het geval zijn, omdat het een natuurlijk product is waar zwaluwen misschien wel tegen kunnen?

meesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:34

Veerust!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:39

indrasjacks schreef:
goldynf schreef:

Nou 5 minuten is wel overdreven zeg.de spray die ik zelf maak werkt minimaal 12 uur ja goed als je rijden gaat en je pard hevig zweet mischien minder
Maar voor op de wei perfect.

nou niet echt hoor ik maak t niet zelf maar alles wat ik heb geprobeerd stond m'n pony echt na 5 min alweer flink te zwiepen met dr staart omdat er een vlieg oid op dr buik of rug zat!!

maar prettig dat t bij jou wel lang werkt!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:00

ja als ik het opspray werkt het minstens een halve dag dus 10 a 12 uur mischien zelfs langer maar durf ik niet zeker te zeggen
750ml water
beetje dreft
70 drup hertshoornolie
30 drup teatree
30 drup citronella

schudden voor elk gebruik werkt echt super hoor
zeld\fs hier in t bos

Kimm179

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:20

Bremsen vliegenspray werkt bij mij goed, maar na een paar uur zijn volgens mij alle vliegensprays uitgewerkt.. :S

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:21

Atex werkt hier het beste, en ik doe cintronelledruppels op het hoofd.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:21

Ik heb nu atex daas gekocht, maar dat werkt ook voor geen meter :(
Nu ga ik maar Veerust kopen. Hopen dat dat nu wel echt helpt!

RenaatB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:57

ons eigen mixje..

1/4 water
1/4 azijn
1/4 dettol
1/4 kruidenthee gekookt en wel (wel erest af laten koelen)

Verder voegen we er nog een half flesje citronella doorheen, gegarandeerd geen enkele vlieg of daas!

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:15

geen één ! of toch alleen maar tijdelijk maar das bij elk middel denk ik daarom maak ik het zelf das goedkoper :D

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:04

Ik ga denk ik deze maar eens proberen:Leovet Vliegenspray Tam Tam Vet, hoe is die bij schimmels? Want wil geen vlekken.

Oh en anders die zelfgemaakte van Isabonny, klinkt wel goed. Alleen waar koop je kruidnagels, en lavendelolie?

Had ook iets gehoord over een zelfgemaakt middel met thee en azijn tegen dazen en vliegen. Weet iemand of dat werkt?

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:42

JoyceA schreef:
Ik ga denk ik deze maar eens proberen:Leovet Vliegenspray Tam Tam Vet, hoe is die bij schimmels? Want wil geen vlekken.

Oh en anders die zelfgemaakte van Isabonny, klinkt wel goed. Alleen waar koop je kruidnagels, en lavendelolie?

Had ook iets gehoord over een zelfgemaakt middel met thee en azijn tegen dazen en vliegen. Weet iemand of dat werkt?

ja het werkt :j

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:21

velvetluna_ schreef:
JoyceA schreef:

ja het werkt :j

En wat voor thee gebruik je dan? en hoeveel van elk?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:22

Bremsen Bremse. vlekt niet ideaal voor fjorden ;)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:47

Ik heb nu Veerust na atex en nog wat duurs geprobeerd te hebben en veerust werkt tot nu toe erg goed! Eindelijk ;)