Gentlegiant schreef:Hier staan ze het hele jaar op het land en dat vind ik ook horen!
Ook met blub staan ze buiten nou en dat ze het kapot rennen?
Dan moet je je weide verdelen en als het ene kapot gerend is paarden in een van de andere weide's zetten en het kapot gerend stuk over nieuw inzaaien Simpel zat
Hier gaan ze er smorgens na het voeren om 6 uur het land op en worden tussendoor nog 6 keer gevoert met hooi en dan gaan ze rond 7 of 8 uur weer de stal op en krijgen ze een berg hooi voor de nacht
Ik vind dat een paard minimaal 6 of 8 uur het land op moet kunnen en minimaal 16 uur hooi tot zijn beschikking moet hebben met een minimum van 8 kilo perdag hier krijgen ze 24/7 toegang tot hooi
Helemaal mee eens! En ik zou het graag zo willen, alleen is het hiet niet zo "simpel zat". Helaas staat mijn paard in de randstad en is gras hier een stuk "zeldzamer" dan andere plaatsen in nederland. Als wij het gras hier in de winter kapot trappen moeten we het daar in de zomer mee doen, want er is te weinig om de paarden even op een ander land te zetten. Ook beslist de boer wat er gebeurd en die heeft de paarden liever binnen in de winter.
Ik snap je helemaal hoor! maar begrijp wel dat dit niet voor iedereen haalbaar is