hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:55

Zondag kwartiertje gestapt, maandag half uurtje stap&draf (en een bakkabouter wegschiet galop) en toen was de pret weer voorbij...

Ik baal echt verschrikkelijk.
Ze komt gelukkig nog wel in de paddock (3/4 uurtjes per dag) maar verder ligt de training al zo'n 2,5 week stil.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:05

Ik baal ook, al 2 weken niks meer kunnen doen. Maandag eindelijk weer wat kunnen doen maar toen was paard behoorlijk fris en nu moet ze weer stil staan :\

Gelukkig komt ze wel overdag buiten maar van mij mag het nou wel is ophouden met dit weer.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:08

Onze paardjes komen overdag gewoon lekker buiten :DWeer of geen weer....
Ze gaan rond 9 uur naar buiten en als het echt glad is om 15:00 weer naar binnen. Bij regen, mist of alleen kou staan ze lekker tot 17:00-half 6 op de wei....
Mijn meis wordt nog niet gereden maar iok ga wel lekker elke dag mer haar wandelen... En zij is zo gek als een deur op de wei, dus die is aan het eind van de dag haar energie toch wel kwijt :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:01

Hier geen sneeuw gelukkig!

Ik heb nu het gelijk dat ik nog vakantie heb zodat ik overdags kan gaan...
Zolang het weer (en het vuurwerk) het toelaat probeer ik elke dag even iets te doen, geen zwaar werk, maar even bewegen dat ze een beetje los blijft...

Gisteren rondje duin gedaan, vanmorgen klein rondje over de weg met de wagen, en nu staat ze een paar uurtjes in de paddock...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:02

Hier gelukkig ook geen sneeuw! Wel regen af en toe. Mijn paardje staat buiten, maar doordat ze een poosje op stal heeft gestaan heeft ze erg last van haar benauwdheid (dampig). Ik rijd haar dus niet, doordat ze veel hoest, maar ik laat haar overdag de hele dag buiten staan.

liesltje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:06

ik probeer mijn pony gewoon overdag zo lang het licht is buiten te zetten,
meestal in de wei, dan kunnen ze lekker rennen. aangezien ik geen goede rijbak heb, en niet alleen op
de weg mag, kan ik s'winters bijna niet rijden |(

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:36

heb hem binnenstaan, maar hij mag iedere dag los in de buitenbak en ga ook nog regelmatig rijden als het weer dat toelaat.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:32

Hier is gelukkig ook de sneeuw weg en heb dus alweer lekker een paar dagen gelongeerd en gereden.
Ik hoop zó dat het zo blijft,maar vrees weer het ergste....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:34

Door bevroren bak en overal sneeuw heeft paard lekker vakantie. Wel zoveel mogelijk lekker wandelen, maar voor de rest staat hij minimaal van 8 tot 5 buiten :) .

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:35

Mijn paarden hebben pech dat de binnenbak nu klaar is.
Dus die krijgen 4x per week beweging.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:02

Hier wel weer wat regen maar gelukkig nog steeds geen sneeuw!

Vanmiddag lekker in de paddock gestaan, zal morgen wel minder buiten worden ivm de knallen...

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:02

vandaag weer in de buitenbak gereden!
Verder is is het echt behelpen,
veel losgooien in de bak en ze staan 3/4 uur op de paddock
per dag

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:05

M'n bijrijdster heeft er maandag weer een minuut of 25 opgezeten, gisteravond ijzelde het zo hard dat ik hem maar op stal heb laten staan. En tot mijn grote verbazing konden we vandaag longeren! Dus we gaan maar weer eens een week lang longeren ofzo. Ik baal er echt van.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:08

Maan staat iedere dag samen met een andere merrie van 7.00 tot 17.00 uur in een hele grote paddock (waar ze makkelijk een stuk in kunnen galopperen).
Verder staat ze nu iedere dag 30-50 min in de stapmolen (is binnen, dus altijd begaanbaar) en ik rij ongeveer 4 keer in de week. Bak is niet bevroren en droog, dus eigenlijk geen probleem tot nu toe.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:14

Arlette1991 schreef:
die van mij staat gewoon in de wei, wel korter dan normaal zo'n 3 uurtjes. Ze staat trouwens rondom op ijzers, maar gaat prima in de wei waren gewoon aan het spelen vanmiddag.
Verder probeer ik haar elke dag te rijden/longeren in de binnenbak.

Helaas mogen ze vanaf morgen hier niet meer de wei op, het is een ijs-glijbaan.
De weien hier zijn behoorlijk steil omhoog, normaal fijn maar nu niet.

Ik hoop dat het snel gaat dooien, kunnen alle paarden weer lekker naar buiten en kunnen we weer normaal rijden!

Gwen666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:48

Gelukkig gaan ze bij ons op stal naar buiten zoveel dat kan. Het komt dus wel eens een dagje voor dat het echt niet gaat, maar over het algemeen kunnen ze hun energie buiten toch wel kwijt. Hulde aan de mensen die ze elke keer buiten en weer binnen zetten, want vaak zijn er maar 2 stukken land beschikbaar, waardoor ze steeds de groepen moeten wisselen.
We hebben alleen een buitenbak, die is dus bevroren. Met de gladheid voor stal was naar buiten gaan ook geen optie, maar nu dat weer weg is wandel ik met haar, en maandag is mijn bijrijdster nog even lekker een stukje buiten wezen rijden. Maar ja, nu met het geknal kan dat ook weer niet, en de weersvoorspellingen stemmen me ook somber wat rijden betreft de komende tijd... :( Nou ja, we zien wel weer, gelukkig wordt ze uitstekend verzorgd.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:41

wij hebben een binnenbak tot beschikking.
bij ons in de straat, wel te ver op er heen te lopen,
dus maar met de trailer.
heb er dinsdag nog gereden.
en heb woensdag les gehad.
verder deze week niet meer gereden :(
hopen dat ik morgen weer heen kan :D
normaal staan de paarden overdag wel eens in de bak,
maar ik durf het met zoveel sneeuw niet aan met mijn paard.
(die staat op ijzers)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:51

Ik kan op het moment niet rijden en vanwege het weer (sneeuw en bevroren bak) kan diegene die mijn merrie zou doorrijden ook niet rijden, dus heeft mijn paard straks al 3 weken vakantie.
Ze lopen verder de hele dag buiten, dus kunnen wel bewegen, maar je merkt dat de paarden zodra de bodem zacht is, wel behoefte hebben aan even lekker stoeien, rennen, bokken en vliegen. Onze wei kan dat niet aan en door de sneeuw zien ze de omheining over het hoofd, dus helaas voor hun moeten ze in de paddock en bak blijven.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:56

Toen de eerste keer hier een pak sneeuw lag kon ulf er niet uit.
Nu met de tweede keer ruim ik het gelijk zoveel mogelijk op en laat hem verder in de losse sneeuw in het gras lopen.
Hij is er nu iedere dag even uit geweest.
Gister was het hier zulk prachtig weer dat hij van half 12 tot half 5 in de wei heeft gelopen.
Hij vond het heerlijk, zie mijn nieuwe avatar :)

Van trainen komt de laatste weken echter heel weinig, na drie weken niets te hebben gedaan ben ik vorige week woensdag weer met hem naar les geweest en ik hoop deze week nog een keertje te kunnen trainen, wat dat betreft is het waardeloos :(

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:11

de mijne hebben nu al bijna 4 weken verplicht vakantie door het weer, de paarden raken het ook wel beu dat niks doen.

Ze staan wel hele dagen buiten maar worden niet bereden of mee gewandeld omdat de wei en pad van de wei af het niet toe laat.

lang leve de zomer.....

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:16

Mijn paardje staat per dag ongeveer 3 uur in de wei nu,
de rest van de tijd staat hij in zijn eigen paddock samen met twee andere paarden.:)
Voor de rest ga ik vaak even met hem stappen of losgooien in de binnenbak ( en dan stap ik er zelf natuurlijk ook even op :+ )

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:11

24/7 buiten dus ze krijgt genoeg beweging. Als ik al op haar zou rijden dan zou ik dat nu ook gewoon doen. Paard heeft geen ijzers, dus galoperen over een bevroren ondergrond met kuilen en bijna 20cm sneeuw is voor haar geen probleem.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:31

Dit nieuwe jaar staan ze stil, nou ja, wat rijden betreft dan. Ze staan wel aantal uur per dag in het bakje, maar we komen het erf niet af, omdat het 1 grote ijsbaan is en ook de landweggetjes zijn niet gestrooid, dus dat schiet voor geen meter op!
Heb de afgelopen 8 jaar dat ik daar kom nog nooit niet kunnen rijden ivm gladheid....Bah!

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:45

Die twee van mij zijn buiten overdag, 's nachts op stal. Als ze beweging willen hebben moeten ze dat zelf regelen :D
Het is gewoon te hard en glad om buiten te rijden, gelukkig is mijn weiland vlak, en met een laag sneeuw hebben ze geen last van. Ik durf ook niet langs de weg met een trailer naar een binnenbak, zo lang ze buiten kan, mogen ze lekker vakantie houden.
Ze krijgen een berg hooi elke dag in de wei, maar ik merk dat ze liever toch gras willen eten. De sneeuw betekent dat ze veel meer voor moeten doen, ze zijn dus lekker bezig de hele dag.
Om '1600 uur komen ze binnen, dat willen ze ook *D

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:46

Ik rijd nu elke dag, kan niets anders. Kan wel aan de hand stappen, dat probeer ik 1 keer in de week!