Einde dazen seizoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:31

Ik ga het er zo eens op wagen :D

Als ik zo naar buiten kijk dan staan ze niet overdreven te slaan met hun staart dus het zou hier ook weleens mee kunnen vallen. Is lang geleden dat ik gewoon overdag heb kunnen rijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:34

IrisenUledi schreef:
nou heb maandag in de bossen gereden in zuidoost brabant:D werd nog helemaal gek van de dazen merkte weinig verschil met eerst hoor :D

Ik wou zeggen dat ik maandag in zuidoost brabant nergens last van had, maar dat is een week later geweest.
Afgelopen maandag was er in zuidoost brabant (andere kant van EHV) dus geen daas meer te zien :+

elfje72

Re: Einde dazen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:38

We hadden best veel last van dazen maar de meeste zijn nu weg

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:49

Het is nu ook weg bij ons, grotendeels, er zitten er nog een paar maar meer vliegen dan dazen (gelukkig, wat was dat een ramp zeg jeetje)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:14

2 dazen net tijdens het rijden, da's te doen :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:18

Hier is het ook wel een beetje ten einde geloof ik (grens Zuid Oost Brabant en Limburg).
Deze week even de straat op geweest en 1 daas gezien (niet ingesprayd paard).
Twee stalgenootjes zijn naar het bos geweest en hebben er niet één meer gezien.
Eergisteren Silence gewassen en daarna in een uur tijd 2 dazen gezien.
Dus ik denk dat we er weer bijna vanaf zijn *\o/*

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:20

Ik had er net welgeteld 5 op ons zitten :P
beter als een hele zwerm dus :D eindelijk weer een keer overdag kunnen trainen :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:44

Vandaag was inderdaad goed te doen! Nog een paar dagen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:25

Er zaten er vandaag nog wel een aantal, maar niet meer zo superveel!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:45

Hier valt het nu weer reuze mee. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het de hele zomer niet extreem was. We hebben hier een dazenval staan en dat werkt echt super. :)

Maar die is ook alweer enkele weken weg en geen daas te zien hoor!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:35

Eerste rit naar de Bokkenrijder is alweer gepland :D Dat kon de zomer niet ivm die rotbeesten :(

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:15

Net gereden en in de bak was de score 0 *\o/*
en in de bossen 1 *\o/* .Dus het gaat de goede kant op!! Alleen zitten er nu veel pikvliegen >;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:23

Hoi,

Ik woon op de Veluwe en heb er ook veel last van. Ik rijd zelf met speciale vliegendekens voor onzer het zadel en dat gaat op zich best aardig. Het hangt een beetje van de temperatuur af, maar er zijn er nu alweer minder en de laatste zijn weg ergens tussen half en eind september. Hou dus nog even vol!

Groetjes,
Lisette

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:25

NonaWen schreef:
Ik had er net welgeteld 5 op ons zitten :P
beter als een hele zwerm dus :D eindelijk weer een keer overdag kunnen trainen :D

ja fijn is dat he!! altijd maar wachten tot een uur of 9 is ook niet echt fijn. bij ons zijn er practisch geen dazen meer......het is bijna over!!!!!!!!!
*\o/* _O- +:)+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:46

Uur of 9 is het alweer donker ;(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:57

Nah...er zitten nog steeds enkele dazen. En als die prikken hebben ze direct visite van een tiental vliegen. Denk dat morgen met rijden de vliegendeken toch maar op gaat in het bos.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:59

Vandaag zat er geen een :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:03

Ik heb al een paar dagen geen dazen gezien! Wel nog wat vliegen, maar ik hoef mijn pony geen vliegendeken meer op te doen, of in te spuiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:49

Hoop toch wel dat ze eind september weg zijn op de veluwe := . Dan gaan wij daar een weekje op vakantie met de paarden.

Hier nog steeds volop dazen trouwens. Het lijken er minder te worden maar je kan nog niet veilig het bos in of je moet echt loeihard doorrijden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:53

Hier zijn ze ook vertrokken, nog een enkelen achter blijvers , maar mijn dazen vallen liggen al een week binnen en ook kunnen we weer met de paardjes het bos in.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:57

Juliette86 schreef:
Hoop toch wel dat ze eind september weg zijn op de veluwe := . Dan gaan wij daar een weekje op vakantie met de paarden.

Hier nog steeds volop dazen trouwens. Het lijken er minder te worden maar je kan nog niet veilig het bos in of je moet echt loeihard doorrijden.

Vind ik toch heel typisch, jouw woonplaats ligt hemelsbreed een kilometer of 20 van de mijne, maar ik heb gisterochtend totaal geen last gehad van dazen. Om 8 uur vertrokken en om 12 uur weer thuis en ik heb er onderweg hooguit 10 gezien. Wel gesprayed, maar die druktepieper van mij zit binnen 10 minuten volledig in het zweet, dus echt helpen deed dat in het verleden ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:17

Het verschilt ook heel erg per locatie. In Brouwhuis kon ik in het verleden prima buiten rijden in de zomer (vlierdense bossen). Nu sta ik In de Mortel en daar zitter en zoveel :( .

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:40

Juliette86 schreef:
Het verschilt ook heel erg per locatie. In Brouwhuis kon ik in het verleden prima buiten rijden in de zomer (vlierdense bossen). Nu sta ik In de Mortel en daar zitter en zoveel :( .

In dat geval adviseer ik je om even de Middenpeelweg over te steken naar de staatsbossen van St.Anthonis, daar rij ik namelijk altijd (en is vanaf het Zwarte Water niet eens zo gek ver) en daar is het op dit moment prima rijden. :j

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:03

[quote="Horseware"]Hoi,

Ik woon op de Veluwe en heb er ook veel last van. Ik rijd zelf met speciale vliegendekens voor onzer het zadel en dat gaat op zich best aardig. Het hangt een beetje van de temperatuur af, maar er zijn er nu alweer minder en de laatste zijn weg ergens tussen half en eind september. Hou dus nog even vol!

Wij zijn vorige week in Vierhouten geweest en vrijwel geen daas gezien, viel me gewoon op, zelfs de pony;s
op de wei niet hoeven in te spuiten of vliegendekens op hoeven doen.
In het bos hebben we er ook bijna niet gezien, was vorig jaar in Juli wel anders, dus half Augustus was voor ons gunstig.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:23

IKbenEllen schreef:
Eerste rit naar de Bokkenrijder is alweer gepland :D Dat kon de zomer niet ivm die rotbeesten :(

Haha, daar hebben wij het gisteren ook al over gehad.

Moest gisteren nog wel 3 dazen doodslaan...om de beurt. }> Normaal kwamen ze met minstens 3 tegelijk en dat waren de rustige dagen. Het is in ieder geval fijn weer gewoon om 18.00 uur op het paard te kunnen gaan zitten.