Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:56

Hier begint alles weer te ondooien :j Na weken kan ik eindelijk weer lessen. Het wordt misschien een blubber maar er is tenminste weer te rijden. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:58

Normaal zeur ik niet zo om het weer.. maar nu begint het idd nogal irritant te worden. Zou willen dat het weer eind lente, beginzomer was, 18 graden, en dan heerlijk met een t-shirtje in het zonnetje rijden.

I want summer, or spring.

[Bak van ons is wel te doen.]

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:01

Gister was de bovenlaag ontdooid, maar lag onderin de plassen nog ijs. Dus met een beetje geluk morgen weer rijden!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:04

het heeft mss net een weekje stevig gevroren en mensen zijn het al helemaal zat :=

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:07

nou maak daar maar gerust 2,5 week van.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:07

nou nou pfoe wat een aanslag op een heel jaar zeg!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:09

Laurie, wel als je zaterdag je eerste wedstrijd hebt := Nee ik baal er wel van (wat het paard aangaat iig). Die is echt niet leuk als ie 2,5 week niets gedaan heeft hoor.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:15

Nou zeg, je mag toch best een beetje klagen :D
Overigens heb ik dat niet gedaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:17

Komaan mensen dr is toch genoeg te doen? Het paardenleven bestaat niet alleen uit dressuren? Genoeg mogelijkheden om je paard beweging te geven imo.

En sja wedstrijd, jammer dan, komen wel meer wedstrijden toch?

Wat een heisa altijd om dat weer, het heeft nog geen drie weken gevroren, waarvan hier één week flink, dat het op stal behelpen was met het water ed.

Al dat geklaag altijd. Is het warm is het niet goed, dan is het te heet en zijn er dazen. Regent t, is het ook niet goed, en als het een keertje sneeuwt ligt heel het paardenleven op zn kop?

Ik zie het probleem niet hoor :n

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:19

volgens mij ben jij degene die er zo'n heisa van maakt :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:20

Ik maak nergens heisa over hoor, vind alleen dat mensen niet altijd zo moeten mekkeren over het weer ;)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:40

dit is een topic waarin mensen gevraagd wordt om te klagen (of niet) dus wat verwacht je anders..?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:24

Saul schreef:
Komaan mensen dr is toch genoeg te doen? Het paardenleven bestaat niet alleen uit dressuren? Genoeg mogelijkheden om je paard beweging te geven imo.

Nou ik baal anders nog steeds énorm.. én kan geen kant op met mn paarden.. bak eerst ijsbaan nu spekgladde bagger, land ook eerst ijsbaan en nu ook gladde zooi.. kan niet de straat op en paarden staan nof steeds verplicht binnen..

Zijn zulke bommen aan het worden dat ik echt met gevaar voor eigen leven aan het uitmesten ben..

Hoop dat het heeeel erg blijft dooien zodat de hal uit de grond verdwijnt, ik de bak door n loonwerker open kan laten trekken en dan lekker de paarden los..

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:20

Saul schreef:

En sja wedstrijd, jammer dan, komen wel meer wedstrijden toch?

Wat een heisa altijd om dat weer, het heeft nog geen drie weken gevroren, waarvan hier één week flink, dat het op stal behelpen was met het water ed.

Al dat geklaag altijd. Is het warm is het niet goed, dan is het te heet en zijn er dazen. Regent t, is het ook niet goed, en als het een keertje sneeuwt ligt heel het paardenleven op zn kop?

Ik zie het probleem niet hoor :n

Er zijn mensen die met dit weer echt geen kant opkunnen met hun paard. We klagen niet voor onszelf maar voor onze paarden omdat die niet even fijn uit hun stekker kunnen gaan op het land of in de bak maar verplicht moeten stappen, al weken lang.
En dan is het heeeeeeuuuuul fijn dat je af en toe even je ei kwijt kan op bokt. Gedeelde smart is halve smart :Y)

Wat doe je uberhaupt in dit topic als je het niet zat bent? ;)

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:50

waar ik het meest van baalde... ik ga dus ook eff lekker klagen :), is dat ik mijn paard niet eens even lekker op stal kon zetten. Ze stond er prima bij met een lekkere dikke waterdichte deken , verplicht 24/7 in de wei. Dat is ze wel gewend,maar even lekker borstelen en tutten op stal, laat staan wandelen kon niet eens. het pad naar onze stal is echt spiegelglad. zeker met een jong paard met voor ijzers. Vandaag was de wei gelukkig ontdooit, maar het pas was 1 grote ijsbaan met een dikke laag water er op. Was weer een hele toer om met jerricans water en hooi naar de wei te glibberen. Dus ik ben voor het eerst erg blij met die regen en dooi. Verheug me nu al als ik haar eens lekker helemaal lekker kan borstelen.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:00

Lang leven de dooi!!!! *\o/*

Ik kan mijn paarden weer gewoon water geven na 3 1/2 week en wat ook heeeeeeel fijn is is dat de wasmachine het na 3 1/2 week weer doet!!! Eindelijk dit weekend alles weg kunnen wassen!!

Ik dressuur niet, maar ook ik vond het vervelend dat mijn paardjes niet konden bewegen naar behoren, al is het voor een 2,5 jarige minder belangrijk dan voor mijn 6 jarige om goed te bewegen. Gelukkig konden ze nog wel elke dag in de round-penn...dus stappen konden ze wel, alleen ff flink rennen en bokken niet!! Deden ze gelukkig niet....

Zomer zomer zomer zomer!!! Er gaat niets boven 25 graden en dazen, muggen, vliegen, wespen etc!!!!!! _O-

Altijd beter dan griepepidemiën, bevroren waterleidingen, koud, paarden geen beweging kunnen geven, gladde wegen, 1 baal hooi per dag, etc etc.etc

laura1772

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:47

Ben het idd beu

heb zin in de lente+zomer veel hipper

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:07

Ik ben dit weer ook spuuug zat!
Was al helmaal een wereldramp toen het had gesneeuwt en het toen bleef vriezen
en de wegen laten spekglad waren en de buitenbak ook nog eens was bevroren.
En wij hebben geen binnenbak dus dat was al helemaal bingo.
Of we moesten het fietspad uitlopen en daar naar de binnenbak gaan.
Maarja dat kon niet want het was glad.
En nu is de bak alweer hard je word er gek van.
Geef mij maar zomer ajb. :o

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:20

behoorlijk.
Was vanochtend op stal. Er stond een ijskoude, snijdende wind. Gewoon niet normaal meer.

Heb dan ook niet gereden vandaag. De wind ging dwars door mijn kleding heen en ik heb al last van mijn nek en ik was een sjaal vergeten.
(Mijn paard is er wel 2 uur uitgeweest. Die heeft in de losgooibak rondgelopen met een vriendje)

Gisteren wel gereden, want ik had les. Paardje liep super. Maar die wind was niet leuk.
Paardje had een keer de wind onder haar staart, precies toen ik van draf naar halt moest. Ik vloog even vol gas naarvoren, maar gelukkig kreeg ik haar binnen enkele passen weer terug.

Hopenlijk word het snel minder snijdend koud.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:23

Ik krijg er ook ontiegelijk de schijt van. heb al weet ik hoe lang niet meer gereden geloof van voor de feestdagen ofzo. Toen het een weekje gedooit had kwam de tandarts die had flink wat werk en kon dus een week niet rijden, toen heb ik 1 dag gerden, en da begon het geziks weer. PFFFFF word langzaam depri

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:24

Ik hou van dit weer, van mij mag het nog wel ietsje kouder zodat we het ijs weer op kunnen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:25

nog eventjes... ik hoor de vogeltjes alweer :) over 2 maandjes is het alweer voorjaar, en over 3 weken is het alweer CARNAVALsvakantie/krokusvakantie...

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:28

He bah ik dacht dat het vandaag wel mee zou vallen maar niet dus ijskoude wind!
Brr. Nee doe mij maar wat warmer hoor! En als het dan koud is aub zonder die wind en lekker zonnetje!
En liefst ook niet te lang koud, dan bevriest de bak niet te erg. Hopelijk is die deze week nog te rijden. Vorig jaar hebben we de bak nooit bevroren gehad en nu al zoveel, bah. Gelukkig is mn paard net van de ijzers af dus glijdt ie minder buiten, maar toch.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:29

Ik heb het nu ook wel weer gehad met dit weer.
Veel ste koud en m'n paard word er alleen maar nog drukker van.
Laat de zomer maar weer komen hoor!

WilHuM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:33

Hier nog 1 die er wel klaar mee is. Veelste koud voor mijn voetjes en handjes. En paard is er ook wel flauw van die wil ook wel weer lekker lang naar buiten. En rijden inplaats van rondjes stappen.