Twiggy2008 schreef:Die van mij gaat er toch niet instaan, want die ervaring heb ik al.![]()
Ook de bomen en struiken zoekt hij helemaal niet op bij ons. Hij staat liever midden op het land met zijn kont in de wind. Of allemaal gezellig bij elkaar, dat doen ze ook.
Als er kuil in ligt, dan wringen ze zich er met zijn 2 in.... ik ga daar echt nog eens een foto van maken, je lacht je ziek. Een Friese merrie van 1.62 en een Tinker ruintje van 10 cm lager, saam gepropt in een schuilhokkie. En gezellig saam aan de vreet. Geeeeen gezicht!!

Jou paard ook met jouw dan dus! Ik vind het opbouwen zo verschrikkelijk belangrijk bij het rijden. Zoiezo 20 minuten uitgebreid instappen eerst zonder contact met de teugels en dan met wat rek en strek-werk..dan rustig aan de lange teugel indraven en daarna het echte werk. Maar ook tussendoor een adem-moment en weer wat extra rekken en strekken. We werken allebei een flinke 3/4 uur zonder het in/uit stappen maar ik neem alle tijd om uit te stappen en te drogen. Ik vind dat altijd wel erg eerlijk tegenover het paard wat in het zweet is gewerkt ondanks dat ze zelf op het werk kickt 
? Ik gebruik die van mij amper, ook vandaag niet (wat ook helemaal niet nodig was, want de zon scheen tussen de buien door en hij kan echt wel wat hebben). Ik haal de deken hooguit uit de kast als het echt dagenlang gaat regenen. Kan jullie vertellen dat dat vrij weinig gebeurt.