Had nog een bon liggen van Divoza. Nu met korting de Lemieux Arika gescoord voor 64,-. Fijn als extra regendeken. En had een mazzeltje met een zweetdeken van Eskadron. Zat in een 50% kortingsactie maar de prijs was van 150 naar 50,-. Prima haha!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Ik zou ze alle 3 terug sturen en wat anders proberen. Vind ze alle drie naar achter trekken.
manzano schreef:Amigo? Valt smaller dan Rhino.
Had nog een bon liggen van Divoza. Nu met korting de Lemieux Arika gescoord voor 64,-. Fijn als extra regendeken. En had een mazzeltje met een zweetdeken van Eskadron. Zat in een 50% kortingsactie maar de prijs was van 150 naar 50,-. Prima haha!
[ [url=m/2XWkT1.jpg]Afbeelding[/url] ]
M_Vainqueur schreef:manzano schreef:Ik zou ze alle 3 terug sturen en wat anders proberen. Vind ze alle drie naar achter trekken.
Wat voor anders zou nog een serieuze optie zijn? Bucas trek sowieso te veel maar achteren ondanks dat de maat goed is, en daar komt de rand dus op de schoft te liggen wat helemaal onprettig is.
Ik ga de Rambo's sowieso nog een keer passen dinsdag en overal nog wat meer voelen en kijken naar de details. Ik had bij het passen zaterdag niet perse het idee dat ze naar achteren trokken, maar zal er nog extra op letten.
Spenk schreef:Nee mensen geloven liever hun eigen subjectieve beoordelingmaar dat is menselijk.
Maar volgensmij zijn er meer onderzoeken ja. Dan zou je even in wat wetenschapelijke databases moeten zoeken.
Nynkex01 schreef:manzano schreef:Amigo? Valt smaller dan Rhino.
[ [url=m/2XWkT1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja daar zat ik ook aan te denken, zijn die breder dan bucas? Want die vind ik dan wel weer heel smal vaak
Sosha schreef:manzano schreef:Vreemd Eileen.... Ik heb 135/185 op m'n E pony's. Kan me niet voorstellen dat dat past op een paard van 170
Ik had een D pony met een 190 deken op. Hangt erg van de bouw af, hoogte zegt niet veel.
Celebi schreef:Hier heb ik een 0 grams Rhino opliggen momenteel op een ongeschoren paard met al vrij dikke vacht. Hij kan totaal niet tegen regen en wind en schuilt niet vanwege de kudde samenstelling, dus dan maar het dak (deken) naar hem. Staat dus ook met hals nu.
Over dat betere kwaliteit dekens dikker zijn en dus niet bij hogere temperaturen kunnen ben ik het niet mee eens. Mijn vorige Bucas was enorm sterk en duurzaam, maar ademde goed. Kon dus echt van vrieskou tot 14 graden met een zonnetje zonder dat pony er warm of koud onder werd. De Rhino staat hij met 14 graden en een zonnetje echt onder te puffen. Bij de Rambo moest ik juist weer vrij snel 100 grams eronder stoppen afgelopen winter. Nu de Rhino en die bevalt me tot nu toe beter qua waterdichtheid (geen lekkages op de rug of naden zoals bij de Rambo..) en temperatuurregeling. Hij blijft er in ieder geval al langer warm onder dan onder de 0 grams Rambo vorig jaar.
Eileen_ schreef:Hoi hoi, ik kom even binnen vallen als dat mag
Ik ben niet zo ervaren met dekens, mijn paard krijgt nu voor het eerst een deken op ivm scheren van een jachtpatroon (en in de toekomst misschien wel helemaal geschoren).
Nu heb ik een nieuwe deken maar die lijkt veel te groot. Is maat 205.
Ik vraag me alleen af of het misschien wel 2 maten kleiner moet zijn? Dat zou echter maat 135/185 worden. Is dat niet wat gek voor een paard van 1.70m?
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje advies geven wat betreft de maat
[ [url=m/55KcLY.jpg]Afbeelding[/url] ]