Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snater schreef:zielig? het is maar wat ze je aanwent. ik heb mijn paarden graag lang onder dekens, vind ik praktisch. hij staat ook heus niet te zweten ofzo hoor
SGWOllie schreef:casperrr schreef:Casper heeft niks op, binnenkort wordt hij helemaal ingepakt tot over zijn hoofd met een speciale UV-werende deken
Waarom doe je dat?
SGWOllie schreef:Kun je geen bril opzetten als je last van het stof hebt dan? Het is veel gezonder voor de vacht om lekker in de buitenlucht te zijn hoor!
Ik weet hoe moeilijk dat zwarte zand uit de vacht gaat, mijn paard is nl wit. Maar die loopt lekker heel de week vies te worden en als het me te erg wordt spoel je dat zand er zo uit!
Casperrr: Die van mij wordt ook bruin![]()
Maar dat krijg je er gelukkig weer uit.
Al werd mijn paard paars van de zon, ik gun hem in de zomer zijn blote velletje. De enige goed redenen die ik kan bedenken voor een deken in de zomer zou exceem zijn (en in sommige gevallen vliegen).
Als ik last heb van stof op mijn lenzen zet ik mijn bril op, als hij me te vies wordt gaat-ie in de was.
But that's just me.....
Even voor de duidelijkheid: Ik roep dus niet dat het zielig is als je je paard een deken opdoet, alleen dat het imo gezonder is om het niet te doen en het dus niet mijn keuze is. Verder denk ik dat we allemaal ons best doen voor onze paarden en het op onze manier zo goed mogelijk doen....