Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snater schreef:zielig? het is maar wat ze je aanwent. ik heb mijn paarden graag lang onder dekens, vind ik praktisch. hij staat ook heus niet te zweten ofzo hoor

maarja paard is net nieuw ken die mensen iet dus ja dat doe je dan ook niet zomaar bij andermans paard 
Hij heeft nog een behoorlijk dikke vacht, komt er niet zo goed uit dit jaar dus vandaar
SGWOllie schreef:casperrr schreef:Casper heeft niks op, binnenkort wordt hij helemaal ingepakt tot over zijn hoofd met een speciale UV-werende deken
Waarom doe je dat?
ze worden er speciaal op gemaakt (mag wel ook voor die prijs) voor in de zomer, tegen de UV stralen en tegen de vliegen
alleen ben beetje bang dat die van sloopt
is een beetje lomp af en toe
ben allang blij als het werkt (en op de een of andere manier krijg ik er nog altijd van die reacties op als "wat sielugh veels te warm"
ja wel eens erin verdiept ofzo...
)
het is gewoon een soort van vliesje/netje wat erover ligt,en hij wordt heel vaak gek van de vliegen. En we hebben nu al ik weet wel niet hoe veel anti-vliegen of anti- dazen spray uitgeprobeerd maar niks helpt (ja een half uur verder en een half lege bus en hij zit weer onder)
Nee mijn paarden zou je daar echt geen plezier mee doen hoor. Maar goed ieder voor zich.
Maar dat krijg je er gelukkig weer uit.
SGWOllie schreef:Kun je geen bril opzetten als je last van het stof hebt dan? Het is veel gezonder voor de vacht om lekker in de buitenlucht te zijn hoor!
Ik weet hoe moeilijk dat zwarte zand uit de vacht gaat, mijn paard is nl wit. Maar die loopt lekker heel de week vies te worden en als het me te erg wordt spoel je dat zand er zo uit!
Casperrr: Die van mij wordt ook bruin![]()
Maar dat krijg je er gelukkig weer uit.
Al werd mijn paard paars van de zon, ik gun hem in de zomer zijn blote velletje. De enige goed redenen die ik kan bedenken voor een deken in de zomer zou exceem zijn (en in sommige gevallen vliegen).
Als ik last heb van stof op mijn lenzen zet ik mijn bril op, als hij me te vies wordt gaat-ie in de was.
But that's just me.....
Even voor de duidelijkheid: Ik roep dus niet dat het zielig is als je je paard een deken opdoet, alleen dat het imo gezonder is om het niet te doen en het dus niet mijn keuze is. Verder denk ik dat we allemaal ons best doen voor onze paarden en het op onze manier zo goed mogelijk doen....
Verder is het lekkere verkoeling én tegen de vliegen én tegen het bruin worden