deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snater

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:43

zielig? het is maar wat ze je aanwent. ik heb mijn paarden graag lang onder dekens, vind ik praktisch. hij staat ook heus niet te zweten ofzo hoor

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:46

hij staat snachts ook in een buitenstal en het kan nog best fris zijn. Om 8u gaat dan de katoenen deken om ipv de 200g... hij voelt dan helemaal niet warm, gewoon gewoon zeg maar. Als hij buiten speelt is ie na 5 minuten veel warmer dus het lijkt me niet dat ie er last van heeft. Anders zou ik het ook echt niet doen, niemand denk ik. we doen allemaal wat we denken dat goed is hoor.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:50

snater schreef:
zielig? het is maar wat ze je aanwent. ik heb mijn paarden graag lang onder dekens, vind ik praktisch. hij staat ook heus niet te zweten ofzo hoor

Wat is daar praktisch aan als ik vragen mag?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:53

Nu nog dekens van 200 grams op jezus
mijn vraag is dan ook waarom
pfff is gewoon 19 graden buiten en van regen gaan ze echt niet dood
stel je voor je hebt deken af en je gaat weg gaat regene en je kunt niet 1 2 3 op stal zijn weden dat je paard dan ziek word
zo hebben die paarden ook geen kans op weerstand op de bouwen

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:55

de vacht blijft er mooi van. bij mij staan ze in zwart zand en ik heb ze graag buiten lopen. dat betekent dan wel dat ze lekker vies worden. dat fijne stof gaat bij het borstelen heel gauw op mn lenzen zitten en dat is heel vervelend. Ook blijven de haren mooi glad liggen en kunnen ze hun staartwortel niet schuren (ivm staartflap). Tuurlijk, als ze er last van krijgen gaan d dekens af, maar zolang het niet hoeft...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:55

Ja, ik vind het ook erg overdreven eigelijk...
Ze zullen er toch ooit aan moeten wennen.
Wat nou als het midden in de zomer heel erg gaat afkoelen en regenen, doen jullie dan ook weer een 200 grams op?

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:57

Nee gewoon een katoenen dekentje dan, ligt er een beetje aan. Of ik zet hem op stal.

RRteam

Snater
dus het is gewoon jou belang dat die dekens op blijven nu vind beetje tja hoe noem je dat laat die paarden keer lekker smerig worden

sorry maar vind je erg overdreven doen

TeeGee

Ik kan ook niet goed tegen het stof van het poetsen maar ja hij wil graag rollen in het zand...Dus nu doe ik hem met de stofzuiger! Hij wordt lekker schoon en ik heb nergens last van!

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:01

Ja het is in mijn belang, dat klopt. Nou en? zolang hij er geen last van heeft maakt dat toch niet uit? Ik hou heus wel in de gaten of hij het warm heeft. Zodra ik denk dat het te warm is doe ik daar wat aan. Ik heb niet het idee dat hij het erg vindt hoor. Ik probeer gewoon goed voor mn beestjes te zorgen. Weerstand heeft ie ook genoeg, hij is nog nooit verkouden geweest ofzo in de bijna 3 jaar dat ik m heb.

Teegee doe je dat met een gewone stofzuiger of met zon speciale voor paarden? en vind je paard het niet eng?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:03

Ik heb een gewone, van de Kijkshop was 30 euri. Mn paard vind het niet eng maar ook nooit problemen met scheren gehad ofzo. ALs ie maar lekker aangeraakt wordt vind ie alles best!

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:04

haha wel grappig... ik heb het nog nooit gezien met een gewone stofzuiger. Ik kan het wel ens voorzichig proberen, ben benieuwd wat ie doet. bedankt voor de tip!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:05

nou dat paardje die gister die deken om had stond wel te zweten had echt de neiging om hem af te halen was echt sneu Bloos maarja paard is net nieuw ken die mensen iet dus ja dat doe je dan ook niet zomaar bij andermans paard Bloos

Mijn paard vind dekens écht vervelend ... zat idd van de week te denken om zomerdekentje snachts om te doen maar toch afgelaten Knipoog

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:06

Geen deken Haha! Hij heeft nog een behoorlijk dikke vacht, komt er niet zo goed uit dit jaar dus vandaar Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:06

SGWOllie schreef:
casperrr schreef:
Casper heeft niks op, binnenkort wordt hij helemaal ingepakt tot over zijn hoofd met een speciale UV-werende deken Lachen

Waarom doe je dat?

omdat hij anders helemaal bruin wordt, en het helpt tegen alle vliegen Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:08

hmm die van verkleurd ook heel lelijk in de zomer maarja jammer dan Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:11

wij vinden het niet mooi als hij helemal bruin wordt. Maar maak je niet druk hoor, het is niet zo'n deken dat hij helemaal wegstikt van de hitte Knipoog ze worden er speciaal op gemaakt (mag wel ook voor die prijs) voor in de zomer, tegen de UV stralen en tegen de vliegen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:14

ja ik weet idd welke het zijn Knipoog alleen ben beetje bang dat die van sloopt Haha! is een beetje lomp af en toe Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:16

Slopen doet hij het gelukkig niet Nagelbijten / Gniffelen ben allang blij als het werkt (en op de een of andere manier krijg ik er nog altijd van die reacties op als "wat sielugh veels te warm" Rolleyes ja wel eens erin verdiept ofzo... Scheve mond )

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:17

geloof dat bij ons ook iemand zo n deken heeft en blijkt idd heel koel eronder te blijven die doet hem om als het heel warm is...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:19

die dekens zijn ook lekker koel Ja het is gewoon een soort van vliesje/netje wat erover ligt,en hij wordt heel vaak gek van de vliegen. En we hebben nu al ik weet wel niet hoe veel anti-vliegen of anti- dazen spray uitgeprobeerd maar niks helpt (ja een half uur verder en een half lege bus en hij zit weer onder)
Maar vind het af en toe zo jammer dat mensen hier gelijk met een oordeel over komen dat het zielig is enzo, terwijl het juist het tegenovergestelde is....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:21

Ja onder die dekens blijven de paarden inderdaad koel. Bij ons heeft ook iemand zo'n deken voor haar Fries (heeft hem eigenlijk bijna nooit op alleen) maar dat paard blijft er heerlijk koel onder dus dat lijkt me geen probleem, maar nu nog een 200 grams deken Nagelbijten / Gniffelen Nee mijn paarden zou je daar echt geen plezier mee doen hoor. Maar goed ieder voor zich. Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:23

Kun je geen bril opzetten als je last van het stof hebt dan? Het is veel gezonder voor de vacht om lekker in de buitenlucht te zijn hoor!
Ik weet hoe moeilijk dat zwarte zand uit de vacht gaat, mijn paard is nl wit. Maar die loopt lekker heel de week vies te worden en als het me te erg wordt spoel je dat zand er zo uit!

Casperrr: Die van mij wordt ook bruin Haha! Haha! Maar dat krijg je er gelukkig weer uit.

Al werd mijn paard paars van de zon, ik gun hem in de zomer zijn blote velletje. De enige goed redenen die ik kan bedenken voor een deken in de zomer zou exceem zijn (en in sommige gevallen vliegen).
Als ik last heb van stof op mijn lenzen zet ik mijn bril op, als hij me te vies wordt gaat-ie in de was.
But that's just me..... Haha!

Even voor de duidelijkheid: Ik roep dus niet dat het zielig is als je je paard een deken opdoet, alleen dat het imo gezonder is om het niet te doen en het dus niet mijn keuze is. Verder denk ik dat we allemaal ons best doen voor onze paarden en het op onze manier zo goed mogelijk doen....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:24

200 grams is idd wel 'errug' overdreven, tis echt mega warm Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:26

SGWOllie schreef:
Kun je geen bril opzetten als je last van het stof hebt dan? Het is veel gezonder voor de vacht om lekker in de buitenlucht te zijn hoor!
Ik weet hoe moeilijk dat zwarte zand uit de vacht gaat, mijn paard is nl wit. Maar die loopt lekker heel de week vies te worden en als het me te erg wordt spoel je dat zand er zo uit!

Casperrr: Die van mij wordt ook bruin Haha! Haha! Maar dat krijg je er gelukkig weer uit.

Al werd mijn paard paars van de zon, ik gun hem in de zomer zijn blote velletje. De enige goed redenen die ik kan bedenken voor een deken in de zomer zou exceem zijn (en in sommige gevallen vliegen).
Als ik last heb van stof op mijn lenzen zet ik mijn bril op, als hij me te vies wordt gaat-ie in de was.
But that's just me..... Haha!

Even voor de duidelijkheid: Ik roep dus niet dat het zielig is als je je paard een deken opdoet, alleen dat het imo gezonder is om het niet te doen en het dus niet mijn keuze is. Verder denk ik dat we allemaal ons best doen voor onze paarden en het op onze manier zo goed mogelijk doen....

Hij heeft die deken niet dag en nacht op hoor... Hij heeft ook mega veel last van vliegen (zie mijn vorige paar posts) en dát vind ik wel zielig, als hij de hele tijd bezig is met vliegen verjagen en ze de hele tijd in zijn ogen zitten. Hij zit echt altijd helemaal van top tot teen onder de vliegen....
Dat bruin vinden wij (eigenaresse en ik) niet mooi, voor de wedstrijden niet en gewoon niet. Hij gaat er niet dood aan hoor Lachen Verder is het lekkere verkoeling én tegen de vliegen én tegen het bruin worden Haha!