[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:08

Ik heb nog een nieuwe bucas Quilt 150 gr met stay dry liggen. Zit nog nieuw met kaartjes eraan in de originele verpakking. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.
Maat 135/183
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 02-11-22 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

VWestra

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:11

Welke maat?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:14

Oja dat is wel makkelijk
135/183

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:34

Iemand hier in het bezit van een Lemieux Arika of Kudos? Ben benieuwd naar ervaringen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:02

Ja, maar nog maar net nieuw de Arika.
Mooie deken. Maar nog niet echt veel regen gehad.
Eerste dag met harde wind waaide de kraag van de hals omhoog, vond ik nogal een minpunt, opgelost met een stukje dubbelzijdige tape. Blijkt vandaag dat ik de hals niet goed bevestigd had :Z
Nu goed gedaan, zal daar misschien aan gelegen hebben, maar dat kan ik nu niet controleren want die tape zit er nu tussen. Verder een mooie deken, ligt goed bij die van mij. Valt ietsje krapper dan Rambo of Wheaterbeeta. Lijkt me geen deken voor paarden met een brede borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:58

Wat hebben mensen nu op hun geschoren paarden liggen? Vindt het dit jaar zo lastig met dat gekke weer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:48

100 grams met een bucas recuptex light deken eronder

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:21

Spenk schreef:
Wat hebben mensen nu op hun geschoren paarden liggen? Vindt het dit jaar zo lastig met dat gekke weer.

Ja ik vind het nu ook weer lastig. Nu alleen de regendeken opgedaan.

De komende dagen blijft het rond de 15 graden en dat vind ik ergens nog te warm voor een deken. Maar zelf heb ik het wel weer koud buiten :+ Ik kijk het even per dag en dan even voelen of ze warm aanvoelt.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:34

Spenk schreef:

Die van mij staat nu met een 0 Grams regendeken met hals, met daaronder de airmax liner van Horseware.

Maar het inderdaad heel lastig… de temperatuur is eigenlijk nog heel goed, het waait hier alleen best fiks, vandaar de hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:47

Ik heb nu een bucas atlantic light (50 grams) opgedaan met hals en een bucas quilt light van 50 grams.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:44

Ik heb gisteravond geschoren en de duo er op gelegd, dus 100 gram, maar al ene heel aantal keertjes gewassen…

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:00

Is er iemand die de Bucas therapy Turnout Light (50gr) en Medium (150gr) heeft? Hoe groot is het verschil qua warmte? Omdat beide dekens bij best hoge temperatuur gebruikt kunnen worden (light bij +14gr en medium bij +12 gr). Maar 150gr lijkt me zo warm bij (bv) +10 graden? (Ik kan de 150gr met leuke korting krijgen, heb liever de 50gr)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:01

Eindelijk de bestelde dekens binnen gekregen van de week! Dus vanochtend even een passessie gehouden. Ben benieuwd wat jullie er van vinden (Zal daarna mijn eigen mening er nog even over geven :D :D )
Ik heb een gemiddeld brede merrie met flinke schouders, goed ontwikkelde hals die een lage tot gemiddelde halsaanzet heeft. De bucas dekens van mijn vorige paard liggen bij haar niet heel lekker, de schouder piept daar boven de deken uit en de rand van de deken begint te snijden op/ net voor de schoft.

Nu heb ik gepast:
De Rambo Duo Tech 50 grams, voelt fijn aan, sterke maar soepele buitenstof.

Afbeelding

Afbeelding

De LeMieux Arika Featherweight 0 grams, buitenstof voel een beetje aan als een katoenen zomerdeken maar wel lekker soepel.

Afbeelding

Afbeelding

De Rambo Supreme light 50 grams, stevige deken met een dikke buitenstof. Voelt wel echt een stuk stugger dan de Duo. Ik heb niet het idee dat de pasvorm anders is dan de Duo, maar de stuggere stof ligt denk ik wel anders.

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:02

Ik vind de onderste denk ik het mooist passen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:07

Saaams schreef:

Kunnen je ook aanduiden waarom je dat vindt? Op welke punten vind jij de andere 2 minder zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:11

Ik vind beide rambo's eigenlijk een maat te groot. Die hangen wat naar achteren en vallen helemaal over de billen opv stukje bil uitsteken en dat de naad van de staartflap eindigt op de aanzet van de staartwortel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:12

M_Vainqueur schreef:
Saaams schreef:

Kunnen je ook aanduiden waarom je dat vindt? Op welke punten vind jij de andere 2 minder zitten?

Puur gevoel op basis van de foto.

Maar ik denk dat ze sowieso alle 3 niet misstaan en ik vind ze absoluut niet te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:14

Nee mensen zijn gewend aan te grote dekens :P maar het is wel lastig zien omdat de foto's niet echt van opzij genomen zijn behalve de lemieux en die ligt kwa maat perfect. Maar de staartflap naad moet eindigen op de aanzet van de staartwortel en een stukje bil hoort uit te steken.

90% van de paarden schijnt de dekens ook de groot te dragen als je de grote merken bucas/horseware en de grote ruitersportzaken moet geloven.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:16

Spenk schreef:
Ik vind beide rambo's eigenlijk een maat te groot. Die hangen wat naar achteren en vallen helemaal over de billen opv stukje bil uitsteken en dat de naad van de staartflap eindigt op de aanzet van de staartwortel.

Bij alle 3 steekt er een stuk bil achter de deken uit, een maat kleiner zou een groot deel van de bil blootleggen. Daarnaast heb ik een 191 (Amigo) van een stalgenoot op gehad, en dat paste echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:20

Dan is het perfect :) wat ik zei de foto's waren ook niet genoeg van opzij.

Nu valt rambo wel groter dan amigo hoor in mijn beleving dus dat zegt niet alles.

Ik denk dat alle 3 de dekens passen het is wat jij zelf wil. De Lemieux zal de goedkoopste zijn maar is maar van simpele stof gemaakt 600 of 900D nylon. Dus geen sterk deken.

De DUO is van 1000D balastic nylon en de supreme 1680D balastic nylon. Beide hele sterke dekens dus en de supreme is dus nog een beetje sterker.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:27

Ik vond zelf de LeMieux het minste liggen van de 3. De sluiting ligt precies op het hoekigste deel van de schouder en lijkt dus nu al wat te trekken aan de schouder. De andere 2 hebben de schuine sluiting wat hoger zitten, ziet er voor mij prettiger uit. Ik ga van de week de andere 2 nog een keer opleggen en opnieuw vergelijken, en dan zal het toch 1 van de rambo's gaan worden.

Dank jullie wel voor jullie mening uiteraard!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:07

Spenk schreef:
Nee mensen zijn gewend aan te grote dekens :P maar het is wel lastig zien omdat de foto's niet echt van opzij genomen zijn behalve de lemieux en die ligt kwa maat perfect. Maar de staartflap naad moet eindigen op de aanzet van de staartwortel en een stukje bil hoort uit te steken.

90% van de paarden schijnt de dekens ook de groot te dragen als je de grote merken bucas/horseware en de grote ruitersportzaken moet geloven.

Dat je een stuk bil moet zien is niet altijd waar. Het is heel paardafhankelijk hoe een deken precies valt en dan hangt het ook nog van deken tot deken af. Bij mijn merrie zie ik nu ook geen bil meer sinds ze Rambo heeft, bij de Amigo vroeger wel. Eerder teveel bil zelfs want het deken lag eigenlijk iets krap, zeker met liners onder. De 183 echter viel als een soort tent. 165 is dan weer altijd te klein geweest. Heb er zo meerdere gepast vroeger.
Het klopt wel dat er veel paarden met te grote dekens staan, maar in mijn ervaring ziet dat er toch nog anders uit dan op de foto's van M_Vainqueur.

M_Vainqueur schreef:
Ik vond zelf de LeMieux het minste liggen van de 3. De sluiting ligt precies op het hoekigste deel van de schouder en lijkt dus nu al wat te trekken aan de schouder. De andere 2 hebben de schuine sluiting wat hoger zitten, ziet er voor mij prettiger uit. Ik ga van de week de andere 2 nog een keer opleggen en opnieuw vergelijken, en dan zal het toch 1 van de rambo's gaan worden.

Dank jullie wel voor jullie mening uiteraard!

Ik zie hetzelfde als jij. Het is te zeggen, ik vind dat het lijkt alsof de Lemieux wat trekt op de schoft. Niet erg, maar wel meer dan de Rambo's. Daarom zou ik op basis van je foto's ook voor één van de Rambo's gaan. Beide lijken prima te passen/liggen dus ik denk dat het meer zal aankomen op je eigen voorkeur wat betreft de stof :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:44

Ik zou ze alle 3 terug sturen en wat anders proberen. Vind ze alle drie naar achter trekken.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:48

Ik vind ‘t ook lijken alsof ze wat trekken bij de schoft. Maar dat kan vertekenen. Ik zou even voelen bij de schoft met het hoofd omlaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:51

Slmt9 schreef:
Ik vind ‘t ook lijken alsof ze wat trekken bij de schoft. Maar dat kan vertekenen. Ik zou even voelen bij de schoft met het hoofd omlaag.

Jij verwoord het beter maar dat bedoelde ik met dat ze wat te groot leken. Trekt fractie naar achteren.