Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nies_ schreef:Izie schreef:Zijn er voorbeelden van paarden waarbij de hals niet is meegeschoren?
Ik durf m niet helemaal kaal te doen gezien we een jaar vol blessures achter de rug hebben, en ik niet t risico wil lopen dat ik m helemaal kaal de wei op moet gooien mocht hij toch een terugval krijgen.
Mijn idee was "de deken eruit" scheren , puur functioneel, evt een baan onder aan de hals?
Waarom niet gewoon een hals deken? Vind dat echt voor schandaal, zou dan eerder (half) jachtpatroon scheren.
Perryx schreef:Izie schreef:Ben ook best tevreden!
Heb m met de moser max 45 geschoren, op aanraden van kaatje77. Beste tip ooit, geweldig machientje en mega betaalbaar.
Kun je daar het hele complete paard mee scheren? wat kost zo'n moser max 45?
Jipslewe schreef:Mijn pony is geschoren, (hoofd en benen niet) en 27/4 buiten + warme inloop stal en staat nu onder 0grams.. Maar ze voelt wel gewoon goed warm onder haar deken en haar nek s'avonds, dus dan is dit toch voeldoende? (Ook na regenbui of als het hard waait voelt ze nog warm)
Jipslewe schreef:Mijn pony is geschoren, (hoofd en benen niet) en 27/4 buiten + warme inloop stal en staat nu onder 0grams.. Maar ze voelt wel gewoon goed warm onder haar deken en haar nek s'avonds, dus dan is dit toch voeldoende? (Ook na regenbui of als het hard waait voelt ze nog warm)
Perryx schreef:Izie schreef:Ben ook best tevreden!
Heb m met de moser max 45 geschoren, op aanraden van kaatje77. Beste tip ooit, geweldig machientje en mega betaalbaar.
Kun je daar het hele complete paard mee scheren? wat kost zo'n moser max 45?
doemaar schreef:Afgelopen zaterdag moest mijn fjorden dame er ook in geloven.
[ Afbeelding ]
Omdat ze 24 uur buiten staat (wel beschikking schuilstallen en op een droge paddock). Vraag ik me af hoe andere dit doen met dekens. Uiteraard gaat er een deken op. Maar hou bouwen jullie dit op in mijn situatie. Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. Heb ook op fjorden forum gevraagd maar dan krijg ik meer reacties dat het sneu is dat ik scheer. Ieder mag zijn mening daar natuurlijk over hebben hoor
mignonne2403 schreef:Ik zou ook graag mijn haflinger scheren deze winter,
Maar ik hoorde van iemand, dat je een 3 jarige beter niet kan scheren, omdat je die toch nog niet intensief rijdt. Wel is hij al best snel nat, want hij slooft zich nogal uit. Nu moet ik +- 20 minuten met hem stappen na het rijden, aan de hand, om hem droog te krijgen.
We hebben hem nu in de 300 grams, en er is nog een 200 grams die eronder kan.
Ook hoorde ik van iemand dat je de benen absoluut niet mag scheren, terwijl ik het hier regelmatig voorbij zie komen, hoe zit dat??
Oja, en hier, scheren ze nooit het hoofd, hoe zit dat?
Tips?
linnie050 schreef:Ik heb geen ervaring met scheren.
Vrijdag word het de allereerste keer.
Heb een 150 gram hals gekocht omdat het al frisser wordt.
Hoe doen jullie het met rijden?
Hier paard met artrose moet dus lang warm stappen en uitstappen.
Met dit weer ook al uitrijdeken in het begin en met uitstappen?
En bv met longeren fleece deken op in het begin en met uitstappen
Zijn alle paarden in het begin stuk frisser met rijden?
Welk model het word weet ik nog niet.
Ben daar nog niet uit.