Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Loveable schreef:Dekens ik vind het werkelijkwaar een drama. Mijn paard komt uit Portugal en is nu net een maand of 3 in Nederland. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen met dekens, hij is nou ook nog eens verkouden geworden. Ik heb trouwens nu een BR deken 350 grams + amigo regendeken met hals. Hij voelt er opzich wel goed onder, maar zeker niet te warm, ben bang dat hij het 's nachts toch vrij koud heeft. Denk dat ik er morgen nog maar een fleecedeken met hals onderleg eventjes en dan als het kouder wordt die fleecedeken verwissel voor een onderdeken a 220 grams. Hij staat trouwens overdag bijna de hele dag buiten(mits het weer het toelaat) en 's nachts in een binnenstal.

BrittKitt schreef:Ook als het in december gaat vriezen en in januari de temperaturen weer rond de 12 graden is?
Een paard verwisseld zelf ook geen 7 keer per winter van vacht hoor!
(zie laatste reactie Lausan..)
Loveable schreef:Dekens ik vind het werkelijkwaar een drama. Mijn paard komt uit Portugal en is nu net een maand of 3 in Nederland. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen met dekens, hij is nou ook nog eens verkouden geworden.
Mijn pony heeft het sneller warm dan koud, dus liever de 200 wat langer op dan de 360.
Jelleee schreef:Weet iemand op hoeveel grams de bucas smartex rain neerkomt? Aangezien ze met voeringen werken en niet met aantal grams.
Jelleee schreef:Op veel sites staat hij aangegeven als ongeveer 200-220 grams, daarom twijfelde ik erg.