[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:53

Capriootje schreef:
Mams doet voor mij om 10:00 de dekens af. Wel blij dat ze beide nog niet geschoren zijn. Dan vind ik het altijd toch een stuk lastiger. Zon en wind kan dan ook zoveel uitmaken en niet alleen de temperatuur. Alleen een regendeken is de middenweg op de geschoren paarden denk ik. Stalgenootje heeft al wel geschoren en die had 100 gram op maar weet niet of ze wisselt nog.

Lastige is ook dat ik vind dat een regendeken veel sneller klam wordt dan bijvoorbeeld mijn bucas atlantic turnout.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:56

Hier ook iemand heel nieuwsgierig naar de LeMieux Kudos, ziet er erg prettig uit. Ik heb mijn andere bestelling van 3 dekens nog niet binnen, dus misschien kan ik nog voor elkaar krijgen om de Kudos deken in dezelfde week binnen te hebben zodat ik 4 dekens heb om tussen te kiezen.

Wat betreft buiten met of zonder deken, met 20 graden en zon zou ik mijn geschoren paard zonder deken zetten. Mijn ongeschoren paard staat al sinds het weekend weer dag en nacht naakt :) Heerlijk! En dat eind oktober! {:}

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:07

Heeft iemand de Bucas therapy zelf wel eens geprobeerd? Ik wil hem haast niet meer aan mijn paard geven := het verlicht mijn rugpijn zoveel, had ik niet verwacht. Ik heb ook wel eens een BOT product gehad maar daar merkte ik niks van

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:07

xSCWx schreef:
Heeft iemand de Bucas therapy zelf wel eens geprobeerd? Ik wil hem haast niet meer aan mijn paard geven := het verlicht mijn rugpijn zoveel, had ik niet verwacht. Ik heb ook wel eens een BOT product gehad maar daar merkte ik niks van

Nooit gedaan.
Doe je dat op je blote huid?

MyChoice

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:11

Bij mij doen recuptex en ionic juist niks, back on track wel. Heb er ook spullen van voor mezelf gekocht. Met name als het koud is trek ik m’n schouders om en zet alles vast, met nekpijn als gevolg. Met de nekbeschermer van BOT nergens last van.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:38

Bij werkt alleen fedimax.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:40

M_Vainqueur schreef:
Hier ook iemand heel nieuwsgierig naar de LeMieux Kudos, ziet er erg prettig uit. Ik heb mijn andere bestelling van 3 dekens nog niet binnen, dus misschien kan ik nog voor elkaar krijgen om de Kudos deken in dezelfde week binnen te hebben zodat ik 4 dekens heb om tussen te kiezen.

Wat betreft buiten met of zonder deken, met 20 graden en zon zou ik mijn geschoren paard zonder deken zetten. Mijn ongeschoren paard staat al sinds het weekend weer dag en nacht naakt :) Heerlijk! En dat eind oktober! {:}

Naakt vind ik ook wel wat. Dat heb ik niet gedaan. NIet voor de warmte hoor! Warm zat, maar weet niet hoe het bij andere mensen zit maar hier stikt het nog van de vliegen -O- , daar is mijn paard al geen fan van maar geschoren wordt die helemaal wild van dat gekriebel.

Dus heb mijne onder een Rambo sweet itch hoody gezet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:40

Saaams schreef:
xSCWx schreef:

Nooit gedaan.
Doe je dat op je blote huid?

Nee gewoon met kleding aan. Heb de deken op de bank gelegd en ben er op gaan zitten :+. Grappig dat voor iedereen wat anders werkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:38

Na een nieuwe lekke wheaterbeeta die ze niet terug willen nemen heb gisteren voor het eerst een Lemieux deken op mijn paardje geprobeerd. Mooie deken, sluit erg mooi aan en trekt niet strak op de borst of bij de schoft. Tot nu toe heel erg tevreden. Waterdichtheid kan ik nog niks over zeggen natuurlijk.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:45

xSCWx schreef:

Ik heb m ook geprobeerd maar merkte helemaal niets. Vandaar dat ik me ook ten zeerste afvraag of t wel wat voor mn paard doet := :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:47

beegee schreef:
xSCWx schreef:

Ik heb m ook geprobeerd maar merkte helemaal niets. Vandaar dat ik me ook ten zeerste afvraag of t wel wat voor mn paard doet := :+

Ik hoor echt hele goede verhalen erover, ook de recensies op internet liegen er niet om. Kan niet wachten om de deken te gebruiken maar het is nu echt nog te warm, hij stond vandaag te zweten in stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:53

Haha dan heb je zeker de wetenschappelijke onderzoeken die aantonen het placebo by proxy effect is niet gelezen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:20

Spenk schreef:
Haha dan heb je zeker de wetenschappelijke onderzoeken die aantonen het placebo by proxy effect is niet gelezen?

Nee die heb ik inderdaad niet gelezen. Ik baseer mijn mening nu voornamelijk op mijn eigen ervaring met de therapy deken, en ik was behoorlijk sceptisch aangezien BOT niks deed. Ik voel het warm worden en mijn rug is soepeler. Naja als dat een placebo effect is vind ik het ook prima :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:23

Omdat onze nieuwe aanwinst totaal geen wintervacht heeft aangemaakt dit jaar zijn we verplicht haar onder een deken te zetten.
We hebben een amigo bravo voor haar gekocht, wellicht had het pony model beter geweest maar op deze zat 40% korting omdat het kleurtje eruit ging en het zit behalve wat lang verder prima. Zeker nu ze er wat langer mee loopt en hij wat meer om haar heen gevormd is :Y) .
Nu hebben we haar er met een 100grams liner onder staan en willen we nog een 200grams erbij kopen. Ik vroeg mij alleen af of het werkt een pony liner onder een normaal deken te doen? Beide in dezelfde maat (5.6) of komen de sluitingen dan niet overeen?

Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:05

Dat past! Tenminste, het lijkt inderdaad alsof de sluitingen ietsjes anders zitten (milimeter werk?), maar je kunt ze gewoon probleemloos vastmaken. Ik heb zelf 2 ponyliners onder een normale Rhino/Rambo en die blijven er goed onder liggen. Ze zijn wel kort, maar dat is de bedoeling natuurlijk van die pony liners. Worden ze in ieder geval niet snel nat met blubber. _O-

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:29

Dag Bokkers

Ik zou even jullie advies willen vragen. Ik heb sinds enkele weken een eigen paard, hij is nog jong en maakt weinig winterhaar aan. Nu zou ik toch graag een deken willen aanschaffen voor mocht hij het koud krijgen (100 gr?), hij komt overdag op de weide en 's nachts op stal.

Op basis van deze foto's, hebben jullie advies naar merk toe? Huismerk EJ, Horseware, Bucas, iets anders? Ik weet echt niet waar ik op moet letten. Indien mogelijk zou ik liefst een iets sterker deken hebben, hij staat nog met andere paarden op de weide. Hij is 1m68 dus zou voor 195/145 gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:26

Celebi schreef:
Dat past! Tenminste, het lijkt inderdaad alsof de sluitingen ietsjes anders zitten (milimeter werk?), maar je kunt ze gewoon probleemloos vastmaken. Ik heb zelf 2 ponyliners onder een normale Rhino/Rambo en die blijven er goed onder liggen. Ze zijn wel kort, maar dat is de bedoeling natuurlijk van die pony liners. Worden ze in ieder geval niet snel nat met blubber. _O-

Top! Dan gaan we die bestellen voordat het hier serieus koud begint te worden :D. Ik heb de hoop dat die misschien voor iets hoger sluit op haar kippenborstje :+

Elynia: denk dat je hier veel verschillende meningen over krijgt haha. Ik ben zelf 100% team horseware, als het in je budget past het liefst een rambo <3

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:43

Als je een beetje sterke wil, zou ik ook kijken of Rambo goed ligt bij die van jou.
Blijft toch altijd proberen. Misschien heb je stalmaatjes die ook die maat deken hebben, dan zou je die dekens kunnen passen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:55

Als je het doet voor een hogere sluiting.. nee de pony liners zijn juist lekker diep uitgesneden van voor. Daarom heb ik die gekozen toentertijd.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:04

Kasmir schreef:
Omdat onze nieuwe aanwinst totaal geen wintervacht heeft aangemaakt dit jaar zijn we verplicht haar onder een deken te zetten.
We hebben een amigo bravo voor haar gekocht, wellicht had het pony model beter geweest maar op deze zat 40% korting omdat het kleurtje eruit ging en het zit behalve wat lang verder prima. Zeker nu ze er wat langer mee loopt en hij wat meer om haar heen gevormd is :Y) .
Nu hebben we haar er met een 100grams liner onder staan en willen we nog een 200grams erbij kopen. Ik vroeg mij alleen af of het werkt een pony liner onder een normaal deken te doen? Beide in dezelfde maat (5.6) of komen de sluitingen dan niet overeen?

[ [url=m/In0XOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uf8dxA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft deze deken goed liggen op je pony?

Heb vandaag de nieuwe dekens gepast bij onze pony’s en vond ze zo lang vallen. Voor de rest is de maat prima als ik er een kleinere maat op leg is ie veel te krap.
Maar omdat hun best wild spelen ben ik bang dat ze er met de benen in blijven hangen.

Vallen deze dekens bij meerdere mensen zo lang en zo ja geeft het problemen of niet?

Heb eigenlijk altijd horseware dekens maar die ik nu heb vallen wel het langst van allemaal. Zit nu in dubio wil namelijk straks de eerste gaan scheren.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:43

Ik heb de maat 168, deze is er in pony maat en paarden maat. Pony maat was de klein, paarden maat is top! Misschien dat het bij jou net andersom is?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:59

romyvs schreef:
Heb vandaag de nieuwe dekens gepast bij onze pony’s en vond ze zo lang vallen. Voor de rest is de maat prima als ik er een kleinere maat op leg is ie veel te krap.
Maar omdat hun best wild spelen ben ik bang dat ze er met de benen in blijven hangen.

Vallen deze dekens bij meerdere mensen zo lang en zo ja geeft het problemen of niet?

Heb eigenlijk altijd horseware dekens maar die ik nu heb vallen wel het langst van allemaal. Zit nu in dubio wil namelijk straks de eerste gaan scheren.

Daarom heeft Horseware pony dekentjes en grote paarden dekens. De ponydekentjes zijn iets minder een jurkje. Onder en bovenmaat is namelijk wel gelijk, maar gewoon een kleinere hoogtemaat. De ponydekentjes gaan bij Horseware t/m 125/175.

Hier ligt een gewone 175 onder een pony 175.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:40

Als ik dit zo zie ben ik wel heel blij dat ik een normale maat heb besteld. Ik heb al moeite om 1 buiksingel dicht te krijgen, denk dat de ponymaat niet eens in de buurt zou komen.

Dat gezegd hebbende, ik moet nog steeds een singelverlenger kopen ergens. Vallen die buiksingels bij jullie Rhino dekens ook zo kort?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:05

Celebi schreef:
Als ik dit zo zie ben ik wel heel blij dat ik een normale maat heb besteld. Ik heb al moeite om 1 buiksingel dicht te krijgen, denk dat de ponymaat niet eens in de buurt zou komen.

Dat gezegd hebbende, ik moet nog steeds een singelverlenger kopen ergens. Vallen die buiksingels bij jullie Rhino dekens ook zo kort?

De buiksingels pasten precies. _O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:18

romyvs schreef:
Kasmir schreef:

[ [url=m/In0XOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uf8dxA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft deze deken goed liggen op je pony?

Het geeft bij ons geen enkel probleem en ligt als een huis. Het ziet er alleen een beetje uit als een jurkje maar ze blijft er wel lekker warm en droog onder. Doordat hij wat lang is sluit hij ook bijna geheel onder haar buik, kan ze lekker warm in de sneeuw liggen :')