[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:32

kaatje77 schreef:
Nou, je zit op boktmarkt en facebook al drie weken te smeken of iemand je paard wilt scheren of je een apparaat wilt lenen.

Alleen messenslijpen kost al gauw een tientje en dan ben je er nog niet, arbeidsloon, slijtage vd machine en messen, slijpen, olie, kleding die gewassen moet worden, allerhande artikelen die je nodig bent voor het scheren en ontsmetting.

Na het scheren ben ik thuis nog wel een uur bezig om de machines weer schoon en goed te maken en mijzelf een lekkere douche te geven. Kleding moet gewassen worden etc etc etc.

Toen begin dit jaar mijn spullen uit mijn auto zijn gestolen had ik een schade post van bijna 2000 Euro en was bijna gestopt met scheren......

Niet iedereen heeft zo veel verstand van wat het kost ed hoor? :Y)
Dus ook jou reactie kan wel wat minder!
Inmiddels weet ik hoeveel energie/moeite het kost, en dus opzoek naar iemand die komt scheren voor rond 60 euro, en anders zelf scheren als ik een apparaat kan lenen. En volgend jaar heb ik een eigen apparaat.

Jessica_R

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:39

Dames! Laten we de sfeer hier gezellig houden! Het topic is bedoeld voor vragen omtrent scheren. Niet om te discussiëren over het lenen/huren van scheermachines en dergelijke zaken!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:25

Jessica_R schreef:
Dames! Laten we de sfeer hier gezellig houden! Het topic is bedoeld voor vragen omtrent scheren. Niet om te discussiëren over het lenen/huren van scheermachines en dergelijke zaken!

Nou inderdaad!
Nog wel een tip over het lenen/huren/inhuren van scheermachines/scheerders, er zijn prima apparaten te koop onder de 200 euro. Ik vind dat je een apparaat van betere kwaliteit moet hebben als je ook voor klanten scheert maar ik scheer mijn pony zelf met een prima apparaatje van 150 euro. In dat geval kun je dus goedkoper zelf 1 kopen dan steeds huren/inhuren.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 06:02

Perryx schreef:
kaatje77 schreef:
Nou, je zit op boktmarkt en facebook al drie weken te smeken of iemand je paard wilt scheren of je een apparaat wilt lenen.

Alleen messenslijpen kost al gauw een tientje en dan ben je er nog niet, arbeidsloon, slijtage vd machine en messen, slijpen, olie, kleding die gewassen moet worden, allerhande artikelen die je nodig bent voor het scheren en ontsmetting.

Na het scheren ben ik thuis nog wel een uur bezig om de machines weer schoon en goed te maken en mijzelf een lekkere douche te geven. Kleding moet gewassen worden etc etc etc.

Toen begin dit jaar mijn spullen uit mijn auto zijn gestolen had ik een schade post van bijna 2000 Euro en was bijna gestopt met scheren......

Niet iedereen heeft zo veel verstand van wat het kost ed hoor? :Y)
Dus ook jou reactie kan wel wat minder!
Inmiddels weet ik hoeveel energie/moeite het kost, en dus opzoek naar iemand die komt scheren voor rond 60 euro, en anders zelf scheren als ik een apparaat kan lenen. En volgend jaar heb ik een eigen apparaat.

Sabine Stegeman van fb is 40,- die heeft ook de pony's en Maddy gedaan. Karin zelf is 60 toch Karin?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 07:54

Volgens mij sinds 1 nov 70€ zag ik geloof ik

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:32

Zou ook kunnen, hoor er wel positieve dingen over op internet. :j

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:57

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:58

Oh, hoop dat jullie ze zien, ik zie ze zelf
Op mijn mobiel niet, oeps!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:58

Foto's doen t bij mij niet

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:03

Ohw jammer ik zou het zo nog een keer proberen, heel veel site doen het niet met mijn fotos die gewoon met me iphone gemaakt zijn.. Iemand een goede site of een andere manier om ze op bokt te zetten?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:25

eerst via je facebook uploaden en vervolgens op bokt zetten

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:42

Zijn er voorbeelden van paarden waarbij de hals niet is meegeschoren?

Ik durf m niet helemaal kaal te doen gezien we een jaar vol blessures achter de rug hebben, en ik niet t risico wil lopen dat ik m helemaal kaal de wei op moet gooien mocht hij toch een terugval krijgen.

Mijn idee was "de deken eruit" scheren , puur functioneel, evt een baan onder aan de hals?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:46

Hallo allemaal,

Ik kom als meelezer even binnen vallen!

Zit er over naar te denken om pony te scheren als model nummer 8 (borst eruit, deel van de hals en onderkant buik). Op dit moment staat hij onder een ongevoerde regendeken en ik heb nog een 100 grams liner en 200 grams onderdeken. Aangezien ik geen ervaring met scheren heb vroeg ik me af of ik aan die dekens genoeg zou hebben en of een hals aan geraden wordt? Pony staat overdag buiten en s'nachts op stal.

Ik hoor graag jullie adviezen! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:48

Ik heb geen ervaring met scheren.
Vrijdag word het de allereerste keer.
Heb een 150 gram hals gekocht omdat het al frisser wordt.

Hoe doen jullie het met rijden?
Hier paard met artrose moet dus lang warm stappen en uitstappen.
Met dit weer ook al uitrijdeken in het begin en met uitstappen?

En bv met longeren fleece deken op in het begin en met uitstappen

Zijn alle paarden in het begin stuk frisser met rijden?

Welk model het word weet ik nog niet.
Ben daar nog niet uit.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:52

snorremans schreef:
Hallo allemaal,

Ik kom als meelezer even binnen vallen!

Zit er over naar te denken om pony te scheren als model nummer 8 (borst eruit, deel van de hals en onderkant buik). Op dit moment staat hij onder een ongevoerde regendeken en ik heb nog een 100 grams liner en 200 grams onderdeken. Aangezien ik geen ervaring met scheren heb vroeg ik me af of ik aan die dekens genoeg zou hebben en of een hals aan geraden wordt? Pony staat overdag buiten en s'nachts op stal.

Ik hoor graag jullie adviezen! :)

Lijkt me wel, je zou ze anders nog kunnen combineren zodat je 300gr krijgt.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:55

Pff waarschijnlijk donderdag of vrijdag komt er iemand die mijn paardje gaat scheren, helemaal kaal, hoofd,benen,lijf alles! :) :) eindelijk geen nat paardje meer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:53

Izie schreef:

Ik durf m niet helemaal kaal te doen gezien we een jaar vol blessures achter de rug hebben, en ik niet t risico wil lopen dat ik m helemaal kaal de wei op moet gooien mocht hij toch een terugval krijgen.

Mijn idee was "de deken eruit" scheren , puur functioneel, evt een baan onder aan de hals?

Waarom niet gewoon een hals deken? Vind dat echt voor schandaal, zou dan eerder (half) jachtpatroon scheren.

Ik gebruik in principe geen dekens met rijden en longeren, juist omdat ze fris kan zijn. Bij regen icm gure wind leg ik wel een waterdichte uitrijdeken op.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:58

Izie schreef:

Is een jachtmodel niet iets?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:59

Afgelopen zaterdag moest mijn fjorden dame er ook in geloven.

Afbeelding

Omdat ze 24 uur buiten staat (wel beschikking schuilstallen en op een droge paddock). Vraag ik me af hoe andere dit doen met dekens. Uiteraard gaat er een deken op. Maar hou bouwen jullie dit op in mijn situatie. Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. Heb ook op fjorden forum gevraagd maar dan krijg ik meer reacties dat het sneu is dat ik scheer := . Ieder mag zijn mening daar natuurlijk over hebben hoor :)

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:22

doemaar schreef:
Afgelopen zaterdag moest mijn fjorden dame er ook in geloven.

[ Afbeelding ]

Omdat ze 24 uur buiten staat (wel beschikking schuilstallen en op een droge paddock). Vraag ik me af hoe andere dit doen met dekens. Uiteraard gaat er een deken op. Maar hou bouwen jullie dit op in mijn situatie. Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen. Heb ook op fjorden forum gevraagd maar dan krijg ik meer reacties dat het sneu is dat ik scheer := . Ieder mag zijn mening daar natuurlijk over hebben hoor :)

Mijn paard is alleen z'n hals van geschoren en die staat zonder deken. Ik zou als ik m'n paard zo had geschoren nu een 100/200 grams op doen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:32

Mijn ruin heeft ook dat model alleen ook zn hals eruit. Ik ben na t scheren van 100 (dus toen nog ongeschoren) naar 200gr gegaan. En heb gister gewisseld naar 300 omdat de temp nu zakt. Maar ik voel gewoon onder de deken hoe het voelt..

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:51

Als ik donderdag iemand laat komen om te scheren, (helemaal kaal) Hoelang duurt het dan weer voor het weer aangroeit? Heb geen zin om nog een keer iemand te laten komen ..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:55

Geloof dat dat per paard wisselt. Mijne kon vorig jaar met 1x scheren af maar ken ze ook die elke 2 maand moeten.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:11

Ajpam bij mijn fjord was inderdaad ook alleen de borst geschoren en dan doe ik inderdaad ook geen deken op :). Nu staat ze onder 150 gram volgens mij doe ik het wel goed zo. Als het weer iets kouder wordt 200 en bij heftige kou dan komt er totaal 300 op te liggen. Denk dat het moet gaan lukken

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:24

Wat een onzin zeg dat je dat je fjord niet aan mag doen :+
Ik heb een warmbloed en die staat 24/7 buiten met halsdeken, op dit moment 360 grams.

Perry: ligt aan een hele hoop factoren, of de stal geïsoleerd is, hoelang hij buiten staat, wat voor deken die op heeft, of die ziek is, of die snel weer in z'n vacht schiet, aan het weer enz.
Als je paard donderdag scheert dik deken opdoen met hals en dan hopen dat hij niet veel vacht weer aanmaakt.