wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:00

Omdat ik er dan weer naartoe gaat. En heb er gister ochtend 1 gekocht Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:01

Joceline schreef:
500 grams + 360 grams? Wow! Mijne heeft nu 200 gr op en heeft een prachtige dunne vacht (ongeschoren). Zodra het onder de tien graden wordt gaat er een 100 gram bovenop en is het overdag flink aan het vriezen..(want ja dat komt ook nog -4 graden enzovoort overdag!!) dan een 500 grams

Wat een dikke dekens allemaal Bloos!
Mijn paard heeft nu volgens mij een 200 grams dek op en is half geschoren (jachtmodel) en als het straks heel koud wordt dan krijgt hij een anky 400 grams ofzo op en dat is het dan wel, veel dikker is volgens mij ook niet gezond voor je paard

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:02

Oké, want het wordt niet kouder de komende paar nachten/dagen vandaar dat ik het me afvroeg Clown

Tja het ligt er een beetje aan hoe hij nu onder deze deken staat, als hij koud is kan het geen kwaad om die dikkere op te doen. Persoonlijk zou ik nog een paar dagen wachten tot het weer onder de 10 graden komt. Het is nu al een tijdje boven de 10 en dat blijft het ook nog even. Dan is 300 toch al snel te dik als ze gewend zijn aan 200 gram.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:04

Savonds voelt hij meestal niet echt warm onder zn deken. Beetje als de rest van zijn hals.
Omdat ze hier op stal allemaal tussen de 300 en 400 staan op het moment dacht ik dat het al wel kon.
maar dan moet je zeker met onderdekens gaan werken als het weer kouder wordt? of niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:06

Ligt er aan, paar pagina's eerder zei ik al dat ik vond dat mijn deken het zo goed houdt qua temperatuur. Bij vriespunt voelde mijn pony niet koud aan, maar nu met plus 12 is ze ook niet overdreven warm en dat vind ik wel erg fijn (heb ik mn onderdeken toch voor niets gekocht Vork ).
Die onderdeken gaat er nu pas op wanneer ze het koud krijgt, en dat zal nog wel even duren.
Die deken waar ik het over heb is overigens van BR een 340 gr

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:08

ik heb ook een BR gehaald Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:09

Mooi zijn ze he Clown
Het ligt gewoon echt aan je paardje dus hoe en wat. Vanavond even voelen, evt je nieuwe deken opleggen na een kwartiertje half uurtje voelen hoe hij dan aanvoelt. Is dat lekker nou dan laat je hem toch lekker op? Kan geen kwaad dan hoor

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:13

Hihi, mijn paard staat nu weer bloot, hij had t warm onder zn 0 grams Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:15

Puchje die van mij dus ook Clown Zelfs dus ondanks dat hij gedeeltelijk geschoren is. Blijf me erover verbazen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:16

ik heb even getwijfeld vanmorgen om de 200 gr op te doen ,maar heb toch de WB halve hals 300gr opgelaten.
ze was lekker warm ,niet zweterig en ik hou niet zo van dat gewissel,mocht het echt warm worden dan gaat er wel een dunnere op maar deze temp is niet TE en ze staat de hele dag op de paddock.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:17

Puchje schreef:
Hihi, mijn paard staat nu weer bloot, hij had t warm onder zn 0 grams Knipoog

hier ook 1 die het warm heeft maar worden ze dan niet ziek om ze nu weer zonder te zetten?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:18

Nee hoor, waarom zouden ze ziek worden?

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:19

Djilan schreef:
Nee hoor, waarom zouden ze ziek worden?

jah dat vroeg ik me dus af dat vertelde iemand me toen ik zei ik zet hem maar weer zonder deken omdat die het warm heeft meneer staat ook de hele dag te spelen op het land vandaar misshcien de warmte ook wel hoor en bij welke temp. doen jullie hem dan wel weer op?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:37

vanavond gaan de dekens weer op bij die van mij. Morgen wordt het ook hetzelfde weer dus gaan ze weer even af of de 0 grams op. Boven de 10 en met een zonnetje is voor mijn pony´s gewoon teveel om dan ook met dek op te staan.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:38

s'avonds weer op, idd boven de 10 mét zon, is gewoon te warm

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:40

ik ben niet in de mogelijkeheid om te wisselen dus als ik hem af haal staat die snachts ook zonder deken op stal zou dat dan wel kunnen??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:41

Wat voor stal staat hij in? Is hij geschoren? Enz, is afhankelijk van zoveel dingen.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:42

BrittKitt schreef:
Wat voor stal staat hij in? Is hij geschoren? Enz, is afhankelijk van zoveel dingen.

ze staan met 5 paarden in een schuur zeg maar aparte stallen hij is niet geschoren en heeft wel een behoorlijk vachtje. verder staat die dan vanaf 10 uur tot 17.00 uur buiten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:22

Paarden kunnen wel wat hebben hoor Knipoog.

Vind het eerlijk gezegd ook zwaar overdreven dat sommigen nu al onder een 600 gram staan.

Gewoon ff aanvoelen en paard niet als mens behandelen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:29

Mijn paard heb ik vandaag de 200 grams afgehaald en een 0 grams opgelegd.
Doordat hij zo speelt in de wei was meneer vandaag erg nat onder zijn deken.. zeker met de zon erbij..
Dan maar een iets dunnere deken tot het weer kouder wordt..

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:33

ligt helemaal ana het weer he en aan het paard, die van mij heeft dunnevacht maar als ik een deken op doe is hij de volgende dag bezweet,
terwijl de rest een deken op heeft

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:31

BrittKitt schreef:
Gewoon even voelen en dan weet je het zeker. Je kan alles wel gaan baseren op feiten, maar je pony kan heel anders onder zn deken staan dan een ander paard. Ff voelen dus en je weet het zeker Haha!

dat is zo, hij staat er niet onder te zweten ofzo en word ook niet te warm als normaal. dus heb hem nu steeds omgelaten. maar vroeg het me af omdat ik de deken pas begonnen ben met 5 graden en lager

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:32

Dekens ik vind het werkelijkwaar een drama. Mijn paard komt uit Portugal en is nu net een maand of 3 in Nederland. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen met dekens, hij is nou ook nog eens verkouden geworden. Ik heb trouwens nu een BR deken 350 grams + amigo regendeken met hals. Hij voelt er opzich wel goed onder, maar zeker niet te warm, ben bang dat hij het 's nachts toch vrij koud heeft. Denk dat ik er morgen nog maar een fleecedeken met hals onderleg eventjes en dan als het kouder wordt die fleecedeken verwissel voor een onderdeken a 220 grams. Hij staat trouwens overdag bijna de hele dag buiten(mits het weer het toelaat) en 's nachts in een binnenstal.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:37

Wird er gek van werkelijkwaar. Vanmiddag was het 16 graden in de zon dus weer alles af, Nu 200gr als het onder de 5 komt dan de 330 gram. tot nu toe gaat het goed . Paard blij dat hij vandaag lekker mocht rollen zonder deken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 06:38

ik vind het ook erg moeilijk met de dekens nu.
de ene dag is het weer een redelijke temperatuur,terwijl de volgende dag weer erg fris is.
laat de kou dan maar doorzetten